• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Automatische verlichting

Stefke insignia

Post weinig
Mijn automatische verlichting doet het niet als ik een tunnel in rij. Nochtans staat de knop op auto. Rij ik mijn garage binnen doet hij het wel. Hebben hier nog mensen problemen mee.

ja dat heb ik ook soms. ze slaan maar aan halfweg de tunnel of als je er bijna weer uit bent en dan blijven ze wel nog tien minuten branden wanneer je al uit de tunnel bent, met als gevolg dat je navischerm veel te donker is. ook slaan ze soms wel aan wanneer je onder een sim pele brug rijdt. :swear

Ik heb er ook wel eens last van gehad.Misschien moet je de sensor eens reinigen die op het dashboard bij de middelste speaker zit onder je voorruit!!!

die sensor voor de verlichting zal toch nog ergens anders zitten denk ik. ik heb geen automatische ruitenwissers en op de voorruit is bij mij niets te bespeuren rond de spiegel.

Bolletje heeft meerdere functie's hij is ook voor het alarm systeem, maar de licht sensor zit volgens mij ook achter de spiegel omdat ook in de handleiding van de auto gewaarschuwd wordt daar geen stickers te plakken ivm de sensoren die daar zitten.

Ja, bolletje op dashboard is voor clima en alarm, en de sensor voor verlichting zit bij de binnenspiegel, zeker weten.

Wimdm heeft wel gelijk. Ik heb ook automatisch verlichting maar de sensor zit niet op de voorruit en ook niet in de binnenspiegel. Dealer kan je ook niet vertellen waar die zit, maar het werkt wel bij mij.

Als ik mijn hand boven mijn voorruit hou terhoogte van mijn achteruitkijkspiegel gaan de lichten aan . Doe ik ze weg gaan ze weer uit. Maar als ik in vb een tunnel in rij schieten deze te laat aan soms ben ik bijna uit de tunnel.

Bij de meeste zit die op de voorruit ja maar dan heb je ook regensensor. Ik heb geen regensensor. dan zit de sensor van de verlichting niet op de voorruit of binnenspiegel.

Dan ben ik benieuwd waar die dan wel zit, wel gek dat de dealer het ook niet weet, hoe moet dat als die kapot is dan ?

Hij kan hem gewoon bestellen (Artikelnummer: GM13311618) dus dan zou die toch moeten weten waar die zit.

Blijkt dat het inderdaad in het bolletje (18) op het dashboard zit. De sensor (19) achter de voorruit is voor tunneldetectie als ik Opel mag geloven....

Weer iets geleerd ;-)

20q1jeg.jpg

11t7wis.jpg

De regen/licht sensor zit ten alle tijde achter de spiegel anders kan niet.

Een regensensor zit altijd samen met de lichtsensor deze optie is niet los te verkrijgen.

Zo meldt bij een goed ingelichte Opel verkoper q.c. Opel liefhebber.

Het is schijnbaar toch los verkrijgbaar ik heb voor 100% zeker geen regensensor maar wel automatische verlichting want dat werkt gewoon. In mijn Astra j had ik het wel en dan heb je zo groot zwarte ding op je voorruit. Dealer waar ik mijn insignia vandaan heb wist het mij niet te vertellen.

bij mij zit er ook absoluut niets rond of op de spiegel. heb ook automatische verlichting maar geen regensensor. wel weet ik dat als je de ruitenwissers opzet de lichten dan wel aangaan, ook overdag.

Byzonder dan dat iemand die al jaren de Insignia's verkoopt het blijkbaar toch niet weet.

Of er wordt verschillend gedacht over wat automatische verlichting is.

Zal wel te maken hebben met uitvoering, cosmo, edition of sport. En misschien ook nog per land verschillend. Blijft wel vreemd ja.

Ik was het beu dat wanneer je onder een viaduct rijd dat dan de xenon verlichting inschakelt voor 10 seconden :(

Dus ik heb de licht sensor gemodificeerd zodat er veel meer licht opvalt en dus langer met dagrijlicht blijft rijden.

Tevens heb ik er nog een witte led in gemonteerd die ik zelf kan bedienen wanneer ik dat wil.

Soms schiet automatisering een beetje door want ik kan zelf ook nog wel nadenken wanneer de xenon verlichting aan moet :D

Want zoals eerder vermeld schakelt dan ook het navi scherm naar nachtstand en zie je nix meer....

Terug
Naar boven