• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

b kadett 1.6

Hoi Ferry,

Volgens mij ken ik de foto's wel, van de blauwe station van Jacob? Die pakt het ook grondig aan, hier komt een 2.4 in uit een omega maar qua opbouw is deze hetzelfde als jouw 1.6. Het front wat je hier ziet is een origineel CIH front. Bovenin zit een gat waar de koeler doorheen gaat. Jij zult dus, of aan de bovenkant een gat moeten maken waar je koeler doorheen gaat, of de koeler van onderen er in moeten schuiven. Als je de koelvin van het blok eraf haalt en dan een dunne koeler installeert met de vin aan de voorkant, zou het nog wel eens kunnen dat het net past.

Kijk maar eens naar deze foto (is wel een ander blok) met dank aan Cornel.

foto6.jpg

Groeten Olaf

hoi hoi

ik maak er een sleuf in ..maakt het toch net een stukje meer orgineel

maarja eerste de linker deurdorpel er in en dan de motorsteuenen vast lassen en dan alles er in

en dan de radiateur ...alleen mssn komt er een andere in

met koelvloeistof vatje

mn nieuwe velgjes de 7j sr vind ik er niet echt er onder passen

Afb000-11.jpg

Afb002-6.jpg

Afb001-9.jpg

alleen ff kijken want heb ze gestraalt en een mat zwart jasje gegeven maar ze moeten nog naar 7j

zo nu weer ff een updatje

de 1.6 motor die ik had gekocht en volgen ****** goed zou zijn ....is dus ( bleek later ) gewoon aan gort gedraait

dus nu heb ik een andere 1.6S gekocht die paar jaar terug gereviceerd is ..en hopelijk dat die wel goed is ...en mooi loopt

voor de rest alles klaar maken voor de apk voor januarie

maja foto's volgen ..want de oude 1.6S gaat nog niet weg voor dat ik weet wat er mis mee was

zo hier nog een plaatje ..de oude motor is er uit ..en van de week gaat de andere 1.6S er in

Afb001-10.jpg

en dit is de nieuwe motor

Afb000-12.jpg

gaat nog wel de alu carterpan onder en de gt kleppen deksel op

zo het gaat eindelijk de goede kant op

de nieuwe motor leeft .. nog niet ech tlekker ..maar loopt op alle 4 de cilinder's geen olie verbruik en rookt ook niet!!!!

alleen de vermogen is nog ff ver tezoeken .. maar das een kwestie van afstellen hoop ik :hmmz

ook al mee gereden .. maar nog veel gedreun . mssn de bak achter meer kantelen ben ik bang

worstel nu alleen nog met de uitlaat .. en hoop dat die er snel onder zit

word vervolgt:P

jup .. gaat langzaam maar komt zeker goed hoop ik ...en vooral als ze er vanaf blijven

maja met een slecht afgestelde motor kan ik nog wel driftent door de sneeuw heen hahah ( eigelijk niet goed maja je wilt eens wat ).. weet wel dat ik er nu al spijt van heb .dat ik ben begonnen aan de ombouw

had het net zo goed bij mn corsa a3 gsi kunnen houden

komen van een c kadett af geloof ik .. of manta a .. heb ze van mp af

alleen moet andere velgen hebben .. deze zijn niet zo braaf meer .. helaas

hmmmm:hmmz

loopt wel erg onregelmatig moet ik zeggen ..

alle bougies goed ?..

astellen van de klepkes zou mss ni verkeerd zijn ..

maar das maar 1 mening :D

klopt .. beter dan dit krijg ik hem niet afgesteld op lpg .. dit is voor het eerst dat de motor op gas loopt .. heeft altyd op benzine gelopen en net na de revicie de opslag gegaan .. dus zal ook echt wel los moeten komen

alleen moet ff weten wat de exacte aftelling weten van de kleppen .. zal ze iets ruimer moeten zetten ivb lpg

maja klinkt wel lekker zwaar ...vandaag perongeluk met spinnende bandjes weg gereden :o voor het eerst in 3 jaar

als je motor op gas loopt moet je er wel je luchtfilter op zetten,anders krijgt de carburateur "te"veel(koude) lucht binnen,zelfs een motor die op benzine loopt loopt zonder luchtfilter anders dan met luchtfilter

dan zal ie waarschijnlijk ook wat beter stationair lopen

nou wat rare is .. heb een mengstuk die in /onder de carb zit .. en als ik de luchtfilter er op zet loopt hij gelijk +_2200 rpm en is niet af testellen blijft gewoon hard lopen ......... en is geen vacuúm want alles is met nieuwe pakkingen en nieuwe slangen

strax eerst ff benzine halen en op benzine laten lopen .. dan kan ze verder afgesteld worden

maar voor nu loopt de motor goed en reageert heel snel .. net als benzine

zo na flink pielen samen met mn vader ... eindelijk netjes aan het lopen gekregen .. loopt echt heel netjes

en leek er ook op dat de vermogen weer terug is gekomen

de oude ontsteking had er niet veel vetrouwen in .. vervangen door een bosch en kwam gelijk meer leven in ..tesmane met revisie van de carb en mengstuk boven op de carb

zal nu zeker beter werken en zuiniger rijden denk ik zomaar

filmpje komt nog

zo tydje niks meer gehoort

nt flinke ruzie met inloggen .. helaas

aankomende week ga ik beginnen met verwijderen van de 4 bak . en de 5 bak aanpassen voor de kadett ( schakel mechaniek)

en ben ookal druk bezig geweest met grondverf

tevens ook andere deuren gevonden voor BEE ..kan alleen nog niet de juiste kleur vinden voor de lak .. wil fel geel

zo weer ff een update

nieuwe gasmengstuk er tussen .. en wooow see is alife !!!!!

echt een verschil zeg ..stukje bij beetje komt er verbetering in .... en ze staat nu zo goed als in de grondverf .. doe het met de hand dus komt goed en met de juiste lakken helemaal .....

ben wel stiekum aan het kijken geweest voor een 2.4 maar das tegortig voor een b kadettje ..

tevens ook een 5 bak getrag opgehaalt helemaal echt compleet alles er bij ....kreeg ik eerder kado als dat ik hem moest betalen .. vrienden prijsje:P

en kleur weet ik nu wel .. opel rally fel geel .. of wat andere zeggen bio hazzerd geel

morgen ff een paar foto's kieken voor hier

knipperlichtjes vervangen door led versie van vw.. mag niet maja scheelt wel :P

helaas de kadett is er niet meer .. plat gereden paar jaar terug .. mag dicht jongens :cry

rij nu al een tydje in mn rekord coupe van 68

Terug
Naar boven