• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AUTOCROSS TOPIC

hij reed afgelopen jaar met een blauwe civic ofniet, Gaat die daar ook de Knaf mee rijden

De Kadett die je gekocht heb van pascal paling die is toch op gebouwd geweest bij Raymond (dutch power trading)

Ja de civic word op een paar puntjes aangepast en gaat dan knaff rijden.

En de auto van pascal is in eigen beheer opgebouwd dacht 3 jaar geleden,

dus heeft ook al wel flinke gebruikssporen maar deuk hem zo goed als het kan uit en gaat gewoon weer een jaartje mee....

ik heb dit jaar weinig tijd door het huis maar verwacht in de loop van het jaar dat de keet toch eens klaar is,dan bou ik een nieuwe heb alle delen al liggen dus dat is een kwestie van overbouwen.

maar nu eerst maar eens zien hoe de 16v loopt en dan zijn we wel verder.

motor is belangrijker als het uiterlijk toch?

gr

Jazeker is de motor belangrijk.. Maar ook belangrijk is dat je de auto op de baan houd want soms eindig je nog goed ook als je de auto alleen al op de baan houd :D:D Net zo als ik dit jaar spijk. orion 1.6 keer 6e 3e en 7e maar wel 34 punten gehaald en zou de finale mogen rijden als die door ging.

Op de baan houden is het probleem niet....

Heb inmiddels al wat jaren ervaring,maar ik loop nu tegen het punt dat ik vermogen te kort kom om verder als de tweede of derde plek te komen.

De schokdempers worden vernieuwd voor de wegligging en banden aangepast aan het grotere vermogen dus op dat gebied verwacht ik weinig problemen(hoop ik).

Alles rijd in de knaff of in de buurtcrossen met dikke motoren dus als je mee wil komen zul je verder moeten.

met de oude opel kon ik twee jaar geleden goed meekomen en ben best hoog geeindigd maar dat red je nu egg niet meer alles is op en top getuned.

er rijden in de knaff meerdere 2200cc opels rond met dta en sperren.

dat word me te gek maar een betrouwbare 16v is best te betalen.

daar doelde ik niet mee op jou van op de baan houden. Maar in het algemeen zoals je in spijk en didam kijkt op de cross hoeveel uitvallers en buiten de baan zitten.. Zoals wij kwamen gewoon zwaar vermogen te kort in didam op de baan we moesten bijna alles in de 1e versnelling doen en lange baan 2e versnelling. maar we zijne wel 73e van de 140 geworden in didam Terwijl ik iemand kende die reed ook mee met een crx 1.6 16v en groot spraak had dat ie zo snel was op de baan maar wel al de 3 manches in in de graaf ermee. Daar doelde ik op

mvg jamie

Nee dat snap ik dat het niet persoonlijk was:)

Bedoelde alleen te zeggen dat de betrouwbaarheid omhoog moet,ben te vaak uitgevallen met lullige dingen bak stuk,aandrijfas in tweeen,motor gat in,lekke banden ja banden 7x in een cross door een uitstekend parkertje:hmmz

bijna allemaal domme dingen.

motoren kunnen stuklopen opel blokken hebben die naam niet zo maar honda,roel dieks heeft er vier stukgereden marcel witjes 2 en ik een in een jaar!!!

mijn oude 1800gsi(kadett)motor heeft 27crossen gereden bij verschillende eigenaren en loopt nog steeds prima ligt als reserve in de schuur.

maar 16v motoren van opel hebben ook een goede naam dus billetjes bijelkaar.

maar jamie kom volgende week ffe een bakkie doen ik woon in de buurt,kun je de motor en de auto ffe bekijken.

gr dennis

Nope daar doe ik niet aan...

maar stuur me maar een u2u als je wilt komen dan geef ik mijn adres wel.

hoop dat pascal de auto zo brengt dan kan ik gaan bouwen!

gr dennis

Jeuken is een groot woord maar april beginnen de wedstrijden:o

motor moet nog gedeeltelijki uit elkaar alloewel ik twijfel of dat wel nodig is

maar vervang de drijfstangbouten liever wel als hij dadelijk 8000rpm krijst.

En ik kan mijn uitdeukvermogen op de proef stellen op de achterschermen,de rest word vervangen voor strakke delen.

Dus kortom werk zat en weinig tijd!!!!

Langeveen als het goed is,er zijn in april 3-4 wedstrijden dus pak er zekers een maar kunnen er ook 2 worden als de vrouw het goed vind.

Rij meestal in de regio/gast klasse,

opgeven doe ik bij de desbetreffende club.

laat ik je binnen kort wel ffe laten zien.

De auto komt volgende week pas pascal heeft het druk.

Komt eigenlijk wel goed uit anders heb er twee staan.

gr

effe wat fotootjes van mij met me corsa:thumbup

BERL0607.jpg

KAMP0604.jpg

Allee! alweer een crossende belg

Kampioen 2006?

mooi van harte,wat is dat voor een klasse tot 1600cc?

altijd leuk om eens te zien hoe onze buren rijden.

FFE 1 vraagje kunnen wij nederlanders ook ergens rijden in belgie in de buurt vd nederlandse grens?

lijkt me leuk om eens te doen!

gr dennis

Terug
Naar boven