• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Banden Corsa OPC

herrflick

Post weinig
Hallo,

Hebben jullie ook tips om goedkoop aan nieuwe banden te komen voor mn Corsa OPC?

Mijn bandenmaattype is: 225/35 ZR18 van Continental.

Ik moet ze alle 4 vervangen helaas.

met 4 nieuwe banden moet een beetje korting toch wel mogelijk zijn.

Ik zou voor de toyo proxes t1-r gaan redelijk betaalbaar en veel grip, al slijten ze wel harder dan de continental sportcontact 3.

www.autobandenmarkt.nl al kan de lokale bandenhandelaar ze rond dezelfde prijs vaak ook leveren.

met 4 nieuwe banden moet een beetje korting toch wel mogelijk zijn.

Ik zou voor de toyo proxes t1-r gaan redelijk betaalbaar en veel grip, al slijten ze wel harder dan de continental sportcontact 3.

www.autobandenmarkt.nl al kan de lokale bandenhandelaar ze rond dezelfde prijs vaak ook leveren.

Ik heb deze site ook nog gevonden, hier zijn die Continentals best goedkoop dacht ik?

http://www.banden-pneus-online.nl/autoband-225-35-18.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb nog nooit eerder banden via internet geregeld. Is het nu zo dat als ze deze banden thuis leveren, dat ik met deze naar een garage kan gaan en ze die er voor me opzetten voor alleen het uurloon? Of doen ze dit soort dingen niet omdat ze liever bij hun eigen bandenleverancier bestellen?

Ik heb deze site ook nog gevonden, hier zijn die Continentals best goedkoop dacht ik?

http://www.banden-pneus-online.nl/autoband-225-35-18.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb nog nooit eerder banden via internet geregeld. Is het nu zo dat als ze deze banden thuis leveren, dat ik met deze naar een garage kan gaan en ze die er voor me opzetten voor alleen het uurloon? Of doen ze dit soort dingen niet omdat ze liever bij hun eigen bandenleverancier bestellen?

@Basgsi wrote:met 4 nieuwe banden moet een beetje korting toch wel mogelijk zijn.

http://www.autobandenmarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; al kan de lokale bandenhandelaar ze rond dezelfde prijs vaak ook leveren.

Heb op mijn 19 inch nu de toyo t1 sport laten monteren.

Is met recht profiel ipv de v profiel.

Is ook een prima band!!

@Basgsi wrote:met 4 nieuwe banden moet een beetje korting toch wel mogelijk zijn.

http://www.autobandenmarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; al kan de lokale bandenhandelaar ze rond dezelfde prijs vaak ook leveren.

Heb op mijn 19 inch nu de toyo t1 sport laten monteren.

Is met recht profiel ipv de v profiel.

Is ook een prima band!!

Nou ik heb het probleem opgelost dmv een mooie deal.

Ik krijg a.s. woensdag 4 nieuwe Continental sportcontact 3 banden gemonteerd bij B&O Bandenservice BV.

Dit inclusief uitlijnen etc. voor 900,09 euro.

Daar kan het internet niet tegenop dacht ik met dit type band. Hoef niks te doen en heb de garantie dat het goed gebeurd. :afro :jerry

Nou ik heb het probleem opgelost dmv een mooie deal.

Ik krijg a.s. woensdag 4 nieuwe Continental sportcontact 3 banden gemonteerd bij B&O Bandenservice BV.

Dit inclusief uitlijnen etc. voor 900,09 euro.

Daar kan het internet niet tegenop dacht ik met dit type band. Hoef niks te doen en heb de garantie dat het goed gebeurd. :afro :jerry

zou Michelins nemen, gewoon asymmetrisch.

Heb nu zelf V-profiel van GoodYear maar je hoort ze meer dan asymmetrische banden.

zou Michelins nemen, gewoon asymmetrisch.

Heb nu zelf V-profiel van GoodYear maar je hoort ze meer dan asymmetrische banden.

Die kerel van de garage adviseerde mij juist om niet een V-profiel te nemen in de band.

Dit omdat ik met die Corsa OPC een starre achteras heb, dus slijten de banden schuin naar binnen in.

Hij zei dat je met een V-profiel (waar dus blokjes aan de buitenkanten van de band zitten) onregelmatige slijtage hebt.

Anders had ik misschien voor Uniroyal Rainsport 2 banden gegaan.

Maar uiteindelijk dus wel weer op Continental SC3 uitgekomen.

Die kerel van de garage adviseerde mij juist om niet een V-profiel te nemen in de band.

Dit omdat ik met die Corsa OPC een starre achteras heb, dus slijten de banden schuin naar binnen in.

Hij zei dat je met een V-profiel (waar dus blokjes aan de buitenkanten van de band zitten) onregelmatige slijtage hebt.

Anders had ik misschien voor Uniroyal Rainsport 2 banden gegaan.

Maar uiteindelijk dus wel weer op Continental SC3 uitgekomen.

Meer dan 200 euro per band is natuurlijk een behoorlijke smak geld, maar van de Continentals zul je geen spijt krijgen. Overigens heeft de Corsa geen starre as maar een semi-onafhankelijke, dat houd in dat de as tordeert zodat beide achterwielen toch nog (grotendeels) onafhankelijk kunnen bewegen.

Terug
Naar boven