• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bandenkeus

nou mijn 225/40/18's moet ik toch regelmatig wisselen van voor naar achter omdat ze anders gaan ze achter zingen (en ze zingen vals :hmmz)

dus eigenlijk probeer ik het altijd zo uit te kienen dat ik gewoon voor 4x nieuwe banden kan gaan.

Er is nooit een beste band te noemen.

Dat hangt allemaal af van rijstijl, persoonlijke eisen en smaak.

Iemand die per jaar 40.000km op de autoweg aflegd, stelt andere eisen aan een band die nog geen 5.000km van stoplicht naar stoplicht sprint.

En de ene persoon vindt band A lekkerder rijden en de ander band B, dat is voor een groot deel gewoon smaak.

origineel gepost door yzf1kr

Er is nooit een beste band te noemen.

Dat hangt allemaal af van rijstijl, persoonlijke eisen en smaak.

Iemand die per jaar 40.000km op de autoweg aflegd, stelt andere eisen aan een band die nog geen 5.000km van stoplicht naar stoplicht sprint.

En de ene persoon vindt band A lekkerder rijden en de ander band B, dat is voor een groot deel gewoon smaak.

idd dat klopt.

Even terug komen over het beste banden achter punt.

Het heeft te maken dat, als de voor banden meer profiel hebben dus ook meer water kunnen af voeren.

Nu komt het.

Wat doen de voor banden, die gooien het naar achter.

Hebben de achterbanden dus minder profiel dan kan de band het niet verwerken (aquaplaning) en dan ben je hem kwijt.

Er zijn zelfs achter banden die niet vonder een bepaalde voor band gebruikt mogen worden.(pirelli)

Puur om dat de voor banden het water weg werken.

Dit gebeurt dan ook op een andere manier dan bij normale banden.

werd mij vandaag verteld bij de dealer dat de bridgestones die ik op mijn vectra heb liggen erg goede banden zijn voor de vectra met het oog op het al besproken cuppen van de banden ;)

Terug
Naar boven