• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

banden raken spatbordranden

zou zonde zijn om die wielen er onder weg te gooien. lijkt super dik man!!!

hier in marum rijd ook een astra g station met dezelfde wielen :thumb :thumb

Heb de velgen opgehaald uit Hellevoetsluis (woon zelf in Assen) voor 430 euro.

Gister 2 nieuwe banden eronder (Goodyear F1) voor 250 euro.

Totaal 680 euro.

Daar mag het voor weg want het gaat me niet om de winst.

Ben gewoon zuur omdat het ondanks de wegligging en grip gewoon niet onder onze Astra G kan.

Heb de velgen opgehaald uit Hellevoetsluis (woon zelf in Assen) voor 430 euro.

Gister 2 nieuwe banden eronder (Goodyear F1) voor 250 euro.

Totaal 680 euro.

Daar mag het voor weg want het gaat me niet om de winst.

Ben gewoon zuur omdat het ondanks de wegligging en grip gewoon niet onder onze Astra G kan.

De standaardmaat op een Astra G is 215/40 17. Daarop is de Astra G ook indertijd nieuw geleverd, mijn coupe staat ook op deze bandenmaat. 225/45 17 is de standaardmaat van de Astra H, deze heeft namelijk grotere wielkuipen en kasten dan de Astra G.

De standaardmaat op een Astra G is 215/40 17. Daarop is de Astra G ook indertijd nieuw geleverd, mijn coupe staat ook op deze bandenmaat. 225/45 17 is de standaardmaat van de Astra H, deze heeft namelijk grotere wielkuipen en kasten dan de Astra G.

@Driekus wrote:De standaardmaat op een Astra G is 215/40-17. Daarop is de Astra G ook indertijd nieuw geleverd

Uitgaande dat de Astra van TS standaard is afgeleverd met 195/60-15 banden is alleen 225/45-17 qua omtrek identiek aan deze band.

Standaard zit er onder een Astra G 185/65R15 banden welke qua omtrek overeenkomen met 215/40-17 en 205/50-16

Overigens is bij de Astra G alleen de coupe turbo afgeleverd op 17" velgen en dat zijn inderdaad 215/40-17 banden.

Gr. Arjan

@Driekus wrote:De standaardmaat op een Astra G is 215/40-17. Daarop is de Astra G ook indertijd nieuw geleverd

Uitgaande dat de Astra van TS standaard is afgeleverd met 195/60-15 banden is alleen 225/45-17 qua omtrek identiek aan deze band.

Standaard zit er onder een Astra G 185/65R15 banden welke qua omtrek overeenkomen met 215/40-17 en 205/50-16

Overigens is bij de Astra G alleen de coupe turbo afgeleverd op 17" velgen en dat zijn inderdaad 215/40-17 banden.

Gr. Arjan

@Juffer1 wrote:@Driekus wrote:De standaardmaat op een Astra G is 215/40-17. Daarop is de Astra G ook indertijd nieuw geleverd

Gr. Arjan

De OPC's staan toch ook op 17 inch? Zowel de OPC 1 als de turbo.

@Juffer1 wrote:@Driekus wrote:De standaardmaat op een Astra G is 215/40-17. Daarop is de Astra G ook indertijd nieuw geleverd

Gr. Arjan

De OPC's staan toch ook op 17 inch? Zowel de OPC 1 als de turbo.

@Juffer1 wrote:De OPCII wel (categorie turbo) maar de OPC, was die niet standaard op BBS in 16" ?

Mijn vorige auto was een OPC 1 en daar zaten 17 bbs rs wielen op. Zijn dezelfde als op de vectra i500.

@Juffer1 wrote:De OPCII wel (categorie turbo) maar de OPC, was die niet standaard op BBS in 16" ?

Mijn vorige auto was een OPC 1 en daar zaten 17 bbs rs wielen op. Zijn dezelfde als op de vectra i500.

@Juffer1 wrote:Standaard ligt er ET37 op een H en ET49 op een G.

Welke ET waarde deze velgen hebben kan je aan de binnenzijde van de velg zien. Kijk ook even naar de J waarde. Die zou bij jou G vermoedelijk 6 zijn en bij deze 6,5.

Concreet houdt dat in dat de Astra H velgen 12mm meer naar buiten komen dan bij de Astra G velgen het geval was.

Dit ga je zelfs met een lagere wang niet oplossen, denk dat je ook met insturen eea gaat raken.

Andersom was het geen probleem geweest, dan kan je adapterplaten gebruiken die de velg verder naar buiten laten komen, in jou geval zit er denk ik weinig anders op dan andere velgen te gaan zoeken.

Gr. Arjan

De aanduiding J is geen waarde. Dat duid niet de breedte van de velg aan zoals veel mensen denken maar dit duidt aan welk type velgbed de velg heeft.

@Juffer1 wrote:Standaard ligt er ET37 op een H en ET49 op een G.

Welke ET waarde deze velgen hebben kan je aan de binnenzijde van de velg zien. Kijk ook even naar de J waarde. Die zou bij jou G vermoedelijk 6 zijn en bij deze 6,5.

Concreet houdt dat in dat de Astra H velgen 12mm meer naar buiten komen dan bij de Astra G velgen het geval was.

Dit ga je zelfs met een lagere wang niet oplossen, denk dat je ook met insturen eea gaat raken.

Andersom was het geen probleem geweest, dan kan je adapterplaten gebruiken die de velg verder naar buiten laten komen, in jou geval zit er denk ik weinig anders op dan andere velgen te gaan zoeken.

Gr. Arjan

De aanduiding J is geen waarde. Dat duid niet de breedte van de velg aan zoals veel mensen denken maar dit duidt aan welk type velgbed de velg heeft.

misschien eens, als het mogelijk is, om de velgen wat te laten afdraaien? zodat de et waarde hoger wordt.

misschien eens, als het mogelijk is, om de velgen wat te laten afdraaien? zodat de et waarde hoger wordt.

afdraaien is een mogelijkheid, maar dan moet ik kijken of de band met sturen niet het plaatwerk (tussen motorruim en wielkast) raakt.

Terug
Naar boven