• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Banden van velg verwijderen zelf te doen?

BlackDevil

Post vaak
Kun je zonder speciaal gereedschap zelf een band van een velg verwijderen (en ook weer een nieuwe erop doen)? Iemand tips of ervaringen hiermee?

@louwe 16 klepper wrote:@BlackDevil wrote:Kun je zonder speciaal gereedschap zelf een band van een velg verwijderen (en ook weer een nieuwe erop doen)? Iemand tips of ervaringen hiermee?

zonder speciaal gereedschap?????

nee gaat je niet lukken

en waarom zijn toch bedrijfje s zat die aan

de/monteer apparaat hebben

kost het je ook maar weinig

bovendien balanceren moet je toch ook uitbesteden ;)

Wedden dat het lukt? Met een paar man, ieder een koevoet of bandenlichter.

Eerst de band (wang, beide kanten)naar binnen werken (over de binnenste richel heen) en dan op een plek over de buitenste rand heen trekken met de bandenlichter.

Dat gaat je waarschijnlijk een uurtje per stuk kosten om een bandje er af te krijgen, en de hulp van minstens 2 vrienden.

Zo schijnen ze het te doen in afrika :P

Ik zou er lekker mee naar een garage gaan. Veel sneller, beter voor je velg, en dan kunnen ze de boel meteen balanceren.

@louwe 16 klepper wrote:@BlackDevil wrote:Kun je zonder speciaal gereedschap zelf een band van een velg verwijderen (en ook weer een nieuwe erop doen)? Iemand tips of ervaringen hiermee?

zonder speciaal gereedschap?????

nee gaat je niet lukken

en waarom zijn toch bedrijfje s zat die aan

de/monteer apparaat hebben

kost het je ook maar weinig

bovendien balanceren moet je toch ook uitbesteden ;)

Wedden dat het lukt? Met een paar man, ieder een koevoet of bandenlichter.

Eerst de band (wang, beide kanten)naar binnen werken (over de binnenste richel heen) en dan op een plek over de buitenste rand heen trekken met de bandenlichter.

Dat gaat je waarschijnlijk een uurtje per stuk kosten om een bandje er af te krijgen, en de hulp van minstens 2 vrienden.

Zo schijnen ze het te doen in afrika :P

Ik zou er lekker mee naar een garage gaan. Veel sneller, beter voor je velg, en dan kunnen ze de boel meteen balanceren.

Die banden die ze er vroeger zelf op en af haalden waren een stuk minder stug, geloof ik ;)

Ik heb wel eens een slick van een motorwiel af geprobeerd te halen mt de hand..

Uiteindelijk een ijzerzaag gegrepen en het Ding in 4 stukken gezaagd :)

Gewoon iemand by bandentoko een vijfje ofzo geven voor die paar minuten werk ;)

Die banden die ze er vroeger zelf op en af haalden waren een stuk minder stug, geloof ik ;)

Ik heb wel eens een slick van een motorwiel af geprobeerd te halen mt de hand..

Uiteindelijk een ijzerzaag gegrepen en het Ding in 4 stukken gezaagd :)

Gewoon iemand by bandentoko een vijfje ofzo geven voor die paar minuten werk ;)

Owkee jongens, dank voor de reacties. Denk dat ik idd maar ff langs een bandenboer ga ermee. Ook vanwege het uitbalanceren.

Owkee jongens, dank voor de reacties. Denk dat ik idd maar ff langs een bandenboer ga ermee. Ook vanwege het uitbalanceren.

Terug
Naar boven