@OpeltjeJanssen wrote:@McKaamos wrote:Wat voor prijsvechter hebben we het over dan? Iets op internet? Want die monteren voor zover ik weet niet. En dan mag je dus alsnog naar een garage waardoor je weer duur uit bent.
Of praten we over eentje die fysiek aanwezig is?
Daar van zijn er een aantal die tweedehands verkopen. De meeste geven het netjes aan, maar er zijn ook nog wel eens sjacheraars die dat niet doen.
Dit is een online bandenbobo inderdaad. Ik had ook zo'n gevoel inderdaad dat het alsnog duur zou worden als je dan laat monteren.
Een van de montagepunten doet ook in tweedehandsbanden maar ik weet het niet hoor. Of tweedehands nou zo verstandig is?
Dan is het ook maar net weer de vraag welke bandenbobo dat precies is. Autobandenmarkt is b.v. prima. Gewoon een degelijke duitse banden groothandel die in NL verkoopt.
@turbosix wrote:Ooh beste merk en beste band?
Heel persoonlijk; wil je een stille band? Veel grip? Weinig rolweerstand? Enz enz..
Weinig banden die op alle fronten perfect scoren.
Bandentesten kijk ik ook niet meer naar, de ene test komen bijv. Michelins als winnaar uit de test de andere test weer heel matig...
Sowieso kan een band niet op alle fronten perfect scoren.
Meer grip (in het droog) betekent dat de rubbercompound zachter moet zijn of dat er weinig profiel op zit.
Maja, zachter betekent meer slijtage en vaak meer geluid.
En met weinig profiel heb je weer problemen in het nat.
Persoonlijk zeg ik: als je het echt niet weet, ga dan gewoon naar de dealer.
Zo duur is dat ook weer niet, ondanks wat veel mensen beweren. (tenminste, de opeldealer waar ik heen ga is altijd erg schappelijk met de prijzen)
Laatste keer moest ik winterbanden hebben, midden in het hoogseizoen terwijl de prijzen overal hoog waren.
Was met montage en balanceren misschien 3 tientjes duurder uit dan wat een online toko zou kosten, maar dan had ik nog de montage en balanceerkosten moeten lappen.
En dan heb ik gewoon netjes kersverse Vredestijn Snowtrac 3's er onder zitten.