• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

baklager?? ( probleem opgelost )

als hij op een brug staat

-ff iemand er in laten zitte

-in ze 5 zetten gas geven (tot 140 kmph)

-dan gas los laten

en dan schroevendraaier met het heft tegen je oor en de punt tegen de bak

op verschillende plaatsen op de bak luisteren

hoor je ineens het sterke schrappende geluid dan is daar de bak verrot hoor je het nergens erger worden dan is je bak nog goed

gewoon ff paar keer proberen dan weet je zeker waar het geluid vandaan komt

zal gewoon een wiellager zijn.

een baklager loopt er niet zo vaak uit...

Pas ook een corsa gehad met hetzelfde probleem, was gewoon wiellager.

was niet te voelen als ie op de krik stond!!! zat geen speling op, daarom kwam ik er ook niet meteen achter.

maar eenmaal het pootje van de auto af, en het lager ging stroef en voelde hakkelig aan.

het probleem is opgelost.. ik heb de auto op de brug gezet en iemand even gas laten geven en tot 100/110 maar bijna niks hoorbaar dus ik vond het een beetje vreemd, ik de auto laten zakken en weer een stukje wezen rijden en ik merkte dat als ik de rem stevig induwde het geluid niet hoorbaar was dus ik weer terug naar de zaak en weer de auto op de brug wielen eraf remklauwen + blokken eraf en alles beetje geschuurd en schoongemaakt en het geluid is bijna weg.. :D gelijk nieuwe schijven en blokken besteld!!

in ieder geval iedereen bedankt!!

Terug
Naar boven