• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

autoradio code invoeren

in mijn auto zit een hele oude tape-deck philips autoradio.

en volgens het boekje werkt die met een code.

in de gebruiksaanwijzing van mijn auto (corsa B) zit wel een plaatje van de radio met uitleg.

maar in dit plaatje heeft de radio een schermpje, mijn radio heeft geen scherm.

volgens de pas met de code zou het om een ASTRA radio gaan.

maar ik kan nergens vinden hoe je de code invoert.

vooral het feit dat hij geen scherm heeft maakt het een beetje ingewikkeld.

iemand ideeën?

IMAG0200.jpg

IMAG0199.jpg

de AS knop ingedrukt houden terwijl ik op de aan/uit knop druk heeft geen effect.

daarnaast kan ik zonder scherm niet echt zien wat er eigenlijk gebeurt.

weet niet eens wanneer hij aan of uit staat.

de AS knop ingedrukt houden terwijl ik op de aan/uit knop druk heeft geen effect.

daarnaast kan ik zonder scherm niet echt zien wat er eigenlijk gebeurt.

weet niet eens wanneer hij aan of uit staat.

101_0660.JPG

Volgens mij moet je een schermpje hebben zoals bij deze, midden boven de ventilatie roosters.

kan zijn dat tie stuk is??

zonder kan je echt niets beginnen......

101_0660.JPG

Volgens mij moet je een schermpje hebben zoals bij deze, midden boven de ventilatie roosters.

kan zijn dat tie stuk is??

zonder kan je echt niets beginnen......

hoe ik de getallen invoer snap ik.

ik weet alleen niet hoe ik het menu activeer waar ik die code kan/moet invoeren.

momenteel heb ik geen andere radio, dus ik zal het hier toch nog even mee moeten doen.

hoe ik de getallen invoer snap ik.

ik weet alleen niet hoe ik het menu activeer waar ik die code kan/moet invoeren.

momenteel heb ik geen andere radio, dus ik zal het hier toch nog even mee moeten doen.

je kunt de code er uithalen, blijkbaar hadden ze dat bij jouw radio al gedaan.

de mijne doet helemaal niets, hij piept ook niet.

zojuist eruit geprobeerd te halen, maar zonder die speciale "klemmetjes" valt dat niet mee....

je kunt de code er uithalen, blijkbaar hadden ze dat bij jouw radio al gedaan.

de mijne doet helemaal niets, hij piept ook niet.

zojuist eruit geprobeerd te halen, maar zonder die speciale "klemmetjes" valt dat niet mee....

Duw er 4 lange spijkers erin en duw de radio er van achteren eruit.

Verder als het inderdaad een "opel" radio is is een display eigenlijk wel noodzaak.

Groet, Rik

Duw er 4 lange spijkers erin en duw de radio er van achteren eruit.

Verder als het inderdaad een "opel" radio is is een display eigenlijk wel noodzaak.

Groet, Rik

volgens mijn boekje kun je de code eruit halen, maar ik zou het boekje moeten nalezen om te zien hoe dat ook alweer moest.

jouw omschrijving heb ik geprobeerd.

auto starten, AS indrukken, op de aan/uit knop drukken terwijl ik AS ingedrukt houdt.

hoor geen piep, en verder gebeurt er helemaal niets.

ik denk dat ik voorlopig gewoon pech heb gehad.

misschien is ie wel kapot, zonder scherm is ook dat moeilijk te testen.

volgens mijn boekje kun je de code eruit halen, maar ik zou het boekje moeten nalezen om te zien hoe dat ook alweer moest.

jouw omschrijving heb ik geprobeerd.

auto starten, AS indrukken, op de aan/uit knop drukken terwijl ik AS ingedrukt houdt.

hoor geen piep, en verder gebeurt er helemaal niets.

ik denk dat ik voorlopig gewoon pech heb gehad.

misschien is ie wel kapot, zonder scherm is ook dat moeilijk te testen.

[rquote=1853916&tid=141379&author=skip]werkt je display midden op je dashboard dan niet meer??[/rquote]

midden op dashboard?

bedoel je dat kleine display waar ook de tijd, en de buitentempratuur wordt weergegeven?

die werkt wel (enigszins), maar als ik op de aan/uit knop druk gaat de datum heel even weg, en komt dan weer terug.

zolang ik de aan/uit knop ingedrukt houdt verdwijnt de datum, als ik hem loslaat verschijnt de datum weer.

andere knoppen hebben geen effect.

[rquote=1853916&tid=141379&author=skip]werkt je display midden op je dashboard dan niet meer??[/rquote]

midden op dashboard?

bedoel je dat kleine display waar ook de tijd, en de buitentempratuur wordt weergegeven?

die werkt wel (enigszins), maar als ik op de aan/uit knop druk gaat de datum heel even weg, en komt dan weer terug.

zolang ik de aan/uit knop ingedrukt houdt verdwijnt de datum, als ik hem loslaat verschijnt de datum weer.

andere knoppen hebben geen effect.

[rquote=1854536&tid=141379&author=supervinnie40][rquote=1853916&tid=141379&author=skip]werkt je display midden op je dashboard dan niet meer??[/rquote]

midden op dashboard?

andere knoppen hebben geen effect.[/rquote]

Volgens mij zitten er lampjes (1,2 watt) in dat display. Zijn die lampjes kapot mischien ?

Groet, Rik

[rquote=1854536&tid=141379&author=supervinnie40][rquote=1853916&tid=141379&author=skip]werkt je display midden op je dashboard dan niet meer??[/rquote]

midden op dashboard?

andere knoppen hebben geen effect.[/rquote]

Volgens mij zitten er lampjes (1,2 watt) in dat display. Zijn die lampjes kapot mischien ?

Groet, Rik

Volgens mij is er achter de radio en of display een draadje los geknipt, waardoor je radio niet meer communiceert met het display....

Terug
Naar boven