• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

B2966-05 Portierhendel best. zijde, open circuit of spanning

kleinegee

Post weinig
Dag mede forum leden, gisteren mijn nieuwe op-com binnen gekregen en auto gelijk weer even uitgelezen gezien ik een melding had staan.

Na het uitlezen komt de volgende melding boven B2966-05 Portierhendel best. zijde, open circuit of spanning te hoog.

De deur werkt prima en gaat goed dicht en open. accu spanning is goed ( zit niet een nieuwe In ) echter kan ik hem niet wissen en blijft deze melding terug komen.

Ik heb al wat op het internet rondgekeken maar alles wat ik kan vinden is in een voor mij zeer vage taal Roemeens ofzo.

De Duitse en Engelsen forums bieden mij ook geen duidelijk antwoord. iemand een idee

Alvast bedankt voor het meedenken.

grt Gerard

Ja dat vind ik ook, ik weet niet of de centrale deurvergrendeling een relais heeft of zekering daar zal ik nog een naar kijken. maar anders heb ik werkelijk geen idee.

Met de deur dicht. Zal het eens proberen met de deur dicht en op slot. En daarna met de deur open komt die dan terug hebben we misschien het probleem gevonden.

@Mickel_MV6 wrote:Lees je hem uit met deur open of dicht?

Misschien eens uit lezen met deur op slot.

Zojuist alles getest.

Deur open geen resultaat :(

Deur dicht geen resultaat :(

Deur dicht en op slot geen resultaat. :(

Dit alles met draaiende motor ook geen resultaat. :swear.

Niet op letten anders wordt je er gek van! Alles functioneert toch prima?

Ik had/heb het ook nog steeds na 1 jaar. Blijven terugkomen die storingen maar

alles doet het prima. Het ligt meestal aan je BDM (bestuurder deur module).

Module resetten in opcom of even stekker in deur in de contactspray

@ Nor, ja ik word er gek van ik wil een auto zonder storingen maar je heb wel gelijk alles doet het gewoon goed en functioneert naar behoren. zal morgen de stekker even schoonmaklen en inspuiten met contactspray. thx mate.

grt Gerard

Vec-C zonder storingen????...............................................................Succes...

haha...

Willem

@wim-v6 wrote:Vec-C zonder storingen????...............................................................Succes...

haha...

Willem

oke het is een utopie maar we kunnen het toch proberen :D

heb ze wel gehad hoor, meestal 2002 2003 modellen, hoe nieuwer, hoe langer de lijst met storingen (meestal Can Communicatie storingen)

Heb nog het een en ander bekeken op de Engelse forums, het zal waarschijnlijk in de DDM zitten )driver door module' deze zijn voor 15 euro te koop op ebay maar moeten met een tech 2 geprogrammeerd worden en die heb ik niet :D.

Zolang alles werkt probeer ik het maar te negeren.

Hier een ervaringsdeskundige; ligt dus 1000% aan je DDM.

De storing krijg ik er nog steeds niet uit en idd alleen bij achterdeur openen gaat verlichting branden.

Deze storing begon bij het vervangen van de DDM (wilde klapspiegels); deze werken overigens prima.

Denk t wel Helmer. Ik heb nu klapspiegels ben er erg blij mee maar...

Het volgende werkt niet meer;

- Alarm (OEM)

-verklikker verlichting aan

-binnenverlichting bij openen bestuurdersdeur

-symbool deur open bestuurders en passagierskant

Bovenstaande heb ik dus moeten inleveren blijkbaar om de klapspiegels te verkrijgen.

Ik denk zelf en CarloAstra ook dat de auto geen signaal of het signaal niet herkent dat deur open is (schijnt een sensor te zitten). Dus blijkbaar geen compatibel modules of iets anders. Wat? Ik wou dat ik het wist.

Terug
Naar boven