@Lemmens wrote:Heb je iets veranderd aan het systeem dat de zekering is gesprongen? Normaal gaan die namelijk niet 'zomaar' kapot. Daar is eigenlijk altijd een reden voor. Heb je bijv. nog andere accessoires ingebouwd die spanning nodig hebben?
Niet recentelijk. De zekering sprong iets nadat ik m'n deur dichtgooide, ik wachtte naast de deur. M'n waarschuwinglichten stonden aan, want ik stond in de stad geparkeerd waar dat niet mocht, om even wat spullen van een maat op te halen.
@wim-v6 wrote:Teller kan overleden zijn, kan ook zo zijn dat je de accu een uurtje los moet gooien..
Willem
Geprobeerd los te halen, maar geen verschil.
@big Sexy wrote:Heb met de kadett gehad, dat de kabelboom in de motorruimte doorgeschuurd was en daardoor de pulskabel van de bobine tegen massa kortsluiting maakte.
Hierdoor vreemd gedrag in de toerenteller en zelfs uitvallen van de motor en niet willen aanslaan...
Dat zou waarschijnlijk moeilijk te vinden zijn, maar ik ga eens kijken. Wellicht dat dit ook de sluiting veroorzaakte die de zekering deed springen.
--
Heb nog eens even alle zekeringen nagelopen maar die zijn volgens mij in orde. Morgen bij goed licht meet ik ze wel even door.
Ben er intussen wel achter dat de cruise-control prima werkt, maar de dashboardverlichting niet. Ook de lampjes achter de knoppen voor stuurverlichting, stoelverwarming etc. gaan niet aan.