• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bandenmaat Vectra C GTS : alternatieven?

Volgens mijn banden leverancier is de vectra geleverd met drie verschillende maten op de 17"gts wielen. Ik zelf heb ook 225-45-17, is een wat meer gebruikte maat, en daardoor goedkoper. Ik had 4x michelin incl. alles voor 600 euro.

ik zal morgen even een foto maken

Mijn banden zijn ook 224-45-17. Orginele banden 215-50-17 kosten 210 euro per stuk, Michelins 225-45-17 kosten 140 euro per stuk.

Ik heb wel met Opcom mijn snelheidsmeter aangepast, hier kan je de banden maat mee instellen.

Mijn banden zijn ook 224-45-17. Orginele banden 215-50-17 kosten 210 euro per stuk, Michelins 225-45-17 kosten 140 euro per stuk.

Ik heb wel met Opcom mijn snelheidsmeter aangepast, hier kan je de banden maat mee instellen.

Thanks. Nog een hoop geld vind ik hoor. Ik rijd 32.000 per jaar, dus dat tikt aardig aan; banden. Ik wil de vectra ook weer eens laten uitlijnen. Heb afgelopen winter met de aanhoudende gladheid een paar schuivertjes gemaakt en sindsdien staat het stuur iets scheef. Ook is het weer tjd voor een grote beurt. Al met al weer een rib uit mijn lijf :-(

Thanks. Nog een hoop geld vind ik hoor. Ik rijd 32.000 per jaar, dus dat tikt aardig aan; banden. Ik wil de vectra ook weer eens laten uitlijnen. Heb afgelopen winter met de aanhoudende gladheid een paar schuivertjes gemaakt en sindsdien staat het stuur iets scheef. Ook is het weer tjd voor een grote beurt. Al met al weer een rib uit mijn lijf :-(

origineel gepost door jorisor

Die optie heb ik ook gezien, maar volgens mij zitten de 215/50 en 225/45 in dezelfde groep toch?

origineel gepost door jorisor

Die optie heb ik ook gezien, maar volgens mij zitten de 215/50 en 225/45 in dezelfde groep toch?

origineel gepost door McLambo

Als je die afstanden per jaar rijdt dan is goedkoop echt duurkoop.

A-merk banden zijn dan wel wat duurder, maar ze gaan ook stukken langer mee. Ik doe makkelijk 80.000 km op een setje Michelin Primacy.

Maar wil je echt besparen op je banden dan kan je beter nu een setje winterbanden kopen. Via Ebay.de heb je al een setje A-merk banden 185/65R15 op velg voor rond de €300.

Je spaart flink in de kosten omdat winterbanden minder slijten in de winter als zomerbanden, een lagere rolweestand hebben (doordat ze smaller zijn), en goedkopere banden verslijt.

Ik rij zelf ongeveer 43.000km per jaar, dus ik ben ook kieskeurig wbt mijn banden.

Als je die afstanden per jaar rijdt dan is goedkoop echt duurkoop.

A-merk banden zijn dan wel wat duurder, maar ze gaan ook stukken langer mee. Ik doe makkelijk 80.000 km op een setje Michelin Primacy.

Maar wil je echt besparen op je banden dan kan je beter nu een setje winterbanden kopen. Via Ebay.de heb je al een setje A-merk banden 185/65R15 op velg voor rond de €300.

Je spaart flink in de kosten omdat winterbanden minder slijten in de winter als zomerbanden, een lagere rolweestand hebben (doordat ze smaller zijn), en goedkopere banden verslijt.

Ik rij zelf ongeveer 43.000km per jaar, dus ik ben ook kieskeurig wbt mijn banden.

De bandenmaat die jij voorstelt voor een winterband is volgens mij veels te smal voor een Vectra-C.

205 breedte is toch wel minimaal, aangezien je maar een klein gedeelte van de winter echt in sneeuw rijdt.... ?

En moet een GTS ook niet minimaal 16" hebben om nog een beetje strak bocht gedrag te behouden?

Toch ben ik wel geinteresseerd in een linkje naar zo'n dergelijke shop :D

80.000 km met een setje banden dat is me nog nooit gelukt! Bij de 40/45k zijn ze bij mij echt op, en dan wissel ik ze ook op tijd van voor naar achter. het is voor het eerst met dit setje Falken dat ik er bijna 60.000 mee heb gereden, en dan zijn ze ook echt bijna glad :angel

Maar ik heb gisteravond eens op autobandenmarkt gegeken;

bij falken scheelt het tussen 225/45 en 215/50 wel 0.40 Euro per band!

