• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

avondlicht kleine lamp brand grote niet

hmm, dus geen stap 1 zie je die klem daar, en dan stap 2 neem de ijzeren ring vast aan de bovenkant, dan stap 3 ... je weet wat ik zoek :) dus gewoon experimenteren tot ik het vind zeker :) , alles zit vast behalve die ene lamp, ga dat morgen nog eens proberen.. .

maar probleem is opgelost, dus bedankt iedereen.

Graag gedaan. :thumb

Wat bedoelen jullie trouwens met twee merken lampen? Een aansluiting (zoals bijv. H7) is toch een aansluiting?

Graag gedaan. :thumb

Wat bedoelen jullie trouwens met twee merken lampen? Een aansluiting (zoals bijv. H7) is toch een aansluiting?

ik weet niet wat kadAstra daarmee bedoeld maar wat ik ervan begrijp is dat er twee manieren zijn om de grote lamp vast te maken. Want ik had ooit mijn originele koplamp moeten vervangen (iemand tegen gebotst) , ben naar kerkhof gegaan, heb een koplamp gekregen met de gedachte dat het de zelfde is. maar vandaag merktte ik dus dat het iets anders uitziet , ook aan buitenkant,(omdat mijn beschermer(noemt dat de grill?) een beetje boven de lamp uitsteekt. en aan binnekant is dat systeem van kleine lamp gewoon insteken terwijl bij de originele koplamp insteken dan draaien om vast te maken. de grote lamp moet je met ijzerkes vastmaken, en dan in een klem steken, maar bij de niet orignele zie ik geen klemmen, dus morgen proberen dat ijzerke eromheen te draaien(of hoe maar ook) zoals 'm zei... .

ik weet niet wat kadAstra daarmee bedoeld maar wat ik ervan begrijp is dat er twee manieren zijn om de grote lamp vast te maken. Want ik had ooit mijn originele koplamp moeten vervangen (iemand tegen gebotst) , ben naar kerkhof gegaan, heb een koplamp gekregen met de gedachte dat het de zelfde is. maar vandaag merktte ik dus dat het iets anders uitziet , ook aan buitenkant,(omdat mijn beschermer(noemt dat de grill?) een beetje boven de lamp uitsteekt. en aan binnekant is dat systeem van kleine lamp gewoon insteken terwijl bij de originele koplamp insteken dan draaien om vast te maken. de grote lamp moet je met ijzerkes vastmaken, en dan in een klem steken, maar bij de niet orignele zie ik geen klemmen, dus morgen proberen dat ijzerke eromheen te draaien(of hoe maar ook) zoals 'm zei... .

Ik bedoel Merken als Bosch en Valeo. (koplampmerken)

Ik weet het niet zeker maar elk merk heeft zijn eigen manier van klemmen van de halogeenlampen.

Nogmaals, bij de een moet je klemmen en bij de andere draaien om de pit te kunnen verwijderen/vervangen.

Als je erop staat dan maak ik wel foto's van de 2 systemen......

Rik ;)

Ik bedoel Merken als Bosch en Valeo. (koplampmerken)

Ik weet het niet zeker maar elk merk heeft zijn eigen manier van klemmen van de halogeenlampen.

Nogmaals, bij de een moet je klemmen en bij de andere draaien om de pit te kunnen verwijderen/vervangen.

Rik ;)

Apart....ik dacht echt dat bijv. H7 maar één type aansluiting had. Die klemmen, die heb ik in m'n mistlampen zitten, volgens mij was dat H2....

Ach ja, weer wat geleerd.

Apart....ik dacht echt dat bijv. H7 maar één type aansluiting had. Die klemmen, die heb ik in m'n mistlampen zitten, volgens mij was dat H2....

Ach ja, weer wat geleerd.

@KadAstra-EF wrote:Ik bedoel Merken als Bosch en Valeo. (koplampmerken)

Rik ;)

Mag wel,als dat mogelijk is, wil dat eens zien, dan kan ik dat op foto volledig zien, terwijl in de auto geinstalleerd, zie ik niet goed hoe het in elkaar steekt.

@KadAstra-EF wrote:Ik bedoel Merken als Bosch en Valeo. (koplampmerken)

Rik ;)

Mag wel,als dat mogelijk is, wil dat eens zien, dan kan ik dat op foto volledig zien, terwijl in de auto geinstalleerd, zie ik niet goed hoe het in elkaar steekt.

@haramo wrote:@KadAstra-EF wrote:Ik bedoel Merken als Bosch en Valeo. (koplampmerken)

Rik ;)

Oke, maak ik morgen foto's voor je.

Rik ;)

@haramo wrote:@KadAstra-EF wrote:Ik bedoel Merken als Bosch en Valeo. (koplampmerken)

Rik ;)

Oke, maak ik morgen foto's voor je.

Rik ;)

Goedenavond,

Zoals beloofd de foto's:

1e foto:

Links is draaien en rechts is klemmen/klikken

353ealh.jpg

Oke dan, de linkerkant nogmaals genomen maar dan dichterbij:

t5fyhl.jpg

zo, das 2 en dan nu de rechterkant van foto 1 maar dan ook weer dichterbij genomen:

23gzr7m.jpg

Goed, ik ga de boel weer opruimen.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee !!

Oh ja, de oplettende kijker zal zien dat dit Kadett E koplampen zijn maar dat maakt voor de vraagstelling niet uit. Die van de Astra F zijn qua systeem/mechanisme identiek !

Ik groet u, Rik ;)

Goedenavond,

Zoals beloofd de foto's:

1e foto:

Links is draaien en rechts is klemmen/klikken

353ealh.jpg

Oke dan, de linkerkant nogmaals genomen maar dan dichterbij:

t5fyhl.jpg

zo, das 2 en dan nu de rechterkant van foto 1 maar dan ook weer dichterbij genomen:

23gzr7m.jpg

Goed, ik ga de boel weer opruimen.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee !!

Oh ja, de oplettende kijker zal zien dat dit Kadett E koplampen zijn maar dat maakt voor de vraagstelling niet uit. Die van de Astra F zijn qua systeem/mechanisme identiek !

Ik groet u, Rik ;)

Hey, zo'n klemsysteem zit er bij dus in de mistlampen.

Apart dat er koplampen met verschillende aansluitingen zijn geleverd voor de Astra F (en de Kadett E). Horen daar eigenlijk dan geen verschillende lampen in (H7 voor de linker, H? voor de andere???)?

Hey, zo'n klemsysteem zit er bij dus in de mistlampen.

Apart dat er koplampen met verschillende aansluitingen zijn geleverd voor de Astra F (en de Kadett E). Horen daar eigenlijk dan geen verschillende lampen in (H7 voor de linker, H? voor de andere???)?

@RISL wrote:Hey, zo'n klemsysteem zit er bij dus in de mistlampen.

Nee, daar gaat hetzelfde lampie in.

Rik ;)

@RISL wrote:Hey, zo'n klemsysteem zit er bij dus in de mistlampen.

Nee, daar gaat hetzelfde lampie in.

Rik ;)

Terug
Naar boven