• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bandenmaat Corsa B >update

Peter30

Post weinig
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar zomervelgen voor mijn corsa B.

Met welke bandenmaten moet ik rekening houden, bij bijvoorbeeld:

14 inch?

en 15 inch?

Heb een 15 inch set op het oog met een bandenmaat van 185/65 R15. En ET 39.

Op dit moment staat hij op winterbanden met de maten 165/70/ R13.

Past dit? Welke bandenmaten passen er nog meer? En hoe is dit te bepalen?

Alvast dank voor jullie reacties.

Groeten Peter

Je moet niet tegen mij zeggen dat ik niet weet waar ik over praat.

Ik heb zeer veel corsa's op 195/50-15 gezet.

Als je uit gaat van de originele banden maten van een corsa B zit daar al veel verschil in in de rol omtrek.

Originele banden maten zijn

165/70-13

165/65-14.

Vergelijk die 2 eens met elkaar en je zal zien dat daar ook een best verschil in zit.

Je moet niet tegen mij zeggen dat ik niet weet waar ik over praat.

Ik heb zeer veel corsa's op 195/50-15 gezet.

Als je uit gaat van de originele banden maten van een corsa B zit daar al veel verschil in in de rol omtrek.

Originele banden maten zijn

165/70-13

165/65-14.

Vergelijk die 2 eens met elkaar en je zal zien dat daar ook een best verschil in zit.

Mijn B-tje staat ook op 195-50-15. zou de perfecte waarde moeten zijn, ook als je de teller met een GPS gaat testen.

Mijn B-tje staat ook op 195-50-15. zou de perfecte waarde moeten zijn, ook als je de teller met een GPS gaat testen.

195/45/15 ivm aanlopen achter bij verlaging en latere et waardes.

195/50/15 komt wel het beste in de buurt qua tellerafwijking.

185/55/15 is ook een mooie.

195/45/15 ivm aanlopen achter bij verlaging en latere et waardes.

195/50/15 komt wel het beste in de buurt qua tellerafwijking.

185/55/15 is ook een mooie.

195/50.15 komt inderdaad beste in de buurt van de originele bandenmaat. (185/60/14 voor een b gsi)

Let er wel op dat je banden koopt die een redelijk vlakke wang hebben anders lopen ze achter aan met wat meer mensen op de achterbank.

195/50.15 komt inderdaad beste in de buurt van de originele bandenmaat. (185/60/14 voor een b gsi)

Let er wel op dat je banden koopt die een redelijk vlakke wang hebben anders lopen ze achter aan met wat meer mensen op de achterbank.

Hallo allemaal,

Ik heb een setje originele corsa velgen gekocht, 14 inch. Die komen ook van een corsa b vandaan.

Nu heb ik het idee dat ze niet onder mijn corsa b passen.

De et waarde van beide setjes is 49. Op de stalen velgen die nu onder mijn corsa liggen staat J5. Maar op de velgen die ik gekocht heb staat J5,5.

Kan dit de oorzaak zijn? Ik was er namelijk vanuit gegaan dat originele corsa velgen afkomstig van een corsa b, vanzelf ook onder mijn corsa b zouden passen.

Graag jullie reactie, en advies wat ik hier mee kan doen.

Groeten Peter

Hallo allemaal,

Ik heb een setje originele corsa velgen gekocht, 14 inch. Die komen ook van een corsa b vandaan.

Nu heb ik het idee dat ze niet onder mijn corsa b passen.

De et waarde van beide setjes is 49. Op de stalen velgen die nu onder mijn corsa liggen staat J5. Maar op de velgen die ik gekocht heb staat J5,5.

Kan dit de oorzaak zijn? Ik was er namelijk vanuit gegaan dat originele corsa velgen afkomstig van een corsa b, vanzelf ook onder mijn corsa b zouden passen.

Graag jullie reactie, en advies wat ik hier mee kan doen.

Groeten Peter

Dan klopt het naafgat niet, die hoort 56.6 mm te zijn.

Maak is een foto van de velgen, ook van het naafgat en de naaf van de auto zelf zonder velg erop.

Dan klopt het naafgat niet, die hoort 56.6 mm te zijn.

Maak is een foto van de velgen, ook van het naafgat en de naaf van de auto zelf zonder velg erop.

Ik heb een foto gemaakt van de situatie. Zie de link:

http://www.mijnalbum.nl/Album=T4NC6LMC" onclick="window.open(this.href);return false;

Je ziet een foto van de licht metalen velgen. En de stalen velgen die nu met winterbanden onder de corsa liggen.

Ben benieuwd of je me kunt zeggen wat er mis is.

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken ;)

Groeten Peter

Terug
Naar boven