• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AUTOCROSS TOPIC

das lullig van die afzeggingen.....

blijft moeilijk om een evenement te organiseren als er zoveel variabelen zijn.

ik zal binnenkort wel weer eens wat fotootjes posten.

gr dennis

Ik ben zaterdag geweest... Nog een hele poos met die Gozer van Marioautosport gepraat. Die zij dat een standje huuren ook al 300 euro kost. Hij had in eerste instantie ook afgezegd en toen werd de prijs verlaag naar 200 euro zei die.... Ik geloof dat er over 3 weken ook autocross beurs is in Zuidwolde

mvg jamie

Origineel gepost door mazzelt0f

Ik ben zaterdag geweest... Nog een hele poos met die Gozer van Marioautosport gepraat. Die zij dat een standje huuren ook al 300 euro kost. Hij had in eerste instantie ook afgezegd en toen werd de prijs verlaag naar 200 euro zei die.... Ik geloof dat er over 3 weken ook autocross beurs is in Zuidwolde

mvg jamie

Patrick (de organisator) weet inderdaad wel z'n prijzen te vragen. Dat heb ik vorig jaar wel gehoord. Ik weet eigenlijk niet of de rijders ook moeten betalen om hun auto daar neer te zetten? Ons team is door Patrick gevraagd om daar te komen staan...

Ik ben trouwens weer een stapje verder met de Astra. Inmiddels issie thuis, de rolkooi staat in de verf en een gedeelte van de binnenbeplating ook. De stickers zitten er ook al op, al moeten er nog een paar bijgemaakt worden.

Ik denk dat de wagen volgende week definitief klaar moet zijn.

Ja hij wilt er denk ik te veel aanverdienen. Wat knap negatief werkt.

Wie weet wanneer de autocrossbeurs in Zuidwolde is

Wat is het hier in een keer stil...

Mijn Astratje is bijna klaar :D! Als alles goed gaat, heb ik zaterdag een fotoshoot voor de sponsoren...Als die foto's er zijn, zal ik ze na het weekend wel hier posten!

ga er van het weekend weer tegenaan!

morgen ffe een lange as halen op de sloop,remmen ontluchten,stoel monteren+gordels,kooi met schuim bedekken om mijn ledemaatjes te beschermen,bumper erop flansen,een slang aansluiten en de oliekoeler monteren....

klinkt ffe maar heb dus mijn tijd hard nodig tis zo 9 april!

gr

Origineel gepost door stoppelflieger

ga er van het weekend weer tegenaan!

morgen ffe een lange as halen op de sloop,remmen ontluchten,stoel monteren+gordels,kooi met schuim bedekken om mijn ledemaatjes te beschermen,bumper erop flansen,een slang aansluiten en de oliekoeler monteren....

klinkt ffe maar heb dus mijn tijd hard nodig tis zo 9 april!

gr

Dat heb ik ook maar gedaan, overal rubber strips en isolatieschuim om de kooi en scherpe delen gemikt!

Ik ben namelijk niet de meest handige met uitstappen enzo :angel...

Heel veel succes met opbouwen...het zijn meestal de kleine dingetjes waar je je kapot op ergert omdat het niet op schiet, maar het einde is in zicht!

Hier een van de circa 100 (!!!) foto's die we vanmiddag gemaakt hadden!

Astraklein1.jpg

Mooie auto!!

hoop voor je dat dat ook ffe zo blijft...

eerste kras doet altijd zeer!

gr

Zo blijven doettie waarschijnlijk echt niet... De kameraden van mijn vriend, INCLUSIEF mijn vriend zelf, hebben al 35 euro bij elkaar gelegd voor degene die mij als eerste op het dak gooit... En aangezien er 4 van z'n maten en hijzelf bij mij in de groep rijden, ga ik er maar vanuit dat ik de eerste manche de sjaak ben...

Origineel gepost door MantasticB1

of een van hun....:angel:thumbup

*astralavista*POWERRRRRRRRRR :P:P:P

Neeneenee, ik verlaag me niet tot hun niveau :P!

Zakkenwassers!

nee geintje,ach ondersteboven ziet de wereld er ook leuk uit:D

Het zijn 3 Golfjes 1.8 GTI, 1 Fiat Tipo (PIPO) Abbarth en een Peugeot 1.9 GTI waar ik het tegen op moet nemen...Ik moet nog eens eerst zien of ze me wel bij kunnen houden :jerry.

Origineel gepost door MantasticB1

pipo van het forum?

Neenee, die niet...Bij ons noemen ze een Tipo een PIPO...Want dat is toch geen auto om mee te crossen??!!

Dacht ook altijd dat een renault 19 16v of een kliko 16v niets was voor de cross maar daar heb ik me flink in vergist!!!

in genderingen floten ze over de baan echt niet normaal...

fiat is opzich behoorlijk snel een tipo gt heeft ook 150 pk als ze wakker willen zijn die pktjes.

en een golf daar laat ik me niet over uit tis mn dagelijkse auto en ze hebben zeker wel potentie en en mooie bakverhouding 2 tot 90-95 3 tot 135-140 ideaal!

dus denk dat je nog flink moet trappen met de astra!

waanneer ga je voor het eerst rijden ?

gr dennis

Als het weer een beetje mee zit, rijden wij zondag al in Reusel (NBR)...

Tegen de Golfjes heb ik al gereden, dat was vorig jaar een piece of cake. En aangezien de eigenaren niet veel kaas gegeten hebben van het fatsoenlijk onderhouden van zo'n wagen, maak ik me over hen niet zo druk.

De Peugeot 1.9 GTi is van mijn vriend, maar die heeft de standaard bak er nog onder hangen, waar de overbrengingsverhouding van de eerste versnelling gewoon volkomen KUT is. De 1 is veel te lang voor de 'korte' banen die wij hier rijden. Zolang ik voor hem geen 1.6 GTi of Citroen BX TGi bak gevonden heb, heb ik dus ook van hem weinig te vrezen.

En die Tipo/Pipo weet ik eigenlijk helemaal niks... Ik heb wel vaker tegen een Ritmo gereden, en dat liep toch nog redelijk hard. Maar die Ritmo was wel flink opgefokt. En ook de eigenaar van deze Tipo is geen handyman wat betreft onderhoud. Laatst had ie complete stukken (dus niet kabeltje voor kabeltje) kabelboom eruit geknipt, en toen liep ie ineens niet meer...tja ga dan maar eens zoeken waar de fout zit...

Wij mogen overigens in de Standaardklasse enkel met 8v motoren rijden...

das dus een tipo met kroonsteentjes!!!

en een ritmo 130tc loopt echt kogelshard en zijn vederlicht 700kilo kompleet klaar!

ben er zelf naar op zoek geweest maar die krengen zijn onbetaalbaar:(

jammer alleen maar 8v motoren hebben we hier geen last van gelukkig.

succes zondag!

gr

Terug
Naar boven