• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto-verzekerings perikelen

origineel gepost door Niko

Vectra C, GTS, 2005 Bij ZLM: +/- € 33,- per maand (Een levende pop aan de telefoon en Geen Internet verzekering die bijna niets dekt)

All-risk + bonusbeschermer, ruit/brand/storm, ongevallen inzittende, vaste waarde :thumbup

Woon jij in zeeland??

Jan

origineel gepost door janneman vectra c

origineel gepost door Niko

Vectra C, GTS, 2005 Bij ZLM: +/- € 33,- per maand (Een levende pop aan de telefoon en Geen Internet verzekering die bijna niets dekt)

All-risk + bonusbeschermer, ruit/brand/storm, ongevallen inzittende, vaste waarde :thumbup

Woon jij in zeeland??

Jan

Antwoord aan Jan: Ja

IK moet zeggen dat ik 70 euro veel vind hoor voor een wa casco. IK heb de hoogste trede woon in Amsterdam en betaal 43 euro wa+ met ruit brand diefstal enz. Is die 70 euro in combi met een collectiviteitsverzekering??? Als je 70/80% noclaim hebt dan is 70 euro echt veels te veel.

Succes

Tja, dat licht ook een beetje aan de nieuwwaarde.

Een 1.9 CDTH Cosmo uit 2005 heeft gewoon een bijna 30% hogere nieuwwaarde dan een 2.2DTI Elegance uit 2004, dus dan ga je ook een flinke stap in premie omhoog.

Daarnaast verschillen verzekeringen ook veel wbt voorwaarden. Goedkopere verzekeringen hebben ook vaak beperkende voorwaarden zoals dat je je auto bij een door hun aangeselecteerde bedrijf moet laten herstellen etc etc.

Het ligt idd echt aan je uitvoering e.d.

Er is een heel makkelijk rekensommetje voor:

Ze rekenen globaal 10% van de cataloguswaarde: ( 36000 euro in mijn geval )

Dat bedrag ( 3600 euro ) betaal je aan premie per jaar ( zonder korting )

Dus daar je kortingspercentage vanaf is je premie met jaar.

3600 : 75% = 900 euro per jaar

Per maand is dat dus 75 euro !!

Meer korting kan je niet krijgen !

Dus is jou premie bijv 43 euro dan is je aanschafwaarde dus een stuk lager geweest!

( en daarom kan je wel een oudere Jaguar redelijk goedkoop kopen.... maar probeer maar eens een auto te verzekeren met een aanschafwaarde van een Ton ! ) :thumbup

origineel gepost door yzf1kr

Tja, dat licht ook een beetje aan de nieuwwaarde.

Een 1.9 CDTH Cosmo uit 2005 heeft gewoon een bijna 30% hogere nieuwwaarde dan een 2.2DTI Elegance uit 2004, dus dan ga je ook een flinke stap in premie omhoog.

Daarnaast verschillen verzekeringen ook veel wbt voorwaarden. Goedkopere verzekeringen hebben ook vaak beperkende voorwaarden zoals dat je je auto bij een door hun aangeselecteerde bedrijf moet laten herstellen etc etc.

Maakt de eigenaar toch uit:hmmz

Jan

Ja, maar dat kan, maar dan heb je vaak een hoger eigen risico.

Kijk bijvoorbeeld maar eens bij de in je polis bij ruitschade. Daar willen de meeste verzekeringen dat je het bij Carglass laat doen.

Alle verzekeringen die ik tot nu toe heb gehad ( Aegon, Klaverblad, Voogd&voogd, Unigarant en nu dan Reaal ) moet je je auto aanbieden bij Carglass en/of Autotaal glas.

Andere firma's kun je ook heen gaan maar dan betaal je ipv 50% van je eigenrisico ( 67,50 euro ) dan een dikke 200 euro !!

Wie kan mij uit leggen wat de eigen risico precies betekent?

Ik ben er via independer.nl achter gekomen dat ik een stuk goed koper mijn auto kan verzekeren.

eigenrisico betekent dat je een gedeelte van elke schade zelf moet betalen. Bij een eigenrisico van bijvoorbeeld 150 euro moet je de eerste 150 euro altijd zelf betalen. Hoe hoger het eigenrisico hoe lager je premie. Maar maak je dan brokken dan gaat het je zelf ook geld kosten.

Het is een afweging die je moet maken....

waarom zou je 30 % meer opgeven(wat ik betwijfel maar goed) voor een auto die 5 jaar oud is? De nieuwwaarde speelt volgens mij geen rol omdat het om de dagwaarde gaat. Ik woon zelf in Amsterdam en daar zijn de verzekeringen duurder dan elders in het land.

Wat betreft de eigen risico bij ruitschade: de gemiddelde ruitenboer, waar ik er veel van ken verlagen je eigen risico ook met min de helft.

fijne avond succes met de verzekering.

origineel gepost door Klanderman

eigenrisico betekent dat je een gedeelte van elke schade zelf moet betalen. Bij een eigenrisico van bijvoorbeeld 150 euro moet je de eerste 150 euro altijd zelf betalen. Hoe hoger het eigenrisico hoe lager je premie. Maar maak je dan brokken dan gaat het je zelf ook geld kosten.

