• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AUTOBANDEN

Falken FK452 215-40-17, superbandjes voor een scherpe prijs. Slijten wel redelijk snel, dus niet iets voor de kilometervreters onder ons ;)

Op mijn B-Caravan zaten Goodyear Vector banden eronder, in de maat 205-55-16, maar daar kan je hout mee zagen, zo erg gecupt die rommel..

willem

Astra H GTC

Voor: Pirelli P-Zero Nero 225 40 18 92Y

Achter: Vredestein Ultrac 225 40 18 92Y (worden in de zomer ook vervangen door Pirelli P-Zero Nero's)

Op mijn vorige 16" Cosmo velgen:

Voor: Yokohama C-Energy 205 55 16 94V

Achter: Michelin Energy Saver 205 55 16 91H

Pirelli, Vredestein en Michelin: Geen slecht woord, al ben ik een voorstander van de Pirelli's.

Yokohama: Koop ik nooit meer.

Op mijn Zafira net 2e set Michelin energysaver zitten, slijten nogal wat harder op een Zafira (na circa 40000km opgerookt, had destijds Michelin Pilot op mijn Astra en gingen zeker net zo lang mee, en veel meer fun ;) )

Ik heb op mijn coupe Milestone green sport bandjes, was niet mijn keuze, deze zaten er nieuw onder toen ik de auto kocht (4k km geleden). Ben er zeer tevreden over, veel grip! Banden maat is 205/45/r17.

Ik rijd al sinds ik mijn Astra F station heb op Firestone Multihawk, maat 175/65/r14, bevallen me goed, en zijn niet te duur, nu na 45000 km nog steeds niet versleten, terwijl de Astra f station van mijn pa vroeger banden vrat! In de winter rijd ik overigens om Michelin M+S banden, zelfde maat. Die vind ik fijner dan de firestones want ze zijn wat geruislozer en plakken beter aan de weg (duhh: zijn winterbanden). Ik denk dat ik als volgende vredesteijn T-Trac of Michelin zomerbanden eronder laat leggen. Iemand ideeen welke het beste is?

Terug
Naar boven