• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

automatisch noodrem systeem met voetgangers herkenning

Helaas ik ben er niet achter of het nu wel of niet werkt het is niet te zien of dit wel of niet bijstaat heeft iemand een idee

Hallo Ger ,

Dit is idd niet te zien , maar het zit er volgens mij wel op.

Gisteren plots een akoustisch signaal omdat er plots een auto voor mij linksaf sloeg en ik dus waarschijnlijk te laat reageerde , helaas niet kunnen kijken wat het was maar ik vermoed dat dit een voor-alarm was van het noodstopsysteem.

Voor meer info surf ook eens naar : https://www.grandlandx-forum.de/

Daar heb ik ook al handige weetjes ontdekt .... maar af en toe even vertalen van Duits naar Nederlands hahahaha. Succes !

Groet ,

Johan.

Bedankt johan ik heb ook nog een gesprek met de opel dealer gehad maar deze bleef een beetje achter met een duidelijk antwoord

maar we kijken wel mijn auto is 16 feb geleverd zonder problemen een grandland innovation automaat en voor een 3 cilinder een leuke auto

ze zijn aardig duurder geworden

[quote quote=18353159]Helaas ik ben er niet achter of het nu wel of niet werkt het is niet te zien of dit wel of niet bijstaat heeft iemand een idee[/quote]

Zie pagina's 108, 109, 177, 178, 179 en vooral 180 van de handleiding.

Hoi Ger,

Ik heb mijn grandland nu net een week en ben er dus ook nog niet helemaal achter hoe alles werkt. Wel had ik vorige week een oranje lampje op mijn dashboard met een auto en twee lijntjes er onder. Ik kwam er achter dat dit betekent dat het automatische remsysteem uit staat, waarschijnlijk vanwege ijzel op de voorruit bij de camera.

Ik ben er ondertussen achter dat het systeem dus uit blijft staan zolang je zonder gordel rijdt :whistle: .

Iets anders hierover: Het viel me laatst op dat als je dicht achter twee fietsers die naast elkaar rijden rijdt de auto een soort tikkend geluid maakt wat je in heel de auto voelt. Kom je dichterbij wordt het erger, neem je meer afstand gaat het weg. Het voelt alsof de auto wilt remmen maar nog niet doorzet. Iemand deze zelfde ervaring?? Ik kreeg volgens mij geen piepje... iets wat hij overigens met overstekende voetgangers wel soms doet.

Ps krijg niet de verkeerde indruk, ik denk dat ik me best wel gedraag in het verkeer ;-) gewoon gordel om, afstand houden en mensen voorlaten op zebrapad enzo :yes:

Terug
Naar boven