• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Autoradio!

rene1

Post weinig
Hallo alemaal,

Ik heb sinds 1 week een Astra G 2002!

Nu heb ik een nieuwe radio ingebouwd van het merk JVC,echter speelt hij alléén op contact!

Hoe kan ik hem laten spelen ZONDER dat hij op contact moet staan?

MvG.

rene1

Gerelateerd vraagje; heb sinds 3 weken een Astra G en bij mij blijft de radio wel spelen als de auto uit is en de sleutel er alleen in zit (dus niet op contact). Hoe zit dat dan precies?

Gerelateerd vraagje; heb sinds 3 weken een Astra G en bij mij blijft de radio wel spelen als de auto uit is en de sleutel er alleen in zit (dus niet op contact). Hoe zit dat dan precies?

Astra-G, dan zou hij moeten kunnen spelen als de sleutel terug gedraait is, en hoort ie pas uit te gaan als de sleutel uit het slot word genomen, dit was bij de latere Astra's F al het geval (vanaf 1996)

dus er klopt iets niet,

@ DarkNL08: zo als het bij jouw is, is het bij bijna alle opels van 1996 en nieuwer.

Willem

Astra-G, dan zou hij moeten kunnen spelen als de sleutel terug gedraait is, en hoort ie pas uit te gaan als de sleutel uit het slot word genomen, dit was bij de latere Astra's F al het geval (vanaf 1996)

dus er klopt iets niet,

@ DarkNL08: zo als het bij jouw is, is het bij bijna alle opels van 1996 en nieuwer.

Willem

idd net als willem al zegt, als je de sleutel vanaf het contact weer terugdraaid blijft de radio het gewoon doet tot het moment je de sleutel daadwerkelijk uit het contact haalt.

idd net als willem al zegt, als je de sleutel vanaf het contact weer terugdraaid blijft de radio het gewoon doet tot het moment je de sleutel daadwerkelijk uit het contact haalt.

Hallo Erwin,

Welke kleur heeft de draad die ik bij de plus moet aansluiten?

En welke kleur heeft de plus?

MvG.

rene1

Hallo Erwin,

Welke kleur heeft de draad die ik bij de plus moet aansluiten?

En welke kleur heeft de plus?

MvG.

rene1

Rene, ik zou als ik jouw was eerst eens kijken waarom de radio niet blijft spelen als de sleutel is teruggedraait, dat hoort namelijk wel zo te zijn.

en draden van de RADIO zijn rood en geel die bij elkaar op constant moeten als je het echt zo wilt hebben.

Willem

Rene, ik zou als ik jouw was eerst eens kijken waarom de radio niet blijft spelen als de sleutel is teruggedraait, dat hoort namelijk wel zo te zijn.

en draden van de RADIO zijn rood en geel die bij elkaar op constant moeten als je het echt zo wilt hebben.

Willem

@wim: Goed om te weten! Ik loop her en der nog wat achter... ach ben van bouwjaar '94 naar '98 gegaan en dat in 1 jaar. Over 4 jaar heb ik dus een gloedje nieuwe auto :P:P

@wim: Goed om te weten! Ik loop her en der nog wat achter... ach ben van bouwjaar '94 naar '98 gegaan en dat in 1 jaar. Over 4 jaar heb ik dus een gloedje nieuwe auto :P:P

laat me raden zit een verbind stukje tussen de radio en de originele stekkes van de auto.

Is dat zo, rood en geel ff omwisselen. opel heeft dat om gedraaid. ;)

Terug
Naar boven