• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto valt stil in bocht

Jigsaw

Post vaak
volgende probleem *zucht*

als ik met mn ascona 2.0E een bocht naar rechts maak, vooral bij het afrijden van rotonde's valt de auto stil :wtf

de motor blijft gewoon lopen, maar reageert totaal niet op het gas. pas als ik de auto weer recht stuur kan ik weer gasgeven. Dit gebeurt soms ook op het rechte stuk als ik het pedaal volledig intrap. Alsof er ergens een los contact zit. Heb al kabels nagelopen maar kan nergens een los contact ontdekken.

dit doet hij btw ook gewoon met volle benzinetank

:agentje zal wel ergens een vaccuem lek hebben of je heb de toevoer met je retour leiding omgewisseld. zitten je accu klemmen wel goed vast, je ontstekingskabel van je bobine naar de verdeler te kort, je massa goed vast, je luchtslang van de lmm gescheurd of los, slecht contact op je benzine relais, misschien dat me later nog iets te binnen schiet.:)

vandaag nog iets ontdekt;

pomp lijkt er mee te kappen als het gebeurd

normaal maakt hij een irritant zoemend geluid maar nu valt hij helemaal stil. toch een benzine probleem?

Heb je een 7 polige stekker op je luchthoeveelheids meter of een 5 polige stekker?

Bij de 7-polige wordt het brandstofpomprelais gestuurd vanuit je luchthoeveelheidsmeter.

Bij een 5-polige wordt het brandstofpomprelais gestuurd vanuit de ontstekingsmodule geloof ik.

Maakt deze wel goed contact met de massa?

zeer late reactie, maar probleem is dus inmiddels al opgelost. was toch verstopt brandstoffilter.

vond t wel zo netjes om ff te melden dat het opgelost is.

Terug
Naar boven