Brooklyn1975
Lid
Goedemorgen,
Ik heb een vraag...
Ik ben in het bezit van een Opel Zafira diesel automaat uit 2007.
Na het vervangen van mijn radiateur wegens lekkage is mij door de garage gemeld dat ik beter ook een keer de automatische bakolie
kan verversen, deze was nogal zwart en was waarschijnlijk nog nooit vervangen (auto heeft inmiddels 215000 op de teller).
Nu ben ik eens wezen zoeken op internet en zie heel veel verhalen en hierin word verteld dat je beter de bak kan laten flushen (spoelen)
i.p.v. alleen olie verversen. Dit om te zorgen dat alle vervuiling en oude olie echt verwijderd word, iets wat bij verversen blijkbaar niet echt goed gebeurd.
Dit is iets wat ik wel kan begrijpen als leek zijnde.
Ik vertelde dit verhaal en vroeg naar de kostten bij het betreffende garagebedrijf, dit is een welbekend garagebedrijf en staat te boek als zeer goed.
Zij vertelde mij dat het zeer onverstandig is om te flushen omdat je hierdoor de eventuele vervuiling overal doorheen blaast met alle gevolgen van dien.
Hun hadden de ervaring dat er veel mensen na het flushen problemen kregen met hun automatische bak.
De kosten van alleen verversen waren € 200,-. Flushen kost bij hun € 400,-.
Op het flushen geven ze geen garantie vertelde zij mij.
Hun adviseren dus alleen verversen..
Wie heeft er nu gelijk?. is het waar wat ze zeggen?.
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen en welke optie het beste is.
Heeft iemand ervaring hiermee?.
Alvast hartelijk dank voor de moeite...
Ik heb een vraag...
Ik ben in het bezit van een Opel Zafira diesel automaat uit 2007.
Na het vervangen van mijn radiateur wegens lekkage is mij door de garage gemeld dat ik beter ook een keer de automatische bakolie
kan verversen, deze was nogal zwart en was waarschijnlijk nog nooit vervangen (auto heeft inmiddels 215000 op de teller).
Nu ben ik eens wezen zoeken op internet en zie heel veel verhalen en hierin word verteld dat je beter de bak kan laten flushen (spoelen)
i.p.v. alleen olie verversen. Dit om te zorgen dat alle vervuiling en oude olie echt verwijderd word, iets wat bij verversen blijkbaar niet echt goed gebeurd.
Dit is iets wat ik wel kan begrijpen als leek zijnde.
Ik vertelde dit verhaal en vroeg naar de kostten bij het betreffende garagebedrijf, dit is een welbekend garagebedrijf en staat te boek als zeer goed.
Zij vertelde mij dat het zeer onverstandig is om te flushen omdat je hierdoor de eventuele vervuiling overal doorheen blaast met alle gevolgen van dien.
Hun hadden de ervaring dat er veel mensen na het flushen problemen kregen met hun automatische bak.
De kosten van alleen verversen waren € 200,-. Flushen kost bij hun € 400,-.
Op het flushen geven ze geen garantie vertelde zij mij.
Hun adviseren dus alleen verversen..
Wie heeft er nu gelijk?. is het waar wat ze zeggen?.
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen en welke optie het beste is.
Heeft iemand ervaring hiermee?.
Alvast hartelijk dank voor de moeite...