• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

b kadett 1.6

bcoupe 1.6

Post weinig
nou zal ff vertellen waar ik mee bezig ben

in januraie 2008 vonden een paar mensen het leuk om mn kadettje tevernielen

mn voorschermen deuren achterschermen in getrapt

mn ramen beschadigt en motor kap bekrast . mn rally lampen er af getrapt

dus nu een hele grote verbouwing cq Restauratie, verbouwingen

Afb008.jpg

11052007377.jpg

Afb004.jpg

Afb003.jpg

Afb001.jpg

Afb000-5.jpg

Afb003-1.jpg

Afb002.jpg

Afb001-5.jpg

08122007632.jpg

Afb023.jpg

dit is maar een klein gedeelt e van de foto's die ik heb want heb nog veel meer

maar hou jullie wel op de hoogte:P

ziet er goed uit:thumbup, maarre dat spit, is dat zelfbouw?? ik heb nog nooit eerder zo'n spit gezien.

nee is gewoon een kantelbrug en is van mn pa merk weet ik niet

maar kreeg tehoren van de verzekering ( waar ik nader tehoren kreeg) dat er voor een aardige duit schade was aan gebracht

en de motor komt uit een a manta

achter as uit opel gt

mooi project :)

erg jammer dat dit voorvloeit uit vernielingen (ook al had je wellicht al de plannen gehad voor een restauratie?)

als je nou klaar bent met je B, heb je dan een garage om 'm te parkeren? want zou zonde zijn als je waggie daarna weer vernield word....

Grt. Rene

nou zal wel ff duren hoor

we zijn al vanaf julie 2008 bezig maar door financiele gebeuren loopt het soms ff vast

ik als 27 jarige auto monteur ben kompleet afgeschreven dus dan wel alle tyd

en wou al de dettje opkanppen maar niet op deze manier

want is geen nieuwe achterschermen tevinden

dus heb 3 weken er aan gewerkt en is voor 95 % uitgeduikt nu het laaste 5 % nakloppen

en er komt een gewone 4bak in

alleen de motor heeft dik 16 jaar stil gestaan dus die zal wel wat herrie maken als hij weer loopt

Mooi om nog een B Kadett in de restauratie te zien, jammer dat die hufters je

wagen zo hebben vernield.

jup maarja wat doe je er tegen wel flink balen dat zeker

heb gisteren mn stabilisator stang binnen gekregen voor de vooras

alleen ff kijken voor de beugeltjes want die zaten er niet bij

de 1200 die er in zat was gewoon :puke

dus nu gelijk een grote transplantatie van een a manta er in

maja mn pa en kennis boden aan om de 1200 om tebouwen naar een turbo vesie maar dat vondt ik te

1.6 is net leuk en 85 pk met spaggetie spruitstuk is volgens mij zeker tedooen

Het moet nog goed functioneren in dagelijks verkeer, als de wagen daarvoor bestemd is.

Turbo ombouw is mischien nu te veel werk of kosten, maar anders kan dat ook wel leuk zijn. ;)

hou het lekker bij mn 1.6 met dik 75 pk en als ik meer vermogen wil dan komt er wel een soort van charger op die ik aan of uit kanlaten

het is nu gelijk een grootschalige opknap beurt cq overhauling zo gezegt en ook gelijk verstevigen op somige plaatsen want ipv 45 pk motoertje komt er nu 75( in de toekomst veel meer ) in en moet wel ff goed vast zitten

maar het einde is nog niet in zicht

Hoi Ferry,

Mooi om te zien dat je er steeds verder mee komt. Nu heb ik alleen een vraag. Je gaat er een 1.6 CIH motor in hangen, hoe ga je dit doen met de koeler? De CIH koeler zit namelijk in het front en de OHV koeler voor het front.

Groeten Olaf

hoi hoi

nou ik heb bij iemand eventjes om een paar foto's gevraagt dus daar van ga ik de koeler plaatsen en hij zal wel iets moeten zakken ivbm de aansluitingen

maar er komt wel een electronische koeler op want die neemt iets minder ruimte in als de gewone koeler

zal anders wel de foto's plaatsen die ik heb gekregen

gr

olafspoolder

hier wat foto's voor je ..heb ze ook gekregen ..maar mn excuus voor het late antwoord

HPIM2638.jpg

HPIM3508.jpg

HPIM3509.jpg

hopelijk kan je er ook wat mee

gr

Terug
Naar boven