• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Automatisch dimmende binnenspiegel plaatsen Vectra C

op alle uiteinden staat op het lint welke funktie de stekker heeft ! :angel

De spiegel zit op de rail geschoven en geklikt ( zie je spiegel die je nog niet gemonteerd hebt ) en de sensor zit gekit !

Om te beginnen: het probleem met de ruit is opgelost, ik heb em laten barsten... :???: Ik weet niet hoe ik mijn originele spiegel los krijg... Meende ergens te lezen dat je hem gewoon naar beneden moest schuiven, met een barst tot gevolg.... :( Maar volgens mij is het allemaal wel gedekt.

Peter, zag het nu inderdaad staan, maar ik had de stekker voor de spiegel bestudeerd, daar staat het alleen niet op. Ik vraag mij nog wel af welke op de regensensor moet. Die opening is namelijk redelijk groot, zo'n 2,5 cm, terwijl de stekker waar "mirror" op staat, nog geen cm groot is... :???:

En wat voor kit kun je gebruiken om de sensor te bevestigen? Smeer je dat op dat uitstekende vierkantje?

Sorry dat ik zoveel vragen stel, ben beetje bang om het verkeerd te doen...

je ruit is dan een geluk bij een ongeluk :thumb

als je toch een nieuwe ruit krijgt kun je het beste de sensor laten plaatsen samen met de ruit.

dan zit ie altijd goed.de sensor zit dan in een kunstof houder geklikt namelijk.

dus vragen om een ruit met sensor :vertag

ik heb het ook geprobeerd om met kit te monteren maar dit was geen succes omdat de druk op de ruit net niet goed was.

succes :thumbup

@CAlberts wrote:Om te beginnen: het probleem met de ruit is opgelost, ik heb em laten barsten... :???: Ik weet niet hoe ik mijn originele spiegel los krijg... Meende ergens te lezen dat je hem gewoon naar beneden moest schuiven, met een barst tot gevolg.... :( Maar volgens mij is het allemaal wel gedekt.

Peter, zag het nu inderdaad staan, maar ik had de stekker voor de spiegel bestudeerd, daar staat het alleen niet op. Ik vraag mij nog wel af welke op de regensensor moet. Die opening is namelijk redelijk groot, zo'n 2,5 cm, terwijl de stekker waar "mirror" op staat, nog geen cm groot is... :???:

En wat voor kit kun je gebruiken om de sensor te bevestigen? Smeer je dat op dat uitstekende vierkantje?

Sorry dat ik zoveel vragen stel, ben beetje bang om het verkeerd te doen...

@speaker wrote:De spiegel zit op de rail geschoven en geklikt (zie je spiegel die je nog niet gemonteerd hebt)

Dus dat kan op de oorspronkelijke bevestiging? Zou ik wellicht dus ook door Autotaalglas kunnen laten doen.

@GTS Power wrote:als je toch een nieuwe ruit krijgt kun je het beste de sensor laten plaatsen samen met de ruit.

dan zit ie altijd goed.de sensor zit dan in een kunstof houder geklikt namelijk.

dus vragen om een ruit met sensor :vertag

Zit die sensor op een standaard plek? Want ik denk niet dat ik de kabel er in heb voordat de ruit vervangen wordt. Dat ie straks niets te ver weg zit.

Iemand nog een antwoord over die stekker van de lichtsensor?

Dennis, (SigNumberOne) heeft OpCom en ik kan vast wel even bij hem langskomen voor het activeren van de regensensor en eventueel later de lichtsensor. Of kan dat alleen met Tech2?

De sensor zit op een standaard plek dus dat kan niet missen :thumbup

Je regensensor bevat ook een lichtsensor dus heeft die geen extra stekker toch?

Ik heb ook opcom liggen. Die kun je zo ophalen :thumb

Wel ben je daarvoor de security code van je auto nodig die op je carpass staat!

Ah, kijk dat is handig!

Ach, ik bedoel de regensensor. Ik heb alleen een hele kleine stekker. Kan eventueel een foto uploaden.

@GTS Power wrote:Het werd inderdaad hoog tijd voor :kewlpics van je aanwinsten!! :D

Okeej okeeeej.... :D

Hier de nieuwe aanwinsten:

20120623193945.jpg

Kwam nog een onbekend speakertje tegen aan het lint, maar zag dus later dat het een speaker is voor ParkAssist. Heb ik eigenlijk niets aan, want ik heb geen sensoren etc.

20120623202220.jpg

20120623202225.jpg

Deze stekker heeft dus niets op het lint staan. Maar uiteindelijk blijkt deze op de spiegel te passen.

20120624113208.jpg

En zie hier de regensensor, met de stekker die dit weergeeft... Alleen de formaten komen dus niet overeen... :hmmz

20120624114706.jpg

Mooi spul Chiel :thumbup

Ik heb juist wel zo'n brede stekker van de sensor in men vec zitten.

Die moest ik kleiner knippen voor mijn sensor. (die er al weer uit is)

@CAlberts wrote:Vreemd... Ik heb er ook op staan "1 REGENSENSOR",alleen dus zo'n heel klein stekkertje...

als je goed bent in kit verwijderen mag je mijn sensor zo ophalen :thumb

@CAlberts wrote:Tom, doet jouw sensor het helemaal? En zal dat lukken met kit verwijderen?

mijn sensor werkt wel maar ik kreeg hem zelf niet goed werkend omdat ik de houder aan het raam niet heb(teminste ik denk dat het daar aan ligt)

de kit zit er wel erg vast op maar ik weet niet hoeveel geduld je hebt?

mischien kun je zelfs wel de achterkant van de behuizing wisselen en de pinbezetting zodat jouw stekker erin past???(ik zeg ook maar wat!)

van mij mag je hem ophalen en bekijken wat je er mee kan en anders gooi je hem maar in de container :thumbup

Is goed dan zal ik er is na laten kijken

Want het zit er standaard wel in alleen rechter kant zie ik dan niet

Terug
Naar boven