• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

automaatbakolie verversen hoe?

kadettEsedan

Post weinig
Hallo Allen,

Mijn kadettje E begint automaatolie te lekken en daarom wil ik de karterpakking die doorlekt vervangen.

de pakking heb ik intussen maar ik heb nergens een aftapplug gevonden voor de olie.

kijk ik nou niet goed/ zit deze verstopt of is deze er echt niet?

en als deze er niet is hoe krijg ik de olie eruit zodat ik geen oceaan aan automaatolie op de stoep heb liggen?

Alvast super bedankt :D

Ik sluit me aan bij deze vraag!Ik heb namelijk ook een automaat met daarom heen een Kadett E.

ben benieuwd!

Goeie vraag.

gr Marcel.

Ik sluit me aan bij deze vraag!Ik heb namelijk ook een automaat met daarom heen een Kadett E.

ben benieuwd!

Goeie vraag.

gr Marcel.

Ik heb 'm eens afgetapt door het deksel te verwijderen...

Hoef ik er niet aan toe te voegen dat dat het ONDERSTE dekseltje moet zijn...

De olieslager die ik er voor gekocht had gaf als oplossing: Woor werkzaamheden aan de bak verwijzen wij naar het werkplaatsboek van ZF

Ik heb 'm eens afgetapt door het deksel te verwijderen...

Hoef ik er niet aan toe te voegen dat dat het ONDERSTE dekseltje moet zijn...

De olieslager die ik er voor gekocht had gaf als oplossing: Woor werkzaamheden aan de bak verwijzen wij naar het werkplaatsboek van ZF

der moet toch een oplossing zijn waardoor niet de gehele deksel der af moet, der zit zeker 4 liter olie in waarvan een aanzienlijk gedeelte van naar beneden komt gezet, word een beetje een bende lijkt me.:wtf

de deksel gaat er zozo af maar ik had gehoopt dat er een oplossing was door bijvoorbeeld een van de schroeven los te draaien die als aftapplug diende zodat het iets schoner zou verlopen?

werkplaatsboek van ZF ?

dus mocht iemand iets in die richting weten of een andere mooie oplossing?

RobRD alvast bedankt voor de hulp tot zover:D

der moet toch een oplossing zijn waardoor niet de gehele deksel der af moet, der zit zeker 4 liter olie in waarvan een aanzienlijk gedeelte van naar beneden komt gezet, word een beetje een bende lijkt me.:wtf

de deksel gaat er zozo af maar ik had gehoopt dat er een oplossing was door bijvoorbeeld een van de schroeven los te draaien die als aftapplug diende zodat het iets schoner zou verlopen?

werkplaatsboek van ZF ?

dus mocht iemand iets in die richting weten of een andere mooie oplossing?

RobRD alvast bedankt voor de hulp tot zover:D

Er schijnt ook een soort filter in te zitten.Klopt dat?

Ik denk dat ik het laat doen bij de dealer van me.(Opeldealer dan he)

Er schijnt ook een soort filter in te zitten.Klopt dat?

Ik denk dat ik het laat doen bij de dealer van me.(Opeldealer dan he)

Bij mijn D-Kadett 1.6 aut. zit er een aftapplug/bout aan de distributiezijde, deze ligt verzonken in het

blok..dus lastig te vinden als er olie en andere vuiligheid op zit.

Bij mijn D-Kadett 1.6 aut. zit er een aftapplug/bout aan de distributiezijde, deze ligt verzonken in het

blok..dus lastig te vinden als er olie en andere vuiligheid op zit.

boutje stuk voor stuk losdraaien, opvangbak eronder, uit laten lekken en pakking vervangen

en asje slim bent maak je meteen zelf een aftapplug voor de volgende keer:thumbup

boutje stuk voor stuk losdraaien, opvangbak eronder, uit laten lekken en pakking vervangen

en asje slim bent maak je meteen zelf een aftapplug voor de volgende keer:thumbup

pan eraf halen en meteen je filter vervangen

zommigen hebben een aftapplug

maar is meestal zelf gemaakt

ik doe al 12 jaar niks anders dan bakken reviseren

alle automaatbakken kan ik fixen :afro

succes

pan eraf halen en meteen je filter vervangen

zommigen hebben een aftapplug

maar is meestal zelf gemaakt

ik doe al 12 jaar niks anders dan bakken reviseren

succes

[rquote=1827777&tid=139278&author=robin...]pan eraf

succes

[/rquote]

Dat wil ik ook leren. Kan ik niet bij jou stage komen lopen?

Terug
Naar boven