• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto van hell mijn opel astra g 1.6 16v g3 e16xel

daar zijn we weer! een paar weken verder en een hoop geld kwijt. er zit nu een 2e handse ecm in met de software voor mijn auto. nu ben ik net klaar met alle punten die voor de apk nog moet gebeuren. dus kan hij vande week nog gekeurd worden.

met de nieuwe ecm loopt hij perfect op benzine maar loopt hij waardeloos op gas (g3).

ik ben deze auto echt zat aan het worden:swear er zit een revisie cylinderkop op alles nieuw voor de distributie. alle 3 de sensors zijn vervangen.een nieuwe bobine brug.en nu voor de apk punten alle remleiding nieuw. achter remcilinders vernieuwd,omdat de nippels afbraken met ontluchten. aandrijf assen rubbers vernieuwd.en nog wat kleine dingen.en oja 96 euro bekeuring omdat de auto niet gekeurd was:swear:fy1

en nog is de auto niet klaar:(:(:(:(:(

origineel gepost door TheGeneral

misschien moet de computer voor de lpg installatie opnieuw in gelezen worden of iig uitgelzen worden

wat is een IIG en dat inlezen moeten ze dat niet direct doen bij de opel dealer als ze mij ecm vernieuwen?

origineel gepost door Trompie

iig is afkorting voor in ieder geval

ooh hahah gelukkig dacht heel ff dat ik een onderdeel niet wist in de auto te vinden hahahah.

zoals ecm en vcm dacht ik ook aan een IIG:P

ik heb vanmiddag de opel deler gebeld met de vraag of het iets te maken had dat de software die nu op de vcm staat alleen maar voor benzine is en misschien niet voor de lpg. dit was niet waar. het ligt niet aan de vcm maar aan de ontsteking of injectors van de g3 instalatie. ik heb alles wat met electonica te maken heeft al vervangen:hmmzpersoonlijk geloof ik hier niks van maar laat ik ze dit eerst uitzoeken.dan hoor ik vanzelf wel wat het is en wat het gaat kosten!

eigenlijk zou ik graag willen dat er keuring op komt zodat ik 1 zorg minder heb! maar zal wel mooi zijn als hij ook goed op lpg gaat rijden.

als de auto op lpg schakeld gaat het motor mangement lampje branden en loopt hij weer op 3 cilinders! hij is niet vooruit te branden!dit had ik ook toen hij de eerste keer weg ging naar de dealer op bezine,maar de nieuwe vcm en software loopt hij nu goed op benzine.:thumbup

:Dik moet ook nog een nieuwe deur hebben(kleur grijs) en velgen:wtf

Terug
Naar boven