• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bak omega x20xev in c coupe ??

opelpower89

Post veel
hoi

ik wil mijn c kadett coupe om gaan bouwen naar c20xe

en nu heb ik nog een omega b station x20xev staan die in onderdelen weg gaat . zou deze 5bak hie rvan kunnen gebruiken ????

zou wel fijn fijn dan hoef ik ni extra een bak te kopen

mvg mike

Die bak past wel achter je blok, alleen je moet wel je hele tunnel vermaken want zon bak is een stuk dikker/groter.

Je zou ff moeten zoeken opt forum, zijn meer topics over geweest. Die omega bak is een r25 bak als ik het goed heb.

Succes, heb er nu ook 1 achter mijn c20xe in mijn c coupe. Blok hangt er nu in, wel wat scheef en schuin maar ik ga eerst rijden en dan van de winter er weer lekker aan sleutelen.

Groeten LAU.

Je mag hem bij mij wel om komen ruilen tegen eentje met een mechanische koppeling. Ligt hier toevallig nog eentje in de schuur.:)

Dat snap ik maar mijn vraag was wat ik dan bij het pedaal moet veranderen bij de c

wat heb ik dan voor aan aandrijf as nodig ????

bvd mike

Als je hydraulische koppeling wil moet je een koppelingscilinder (vergelijkbaar met hoofdremcilinder) aan je pedaal bouwen en leidingen aanleggen.

kabelkoppeling kun je zo gebruiken, de kadett heeft ook een kabel.

cardanas is lastiger. Omega heeft zo'n rubberen donut erin zitten en heeft geen schuifstuk.:(

en een van een c kadett/manta/ofzo iets gebruiken???is dat niet mogelijk

moet dat hele oldtimer gebeuren nog leren is namelijk me eerste

normaal alleen kadettgsi/astragsi/vectra2000 gewend:P:P

Manta 18S bak past er zo tegenaan en is de makkelijkste optie, aandrijfas en koppelingskabel probleem heb je dan niet. Is alleen lastig te vinden en reken maar op een fikse aanschafprijs, 400 euro is niks aparts tegenwoordig.:(

ja dat wist ik dat ha dik al ergens gelezen

maar denk dat ik eerst eens die omega bak ga proberen:P

lijkt me dan wel apart zo een hydrokoppeling in een ckadett:P

miss een stomme vraag maar zou je dan ni van een omega aandrijf as en een van een kadett een as kunnen maken??

dmv snijden en lassen ??

ik moet er nog aan beginnen heb de coupe tijdje terug uit een weiland gered waar hij stond weg te roesten:P:P

dus hij hoeft dit jaar toch niet af hehe

Het probleem is dat de as een beetje van lengte moet kunnen veranderen. Als de auto in en uitveert wordt de as uitgerekt of juist ingeduwd. Dat wordt opgevangen door een schuifstuk te plaatsen. Bij de kadett zit het schuifstuk in de bak geschoven. Een Omega heeft geen schuifstuk nodig want de as zit op een vaste afstand tot de bak, daar hoeft geen lengteverschil opgevangen te worden. Ik denk dat als je een omega deeel aan de kadett as maakt je wel een passende as hebt maar dat het rubber erg snel kapot zal gaan door de trek en duwkrachten. Je zult er een schuifstuk tussenmoeten maken denk ik zo.

Terug
Naar boven