• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Back @ Vec: Lekker glad en kaal........

En, me al vergeten? Jullie hadden nog een update tegoed, dus bij deze:

Alles weer in elkaar gezet, bleek ik mn pakking kwijt te zijn die tussen inlaat en injectorflens gaat. Moest ik bestellen, daardoor een dag vertraging opgelopen. Hier zonder inlaat zichtbaar

8uXlSt.jpg

Na alles in elkaar te hebben gezet de distributie er omheen gelegd. Waterpomp had ook al zn beste tijd gehad :hmmz

CHmAVA.jpg

Geen blokkeertool voor handen, dus zelf 1 gemaakt na tips van John-Kirby :wors

pykDi2.jpg

Na alles op tijd te hebben gezet, was het tijd voor vloeistoffen. Olie er weer in, koelvloeistof en... :wtf mn pijl zakt wel erg snel en er loopt iets onder de auto. Mn koelvloeistof! De verdomde pakking van het thermostaathuis zat niet goed waardoor alles daar weer tussenuit liep. Verdomme alles weer loshalen, pakking half plat dus met weer goed plaatsen en vaseline alsnog druppellend koelvloeistof verbruik maar aangezien t donker begon te worden maar even zo gelaten.

Maar..........sleutel omdraaien, nieuwe startmotor horen werken en lopen :wors als een zonnetje king: missie geslaagd :thumb

Natuurlijk wel de volgende dag een nieuwe pakking gehaald, geïnstalleerd, en opgelost. Geen verbruik in olie en koelvloeistof tot nu toe. Eerste honderd kilometer er weer op zitten en alles loopt nog steeds als een zonnetje.

Gister verder mn ramen weer gangbaar gemaakt door de rubbers in te spuiten met siliconen spray, lopen dus ook weer lekker soepel en mn deurbakken vervangen van plastic naar luxe CD(X) deurbakken. Moet nog wel een keer de kabel trekken om verlichting werkende te krijgen, maar dat komt nog wel.

Voor:

pVbPxy.jpg

Na:

ucgKo1.jpg

Op naar de volgende projecten :afro

@ remutr: Hahahaha wat is te mooi king:

De auto heeft aardig wat liefde nodig, maar wat verwacht je voor zo'n prijs. Hoofdzaak was de boel draaiende te krijgen om dan pas verder te gaan met restaureren :hmmz

@ Thaitanium27: en dit in nog niet eens het totaal plaatje, moet de afdekkappen er ook weer opzetten. Eerst ff de motor schoonmaken van alle olie troep.

@ TeamWest: nog niet nog niet :afro geld gaat eerst uit naar de mooie, door gelaste, roestvrije deurtjes en zijschermen in dit kleurtje te krijgen. Power zit er nu wel ff genoeg in (als je inmiddels als 2 jaar weer in een 1.4 8 klepper rijdt :jerry)

Thanx all :thumb

@TWA wrote:Zo, nog even voordat t voetbal geweld losbarst de motorruimte onder handen genomen. Er was aardig wat olie gemorst en ook de koelvloeistof maakt t niet echt mooi.

Voor:

vGcP4R.jpg

Na:

ccyd6D.jpg

iwpC6F.jpg

:afro

Wauw net nieuw. Super. Zo zie ik het graag!!!

@TWA wrote:Zo, nog even voordat t voetbal geweld losbarst de motorruimte onder handen genomen. Er was aardig wat olie gemorst en ook de koelvloeistof maakt t niet echt mooi.

Voor:

vGcP4R.jpg

Na:

ccyd6D.jpg

iwpC6F.jpg

:afro

ziet er goed uit, welke producten heb je gebruikt?

Thanx all :thumb

@lucas1975: Autoglym. Eerst inspuiten met de Engine Cleaner, even in laten trekken en naborstelen met een afwasborstel. Dan afspoelen, zelf gebruik ik de hogedruk bij de wasstraat, maar advies van hun is de tuinslang ivm elektronica. Daarna spay ik er Vinyl and Rubber Care er overheen. Even in laten trekken, bij glans niets doen, bij matt effect met een doek droog poetsen.

Filmpje en foto van de producten:

[youtube:21n8uue2]

100133.jpg

100130.jpg

Och doe het wel vaker. Oppassen met direct op de onderdelen spuiten, zoals bougies. Maar verder nooit problemen gehad.

@-BlendjuH- wrote:Ziet er goed uit man :thumb

Denk dat ik maar moet overstappen :D

Dit was meguiars ....

Van dit :(

28tw9yg.jpg

Naar dit :D

2gy4kn9.jpg

Op zich niet verkeerd. Hoe heb je het afgespoeld? Ik dus met hoge druk, dus al meer kracht om t vuil weg te krijgen + die Vinyl & Rubber Care geeft dat extra beetje. Zonder dat is alles ook doffig hoor.

Vandaag door Liviu met de Tech2 de ramen sluit optie op Comfort sluiting laten in programmeren. Ideaal :thumb

Vandaag weer verder gegaan met achterstallig onderhoud. De koplampen waren vochtig van binnen en waren verweerd/gelig. Aangezien ik dan toch de kit rand moest vervangen, maar gelijk de maskers matzwart gespoten king:

Zo waren de lampjes voordat ik aan de klus begon

AvWIIV.jpg

Met de verfbrander de boel lekker warm gestookt zodat alles los kon

cdx0cu.jpg

De kap die ik onderhanden moest nemen

EvQZOK.jpg

Het chromen masker losgehaald

LLsRz5.jpg

Hoppah, het krantje er onder

bwem5l.jpg

Na een paar lagen

5SqJP9.jpg

pps0U8.jpg

PxUudi.jpg

En als de verf dan is opgedroogd, het mat effect

03gbfy.jpg

Helaas geen foto's van het polijst werk. Dit door het geklieder. Op meerdere fora tegen gekomen dat Brasso koperpoets ook aardig werkt en aangezien ik hier nog een busje van had staan, gelijk maar uitgeprobeerd

dscn12817.jpg

Op zich is het wat minder dof, het advies was dan ook om er daarna blanke lak overheen te spuiten, maar ik ben nog niet tevreden met het eind resultaat. Ik ga ze dus nog een keertje opnieuw doen.

Het "bijna-klaar-maar-nu-ff-te-donker-aan-het-worden-dus-morgen-verder" resultaat. NOTE: de lampen zijn nog niet dicht gekit, dat ga ik morgen dus doen :angel

nFbryV.jpg

MfgFhR.jpg

Waar het heen moet? Nou zo...

hHe5OV.jpg

EERL4e.jpg

Rest ons alleen de blinde Vec voor de deur, wordt een koud nachtje zo zonder lampen. Morgen afmaken :vertag

cx9vU9.jpg

Greetz Emiel

Terug
Naar boven