• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Automatische verlichting - Leuk; maar hier heb ik dus niets

Nou, vanmorgen naar de VOD geweest en samen met een van de monteurs adhv Tech2 geprobeerd het goed in te stellen.

De Vec (en Signum) blijken 3 opties te hebben. Het schema zoals hierboven afgebeeld is echt alleen maar voor de Astra H en Zafira B! We hebben alle opties geprobeerd, maar bij geen enkele gaat de dashboard verlichting branden. We hebben het geprobeerd in de UEC en REC (electrische unit voor en achter, je moet het namelijk zowel voor als achter instellen!), nog geprobeerd bij Instrumentarium, CIM en. enz... Niets gevonden.

De monteur vond het toch heel vreemd, want hij meende zich te herinneren dat de politie het wel zo had toen ze nog in Vec's reden... Ze gaan nu bellen met Opel NL om te kijken of die optie er is.

Bij staat hij nu alleen op Optie 2 en das weer niet goed, want nu gaat mn Xenon al aan, voordat de motor loopt. Is volgens mij niet zo goed voor mn Xenon....:hmmz

Ja dat is echt anders bij een Astra H. Let wel, het gaat echt alleen om de dashboardverlichting.

Ben benieuwd of Opel NL nog ergens mee komt. De monteur was er stellig van overtuigd dat het kon. Ik begin mijn twijfels te krijgen...

Zou het trouwens nog te maken kunnen hebben met de stand van je GID? Die kun je toch zetten op automatisch, dag en nacht? Zou het wat uitmaken of je die standaard op nacht zet?

Ja dat is echt anders bij een Astra H. Let wel, het gaat echt alleen om de dashboardverlichting.

Ben benieuwd of Opel NL nog ergens mee komt. De monteur was er stellig van overtuigd dat het kon. Ik begin mijn twijfels te krijgen...

Zou het trouwens nog te maken kunnen hebben met de stand van je GID? Die kun je toch zetten op automatisch, dag en nacht? Zou het wat uitmaken of je die standaard op nacht zet?

Let op jij wilt automatische verlichting, wat de VOD kan programmeren is dag rij verlichting.

Dat zijn 2 verschillende dingen. Optie 5 is de beste optie als dag rij verlichting.

Want je GID of TID in nacht stand is ook geen pretje.

Let op jij wilt automatische verlichting, wat de VOD kan programmeren is dag rij verlichting.

Dat zijn 2 verschillende dingen. Optie 5 is de beste optie als dag rij verlichting.

Want je GID of TID in nacht stand is ook geen pretje.

ik heb hem nu op stand 5 staan, en het display heb ik in het settings menu op altijd dag staan.

Als ik de schakelaar op aan zet dimt het display ook gewoon een stukje. ik schakel nu met de schakelaar nog alleen maar de interieur verlichting en de dimfunctie van het cid display. Als je een lichtschakelaar met auto hebt gaat dit natuurlijk ook vanzelf.

ik heb hem nu op stand 5 staan, en het display heb ik in het settings menu op altijd dag staan.

Als ik de schakelaar op aan zet dimt het display ook gewoon een stukje. ik schakel nu met de schakelaar nog alleen maar de interieur verlichting en de dimfunctie van het cid display. Als je een lichtschakelaar met auto hebt gaat dit natuurlijk ook vanzelf.

Ik krijg het niet voor elkaar om het dagrijligt in de auto stand aan het werk te krijgen.

Bij mij doet hij het alleen als ik hem op uit heb staan.

Ik krijg het niet voor elkaar om het dagrijligt in de auto stand aan het werk te krijgen.

Bij mij doet hij het alleen als ik hem op uit heb staan.

Nou, heb vandaag van de VOD begrepen dat het inderdaad niet kan, zouden ze hebben nagevraagd bij Opel NL.

Moet nu alleen weer terug, want het geheel staat nu op optie 2 (van de 3 opties), maar nu gaat mn dimlicht (Xenon) bij contact al aan, dus nog vóór het starten van de motor. Vrijdag even laten omzetten naar 1 of uit, want dat is niet echt bevorderlijk voor mn Xenon.

Nou, heb vandaag van de VOD begrepen dat het inderdaad niet kan, zouden ze hebben nagevraagd bij Opel NL.

Moet nu alleen weer terug, want het geheel staat nu op optie 2 (van de 3 opties), maar nu gaat mn dimlicht (Xenon) bij contact al aan, dus nog vóór het starten van de motor. Vrijdag even laten omzetten naar 1 of uit, want dat is niet echt bevorderlijk voor mn Xenon.

gaat bij jou de xenon uit als je de auto start? Als ik bij mij de auto start met de xenon aan blijven ze tijdens het starten gewoon branden, dan kan het volgens mij weinig kwaad.

gaat bij jou de xenon uit als je de auto start? Als ik bij mij de auto start met de xenon aan blijven ze tijdens het starten gewoon branden, dan kan het volgens mij weinig kwaad.

Nee, gaan uiteraard niet uit, maar in het lichtschema hierboven staat dat het niet aan te raden is, ik denk ivm spanningsverschil.

Terug
Naar boven