Het is een afweging die je moet maken....

Ok dus hoe lager je eigen risico hoe beter, is dit ook zo als iemand anders schade bij je rijd?

origineel gepost door beki01

waarom zou je 30 % meer opgeven(wat ik betwijfel maar goed) voor een auto die 5 jaar oud is? De nieuwwaarde speelt volgens mij geen rol omdat het om de dagwaarde gaat. Ik woon zelf in Amsterdam en daar zijn de verzekeringen duurder dan elders in het land.

Wat betreft de eigen risico bij ruitschade: de gemiddelde ruitenboer, waar ik er veel van ken verlagen je eigen risico ook met min de helft.

Die waarde geef jij niet op, die bepaald de verzekering voor je aan de hand van de gegevens van de auto.

Als je tijwfelt aan die 30% zoek hem dan maar op, er zijn genoeg sites waar je de originele aanschafwaarde kan opzoeken.

En het draait idd om de dagwaarde, maar die wordt bepaald aan de hand van de originele aanschafwaarde en de leeftijd van de auto.

En in Amsterdam zijn de verzekeringen niet duurder als elders in het land. Het is zelfs omgekeerd, er zijn enkele regio's waar het goedkoper is. Maar hier in zuid Limburg is het net zo duur. (Dat je ook wel betwijfelen, maar dat is ook op de zoeken ;) )

En die glasboeren verlagen je eigen risico niet, maar ze flessen de boel en geven gewoon een hoger bedrag op aan de verzekering.

origineel gepost door viny

Ok dus hoe lager je eigen risico hoe beter, is dit ook zo als iemand anders schade bij je rijd?

Dat kan je niet zonder meer zo stellen.

Je betaald namelijk ook voor een lager eigen risico.

Bij mijn verzekering kan ik bijvoorbeeld 12 euro per maand besparen als ik ipv 150 euro 500 euro eigen risico neem.

Als ik 30 maanden geen schade rij, dan heb ik het eigen risico er uit.

Het is dus een gok die je neemt, heb je het geld om het hogere eigen risico te dragen, en rij je zelden schade dan kan een hoger eigen risico je veel geld besparen.

Op je 2e vraag, als iemand anders schade rijdt, dan hoef je niets bij je eigen verzekering te claimen, en heb je dus ook geen eigen risico.

origineel gepost door beki01

Die waarde geef jij niet op, die bepaald de verzekering voor je aan de hand van de gegevens van de auto.

Als je tijwfelt aan die 30% zoek hem dan maar op, er zijn genoeg sites waar je de originele aanschafwaarde kan opzoeken.

En het draait idd om de dagwaarde, maar die wordt bepaald aan de hand van de originele aanschafwaarde en de leeftijd van de auto.

En in Amsterdam zijn de verzekeringen niet duurder als elders in het land. Het is zelfs omgekeerd, er zijn enkele regio's waar het goedkoper is. Maar hier in zuid Limburg is het net zo duur. (Dat je ook wel betwijfelen, maar dat is ook op de zoeken ;) )

En die glasboeren verlagen je eigen risico niet, maar ze flessen de boel en geven gewoon een hoger bedrag op aan de verzekering.

Precies ! Het is een cataloguswaarde die de verzekering zelf opvraagd aan de hand van je kenteken.

De 'risico-zone' voor de verzekering is de Randstad, maar dit is zo'n ruim begrip dat je in bijna in heel NL hier in valt.

Ik vraag me af of je ( Beki01) wel de uitgebreidste verzekering hebt en niet misschien een WA beperkt casco-verzekering. Meer dan 75% korting krijg je niet dus heb je net zo veel korting als ik heb.

Als ik nu kijk naar een WA beperkte casco dan betaal ik ook rond de 45 euro.

Dat bedrag van 45 euro voor volledig casco kan wel kloppen.

Kijk maar eens op Independer.nl en een 2004 2.2DTI Elegance Station. Je hebt dan wel een verzekering met een hoop beperkingen, maar de 45 euro haal je wel.

Als ik mijn auto invul ben ik meteen meer als 10 euro per maand duurder uit.

Dat bedrag van 45 euro voor volledig casco kan wel kloppen.

Kijk maar eens op Independer.nl en een 2004 2.2DTI Elegance Station. Je hebt dan wel een verzekering met een hoop beperkingen, maar de 45 euro haal je wel.

Als ik mijn auto invul ben ik meteen meer als 10 euro per maand duurder uit.

Ligt er waarschijnlijk ook aan bij welke maarschappij je zit. En via internet , of met tussenpersoon , etc, etc,etc.

Moet zeggen dat het voorstel wat ik nu voor me heb liggen ( via mijn tussenpersoon ) van 87 euro is ( incl. ass. belasting ) , wel uitgebreid is. incl. inzittende verzekering, rechtsbijstand , etc.,etc. ... ohja ... en 5000 euro accessoire verzekerd. ( standaard is dat 1500 euro , maar daar heb ik m'n CID nog niet eens voor terug !! )

Kijk wel even goed of dat voor alle accessiores geld.

Vaak is audiovisuele apperatuur weer uitgesloten van deze verhoogde dekking.

Terug
Naar boven