• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto zuiniger maken

@alexv wrote:@PeterNoFear wrote:1. Personenauto’s met brandstofcode B op het kentekenbewijs en voorzien van een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde.

Hier staat dus, als ik een corsa b van mei '95 heb, dat ik géén goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde hoef te hebben?

Maar:

2. Personenauto’s die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 maar voor 1 januari 1996 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs.

Hier staat dus, dat het wel weer moet?

Ik snap er niks meer van? :wtf

ja dat klopt dat je het niet snap als je niet goed leest dat van 1992 tot 1996 verhaal is voor lpg varianten

Dat is Zeker NIET voor LPG varainten!!!

Dit is voor Benzine EN LPG varianten welke Fabriekswege zijn geleverd met Emmissie bestrijdings systeem, betaande uit een Lambda sonde en Katalysator

Dus als jouw auto vanaf de Fabriek is geleverd met een Lambda sonde en Katalysator moet deze gewoon aanwezig zijn bij de APK!!

Dit kunnen ze achterhalen door de Codes achter type van de auto vermeld op kenteken bewijs.. codes U9 en E2 staan hiervoor:

U9 = geregelde katalysator, geregeld is dus met Lambda sonde..

E2 = staat voor Euro2, als U9, maar dan schoner

dan heb je nog:

S6 = Motor zonder katalysator met verlaagde Emissiewaarden

K6 = Ongeregelde Katalysator

Willem

Kijk da's mooi staat er in ieder geval weer eens iets positiefs over Opel op de AW site ;)

Heb zelf heel lang mijn verbruik van mijn auto's bijgehouden in een Excel bestand maar ben er onlangs mee gestopt: werd er elke keer zo chagarijnig van als ik die prijzen weer zag.

Ik weet niet wat goedkoper is maar vrouwen rijden gemiddeld zuiniger maar maken ook vaker schade vooral met in en uit parkeren.

Dan weet ik niet zo zeker of vrouwen dan goedkoper uit zijn. :jerry

@gwriemersma wrote:Vrouw laten rijden scheelt ook enorm :jerry :jerry

Terug
Naar boven