• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AUTOCROSS TOPIC

Heb gisteren in maurik gereden..

Motor liep super!!

1e manche 7e na 4x rond gegaan te zijn:hmmz

2e manche 6e na 1 vervelende aanrijding wat niet de bedoeling was.

3e manche 3e 3x herstart omdat verschillende mensen het nodig vonden om op het dak te gaan(baan was erg slecht geworden)

toch nog kleine finale kunnen rijden en de auto daarna zelf op kant gelegd!

neus krom en bak verliest alle olie.

heb de hele dag problemen gehad met de achterremmen deze sloegen vast achter bij het aanremmen en de kont werd onbestuurbaar.

dus ffe richten bak controleren/vervangen en remmen loshalen.

7oktober loerbeek maar dan met de sierra.

voor didam is de opel weer klaar.

gr

Zou gaan kijken. maar is niet door gegaan kameraad van me heeft wel gereden...

Ik moet zelf ook weer aan de gang heb gisteren koppelingsplaten eruit getrokken dus dat is ook weer leuk.. :S:S

Zo heb de auto ook weer aan het lopen OMP Centerbrons platen gemonteerd met een OMP Versterkt drukgroep. Nog een paar dingen en hij is klaar voor Loerbeek, Didam en Spijk

Vorig weekend rally bij ons in de buurt. Vrij veel Opeltjes naast al die nieuwe bakken. Fotootjes:

titanic001.jpg

titanic004.jpg

titanic007.jpg

titanic008.jpg

titanic009.jpg

titanic010.jpg

titanic011.jpg

titanic013.jpg

titanic015.jpg

titanic016.jpg

titanic017.jpg

titanic018.jpg

titanic019.jpg

titanic020.jpg

titanic025.jpg

titanic026.jpg

Origineel gepost door mazzelt0f

Zo heb de auto ook weer aan het lopen OMP Centerbrons platen gemonteerd met een OMP Versterkt drukgroep. Nog een paar dingen en hij is klaar voor Loerbeek, Didam en Spijk

Mooi!!!

as vrijdag inschrijven en zuipen in loerbeekking:

Kadett is weer klaar op lichte plaatwerkzaamheden na,deksel onder dif kon ik alle bouten met de hand uitdraaien:hmmz

gr dennis

He goed dat je het zegt want ik heb het inschrijven nog gewoon op de oude datum staan de 21e.. Zit nog te twijfelen of ik loerbeek zal rijden met de Kadett. Denk dat ik de ford nog ff klaar maak voor loerbeek ander motortje erin ..

Ford pakken!!!

inschrijven in de cross klasse en beuken maar!!

Pas alleen op voor een wild slingerende sierra van 1300kilo

zit een compleet gestoorde bestuurder in:P

laat de kadett ook thuis,motortje sparen..

Jah daar zit ik ook mee. want ben bang dat ik hem in loerbeek al naar de klote jaag

Dus nog ff een nieuw blokje zoeken en die er ff inlepelen want wat er nu inzit is dood. ff zien dat ik met een kameraad van me samen doet

Heb je gister in Ruurlo niet gereden

Nee ruurlo had ik geen zin in.

de auto is toch behoorlijk krom:(

wil nog 2x vlammen met deze carros en dan pers ik hem plat.

volgend jaar een nieuwe bouwen,maar dan knaff gekeurt.

deze is kaal geslepen en dat vinden ze niet zo leuk bij de knaff:swear

als je hulp nodig heb hoor ik het wel,wat voor een motor zoek je?

kan eens rondkijken voor je ken div slopen goed.

gr dennis

zoek een ford 1.6 8v.. er zit nu een 1.6 8v in met KJ tronic en dat liep best goed voor een 1.6 .. Alleen weet ik niet of je op een 1.6 blok ook gewoon dat kj tronic op kan zetten..

Dus je gaat volgend jaar zelf een nieuw carrosserie bouwen..

Kom binnekort eens langs kun je hier de auto`s is bekijken mvg jamie

tja heb gezworen na de crx geen nieuwe auto meer te bouwen maar het zit er toch aan te komen.

of er moet een leuk kant en klaartje voorbij komen dan bedenk ik me misschien.

xr3i motor dus,kijk eens op mp.

ik zal wel ffe rondbellen.

gr dennis

Ik Denk dat de orion niks meer word... ik heb namelijk op een paar dingen na de kadett nog niet helemaal klaar... En heb ook belooft kameraad van me verder te helpen en is nu met een Corsa 2.0 8v bezig... en haalt vanavond zijn mtech aandrijfassen op duss moeten de naven en lagers in de voorpoten nog inorde zien te krijgen enzo...

Mijn Kadett loopt ondertussen goed kan goed in de 2e versnelling starten met opgesneden banden.. Dat had ik zelf van het 8v torretje niet verwacht..

Weet jij of dat Sjors met een f16 bak gereden heeft of met een f13 bak in de Corsa..

groeten jamie

01010028.jpg

01010029.jpg

01010033.jpg

S6300030.jpg

Corsa in aanbouw

01010038.jpg

01010039.jpg

01010027.jpg

Waarom hij een corsa wou weet ik niet maar het moet zo licht mogelijk zei die dus ben benieuwd hij heeft nou Mtech aandrijfassen van Raymont dpt over genomen.. en rijd met een f16 WR bak.. Nou moet ie alleen nog naven af laten draaien.... Kadett moet ik nog alleen motorsteunen vast zetten. en een werkende dynamo erop...

Gaan waarwschijnlijk wel bij joey lamers draagarmbussen overnemen en de maten van de afgeraaide naven opmeten..

sjors reed overegens met kadett assen,de spoorbreedte was vergroot door langere draagarmen.

anders blijf je op je dak gaan met zo een hok:o

ik ben er geen fan van veels te slap in de neus.

maargoed is zijn keuze,wij zitten dadelijk met een hand aan het stuur en hij schijt 7 kleuren in een bocht:jerry

ach jah.. hij meent ook dalijk dat ie sneller is.. maar goed.. Ik ligt er niet wakker van.. hij ziet maar is.. Hij merkt het venzelf allemaal.. ik heb net nog ff de laatste dingetjes gehaald.. VDO tempratuurmetertje , startknopje, en een dynamo`tje.. nog een paar dingetjes en hij is klaar..

ik ga loerbeek niet rijden heb ik besloten.. Gewoon omdat ik een slecht gevoel heb dat ik hem daar al kort rij. en ik hem voor didam en spijk heb gebouwt.. Maar als je een keer in de buurt ben kom ff aanwaaien..... BIER staat ook koud hier

Wel heineken he !!!!!!! Hij En Ik Nemen Elke Keer Een Nieuwe..

Nee ik rijd volgend jaar wel meer crossen als ik hem dit jaar heel houd.. ALs ik geen andere ideeen krijg

Terug
Naar boven