• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto start slecht

ik weet niet of ik alle vragen bij een ander topic moet plaatsen. Maar wij hebben stuurbediening, maar moet er een originele opel radio in of kan er ook een andere in zodat die knopjes werken. Want we hebben er een van blaupunt, maar die stekkers passen niet in de radio, moet ik dan een verloopstuk halen of wat anders?

er zijn radio's die via een extra aansturing compatibel zijn voor radiovbediening en weergave op het scherm

Willem

Ik las net op een topic dat als je je gasklep reinigt en het carterventilatie pijpje opboort, dat je dan nieuwe software in je motor moet zetten. Klopt dat?

hoi, ik heb bij mijn astra station g ook ooit een wielsensor ''kapot" gehad. Bleek dat er 1draadje net buien de tule waar hij de naaf ingaat gebroken was. De tule een beetje kapot geknipt en het daar gesoldeerd met een ander silicone draadje en het werkte weer, dus check even of er geen draadbreuk zit en je spaart je veel euros uit. Het is maar een tip maar kan je veel besparen succes..........

origineel gepost door wim-v6

je kan er mee doorrijden, maar ABS buiten werking is APK afkeur

Willem

is het mogelijk een zekering eruit te trekken zodat het abs lampje niet gaat branden ,zodat het niet opvalt met de apk en hij ook met een niet werkende abs toch goed gekeurd word?

Nope, gaat het lampje juist branden..

en ja, lampje moet AANgaan, en weer UITgaan bij de APK

Willem

Terug
Naar boven