• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Autoradio!

laat me raden zit een verbind stukje tussen de radio en de originele stekkes van de auto.

Is dat zo, rood en geel ff omwisselen. opel heeft dat om gedraaid. ;)

[rquote=1886351&tid=144147&author=arjontje]laat me raden zit een verbind stukje tussen de radio en de originele stekkes van de auto.

Is dat zo, rood en geel ff omwisselen. opel heeft dat om gedraaid. ;)[/rquote]

Dan zou de radio alsnog moeten spelen als de sleutel word terug gedraait, alleen onthoud de radio zijn zenders niet.

Willem

[rquote=1886351&tid=144147&author=arjontje]laat me raden zit een verbind stukje tussen de radio en de originele stekkes van de auto.

Is dat zo, rood en geel ff omwisselen. opel heeft dat om gedraaid. ;)[/rquote]

Dan zou de radio alsnog moeten spelen als de sleutel word terug gedraait, alleen onthoud de radio zijn zenders niet.

Willem

[rquote=1886347&tid=144147&author=wim-v6]Rene, ik zou als ik jouw was eerst eens kijken waarom de radio niet blijft spelen als de sleutel is teruggedraait, dat hoort namelijk wel zo te zijn.

en draden van de RADIO zijn rood en geel die bij elkaar op constant moeten als je het echt zo wilt hebben.

Willem[/rquote]

Bedankt Willem!

Ik controleer eerst even alles.

Je hoort van mij!!!

MvG.

rene1

[rquote=1886347&tid=144147&author=wim-v6]Rene, ik zou als ik jouw was eerst eens kijken waarom de radio niet blijft spelen als de sleutel is teruggedraait, dat hoort namelijk wel zo te zijn.

en draden van de RADIO zijn rood en geel die bij elkaar op constant moeten als je het echt zo wilt hebben.

Willem[/rquote]

Bedankt Willem!

Ik controleer eerst even alles.

Je hoort van mij!!!

MvG.

rene1

Klopt, geel is geheugen draad die op constant 12V hoort te staan en rood is de geschakelde +, verbind rood met geel dan doet de radio het ook ook al zit er geen sleutel in het contact.

Mark

Klopt, geel is geheugen draad die op constant 12V hoort te staan en rood is de geschakelde +, verbind rood met geel dan doet de radio het ook ook al zit er geen sleutel in het contact.

Mark

Jongens bedankt allemaal voor jullie advies!

De radio blijft inderdaad gewoon spelen als ik de motor uitgezet heb,men moet wél de sleutel erin laten zitten!!!

Is het wellicht óók mogelijk om zonder de sleutels erin te laten de radio te laten spelen?

MvG.

rene1

Jongens bedankt allemaal voor jullie advies!

De radio blijft inderdaad gewoon spelen als ik de motor uitgezet heb,men moet wél de sleutel erin laten zitten!!!

Is het wellicht óók mogelijk om zonder de sleutels erin te laten de radio te laten spelen?

MvG.

rene1

Terug
Naar boven