• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Automatisch dimmende binnenspiegel inbouwen van omega in cor

Dat is een sensor.

De lampjes als ze er op zitten (luxere modellen Omega B2), zitten ze aan de onderzijde en schijnen naar beneden.

Te zien een ander topic op een foto heb je geen lampjes op de spiegel.

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Oke dan ga ik t morge aansluite zoals beschreven hierboven en dan ga ik r vanuit dat t moet werke,wel raar dat ik dan de overige 9 draden niet nodig heb

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

In een Astra / Vectra zitten ook 5 draden en daar heb je er ook maar 2 van nodig.

Gewoon aansluiten zoals je al eerder hebt gezegd en dan gaat het hele maal goed komen.

Doe wel voorzichtig met het verwijderen en plaatsen van de spiegel, je zal niet de eerste zijn die een raam sloopt.

Voor je de nieuwe vastzet / klikt, controleer deze dan eerst :

Sensor aan de buitenzijde afdekken, en dan met een lampje in de sensor aan de binnenzijde schijnen.

Als het dan juist werkt zou het glas donker moeten worden.

hierbij de beloofde foto's!! let niet op de vuiligheid! + en de - heb ik aangesloten op me sigarette-aansteker :

Foto-SYZTJFT8-D.jpg

Foto-WENP3CZW-D.jpg

Mvg Ivar

Zkr ! En handig ! Goed te doen en niet te duur ! In principe heb ik r nu alles op!

Stuurbekrachtiging,elektrische ramen,elektrisch instelbare en verwarmbare spiegels,airco,cruise control,interval ruitenwisser,zonnekleppen met verlichting,elektrische binnenspiegel,3de remlicht,armsteun,stoelverwarming voor + achter(lederen interieur),sigarette-aansteker in de kofferbak en cv op afstand! Alles orgineel opel !! Behalve de cv op afstand en de armsteun

Alleen lijkt t me wel mooi om een mid in te bouwen maar das wel erg veel werk denk ik

En een dakraam orgineel maar das ook wel veel werk denk ik en duur.... Maarja eerst van t voorjaar maar is de buitenkant aanpakken,orginele gsi skirts eronder en nog wat schade's make

Misschien een leuke optie op de Vectra en Corsa-B inderdaad, dan op zoek met illumi versie van deze spiegel.

heb al leeslampjes, dus geschakelde + heb ik al thv de spiegel.

Willem

Ik moest een aparte kabel leggen want heb me zonnekleppen aangesloten op de kabel van het lampje-handschoenenkastje omdat ik t ook werkend wil hebben als ik me sleutel niet in me contactslot zit maar heb jij wel is een mid werkend ingebouwd wim??

nee, er zijn wel mensen die dat gedaan hebben.

je moet zowiezo de Controle sensordraden aan massa leggen.

en een draad van 1 van de injectoren naar de motorcomputer (kan vanaf de computer, snelheids signaal ligt al bij de TID)

Tankinhoud moet naar de MID toe.

Dashboard kastlampje hoort over Contact te gaan.

Spiegel verlichting hoort Altijd aan te gaan

Leeslampjes horen aan te gaan met Contact aan.

Willem

Dat weet ik maar zo wou ik t niet hebben dus drm zo aangesloten....maar is dat een dure update?? Een mid inbouwe?? Als t ni zo veel kost en niet te veel werk is wil ik da nog wel is overwegen

Terug
Naar boven