Maar bij de AA-merken is het verschil dusdanig dat ze binnen bereik komen (+/- 40 euro per band!)

De bandenmaat die jij voorstelt voor een winterband is volgens mij veels te smal voor een Vectra-C.

205 breedte is toch wel minimaal, aangezien je maar een klein gedeelte van de winter echt in sneeuw rijdt.... ?

En moet een GTS ook niet minimaal 16" hebben om nog een beetje strak bocht gedrag te behouden?

Toch ben ik wel geinteresseerd in een linkje naar zo'n dergelijke shop :D

80.000 km met een setje banden dat is me nog nooit gelukt! Bij de 40/45k zijn ze bij mij echt op, en dan wissel ik ze ook op tijd van voor naar achter. het is voor het eerst met dit setje Falken dat ik er bijna 60.000 mee heb gereden, en dan zijn ze ook echt bijna glad :angel

Maar ik heb gisteravond eens op autobandenmarkt gegeken;

bij falken scheelt het tussen 225/45 en 215/50 wel 0.40 Euro per band!

Maar bij de AA-merken is het verschil dusdanig dat ze binnen bereik komen (+/- 40 euro per band!)

185/65R15 is de standaard astra-g maat

de rolomtrek is ook kleiner van vectra.

die heb ik vorige week nog op de astra van ons moeder gezet.

185/65R15 is de standaard astra-g maat

de rolomtrek is ook kleiner van vectra.

die heb ik vorige week nog op de astra van ons moeder gezet.

Sorry, moet idd 195/65R15 zijn.

(http://www.opel.de/res/download/pdf/usermanuals/BA_Vectra-C.pdf pagina 306)

Je hebt echt geen 16" nodig.

Als 15" past met je remklauwen, dan is dat de beste oplossing voor de winter. En je rijdt idd niet veel in de sneeuw, maar als je er in rijdt ben je blij met je smalle bandjes.

Ik ben even aan het kijken naar waar ik mijn winterbanden gekocht heb. Maar in 1,5 maand zijn de prijzen met wel €100 omhoog gegaan. :wtf

Sorry, moet idd 195/65R15 zijn.

(http://www.opel.de/res/download/pdf/usermanuals/BA_Vectra-C.pdf pagina 306)

Je hebt echt geen 16" nodig.

Als 15" past met je remklauwen, dan is dat de beste oplossing voor de winter. En je rijdt idd niet veel in de sneeuw, maar als je er in rijdt ben je blij met je smalle bandjes.

Ik ben even aan het kijken naar waar ik mijn winterbanden gekocht heb. Maar in 1,5 maand zijn de prijzen met wel €100 omhoog gegaan. :wtf

ja, dat is niet zo vreem :). Ze verwachten zelfs dat vanwege de strenge winter in west europa van vorig jaar er een schaarste aan winterbanden gaat opleveren vanwege de vraag dit jaar.

Maar; linkje naar die ebayshop op ebay.de zou ik erg op prijs stellen.

alsmede ook wat plaatjes van een GTS met 225/45R17 :thumbup

ja, dat is niet zo vreem :). Ze verwachten zelfs dat vanwege de strenge winter in west europa van vorig jaar er een schaarste aan winterbanden gaat opleveren vanwege de vraag dit jaar.

Maar; linkje naar die ebayshop op ebay.de zou ik erg op prijs stellen.

alsmede ook wat plaatjes van een GTS met 225/45R17 :thumbup

Thanks, is het geen probleem dat de ET waarde aardig afwijkt van de standaard velgen? (35 tegenover 47/49)?

Mooie prijs voor een setje inclusief velgen. Mijn pa heeft laatst 2e hands velgen gekocht voor zijn Fiat, en was daar alleen al 175 euro voor kwijt.

Nog even over autobandenmarkt.nl: Zoek ik bijvoorbeeld op 225/45R17 van het merk Bridgestone, dan staat bv de potenza er exht 120x tussen met het zelfde type, en verschillende prijzen.... hoe zit dat? :wtf

Potenza / Turanza.. ?

Terug
Naar boven