• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

autosoft vechtdal rallysprint hardenberg 19 juni 2010

ik werk bij Masevon Technology... op tekenkamer... dus mag nieuwe machine's bedenken en tekenen...

en gerrits is nog steeds niet moeilijk hoor ;) je moet hem alleen ff goed kennen ;) dan kan er ineens veel meer:P

hij kende mijn B ascona van een vorige keer toen ie nog van de vorige eigenaar was.

en hij wilde em niet keuren, was bang dat ie controle kreeg en gepakt zou worden:mad:

bleek dat ie zn papieren door een steekproef op een andere ascona kwijt was geraakt. had ze net weer.

als mn ascona niet goed is moet ie em gewoon afkeuren, niks aan de hand lijkt me, was blijkbaar niet echt zeker van zichzelf:hmmz

ik heb wel eens een auto bij hem gekeurd zien worden die in eindhoven stond :P

als het dan mis ging dan gaf hij aan dat hij de verkeerde afgemeld had...

en mijn vorige auto kwam de draad al door de band, alleen was geen probleem volgens hem:P

On-topic maar weer.

Helaas uitgevallen, het ging vrij goed allemaal en de gang zat er aardig goed in, maar op KP 2 sloeg het noodlot toe, kort na de rondkoers plots erg veel herrie en geen vermogen, waarschijnlijk krukaslagers of een lagerkap weg, uitwendig was nog niks te zien, dus wie weet valt de schade mee.

Volgende keer hopelijk meer succes.

Ach, ja, het is niet anders.

Hier nog in volle glorie:

afb0194vkl.jpg

en ons uitzicht de komende 2 uren daarna:

afb0200vkl.jpg

origineel gepost door henk 400rr

On-topic maar weer.

Helaas uitgevallen, het ging vrij goed allemaal en de gang zat er aardig goed in, maar op KP 2 sloeg het noodlot toe, kort na de rondkoers plots erg veel herrie en geen vermogen, waarschijnlijk krukaslagers of een lagerkap weg, uitwendig was nog niks te zien, dus wie weet valt de schade mee.

Volgende keer hopelijk meer succes.

heb jullie op kp1 langs zien komen, zag er goed uit, zeker voor een equipe die hun 1e kp rijden, ik heb 5 jr. geleden op dezelfde proef mijn debuut gemaakt.

ik heb ook nog een filmpje van rene en henk,maar ik heb het geluid weg gelaten omdat er nogal veel gepraat werd achter mij.(het praten kwam boven het geluid van de auto uit)

Over de motorschade, Rene en Johan hebben de motor al uit elkaar en wat blijkt, er zit een groot gat op de plek in de cilinderkop waar ooit dus kleppen en kanalen zaten en een gat in de zuiger.

De gashendel was ook blijven steken vlak voordat we dus uitvielen en de oorzaak was een stuk gietijzer die in de carburateur zat, ook in het luchtfilter zaten gietijzer stukken.

Ik heb dit wel eens gezien bij aluminium koppen, maar nog nooit gezien of gehoord bij CIH motoren.

In ieder geval gaat deze motor wel weer herbouwd worden, eerst even kijken wat er nog gebruikt kan worden en nwe bestelt moet worden, de eerstvolgende motor ligt wel klaar.

Ik vond het navigeren dit keer wel geinig werk, ik ga d'r geen carriére van maken, maar komt het voor dan is het geen punt.

Altijd weer leuk om fotos en filmpjes terug te zien, dank jullie wel. :thumbup

Heb jullie 's ochtends nog gesproken voordat jullie de service opgingen ;)

stond zelf met de map en service stickers klaar...

jammer van het uitvallen, heb jullie slechts 1x voorbij zien komen als official op KP 1... Pos 4.

stond ook te laat op de plek, toen we net aan kwamen lopen gingen er net een aantal opels voorbij, die gele c kadett volgens mij, de grijze ascona en de witte manta. had die ook graag op foto gezet.

die Gele kadett van edwin wolves ging kapot aan de start van KP 3, daar brak zijn steekas. hij is toen op zijn sper gaan rijden, maar bij onze pos kwam hij erachter dat dat toch niet zo makkelijk ging...

heeft hem toen maar bij ons neergezet... of wij er wel goed op wilden passen:P

2z5n77a.jpg

nee die nam hij zelf wel mee... ;)

maar hij had ze met een gerust hart achter kunnen laten ;)

kom hem wel vaker tegen dus had de sleutels ook wel wat later kunnen brengen :P

Terug
Naar boven