• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bandenspanningssensoren

Opel_Bjorn

Post veel
Hoewel ik geen bandenspanningssensoren had besteld op men Astra Sports Tourer was deze bij aflevering hier toch mee uitgerust :p. Nu heeft mijn winterset geen sensoren. Ik heb geen zin om de gehele winter met een foutmelding rond te rijden dus moet mijn winterset ook met sensoren worden uitgerust. Nu kwam ik deze tegen op ebay. Zouden die werken op men wagen?

http://www.benl.ebay.be/itm/4er-Set-I-Sensor-TPMS-Reifendrucksensor-Opel-Astra-J-2009-/231257853160?pt=Auto_Felgen&hash=item35d80acce8

Plaatje van de nieuwe aanwinst :)

js0xm8.jpg

352rknb.jpg

2zdt79e.jpg

Ik kom ze wel eens op Marktplaats tegen, origineel (2e hands) voor veel minder geld.

Of deze goed gaan werken durf ik niet te zeggen.

-offtopic Rood op een Astra staat best goed, eens wat anders als zilver of zwart!

ik neem aan dat er een batterij in die sensoren zit (ik heb er nog geen open gezaagd), en die gaan leeg dus 2e hands zou ik ze niet aanschaffen.

in mijn wielen van de astra h zaten ze erin, voor heb ik ze er al uitgehaald bij het verwisselen van de banden, toen kon er ook meteen een hoop minder lood op geplakt worden, achter gaan ze er ook uit als ik de banden verwissel.

Bij de astra H kan het menu gewoon uitgezet worden met de opcom, wellicht dat het bij de astra J ook zo gemakkelijk kan.

In principe wel hoor. :D

De orginele zijn bruin van kleur en hebben nummer 13348393 maar zegt nix over de blauwe.

Suc6

Zou uitschakelen ook gaan??? Want dan zal het dat worden ze :p. Op de mail die ik naar de garage had gestuurd was er niet geantwoord op die vraag. Wss omdat ze mij sensoren willen aansmeren :p

Uitschakelen kan ook natuuurlijk :D

Maar dan doen ze het voor de zomerbanden ook niet meer, logisch toch :shock:

Ik kom ze wel eens op Marktplaats tegen, origineel (2e hands) voor veel minder geld.

Of deze goed gaan werken durf ik niet te zeggen.

-offtopic Rood op een Astra staat best goed, eens wat anders als zilver of zwart!

ik neem aan dat er een batterij in die sensoren zit (ik heb er nog geen open gezaagd), en die gaan leeg dus 2e hands zou ik ze niet aanschaffen.

in mijn wielen van de astra h zaten ze erin, voor heb ik ze er al uitgehaald bij het verwisselen van de banden, toen kon er ook meteen een hoop minder lood op geplakt worden, achter gaan ze er ook uit als ik de banden verwissel.

Bij de astra H kan het menu gewoon uitgezet worden met de opcom, wellicht dat het bij de astra J ook zo gemakkelijk kan.

In principe wel hoor. :D

De orginele zijn bruin van kleur en hebben nummer 13348393 maar zegt nix over de blauwe.

Suc6

Zou uitschakelen ook gaan??? Want dan zal het dat worden ze :p. Op de mail die ik naar de garage had gestuurd was er niet geantwoord op die vraag. Wss omdat ze mij sensoren willen aansmeren :p

Uitschakelen kan ook natuuurlijk :D

Maar dan doen ze het voor de zomerbanden ook niet meer, logisch toch :shock:

Laten we ze weer inschakelen als het zomer is :) maar dat komt ook weer duurder uit omdat ze misschien altijd een programmatie aanrekenen

Ik weet niet hoe ver ze zijn met de chineese opcom, als die ook al de astra J aankan dan heb je voor 35 euro een chineese opcom waarmee je zelf de storingen uit kan lezen en ook de opties in en uit kan schakelen, dat geld heb je er dan zo uit.

buysell/single_ad.php?ad_id=9282

Vraagt wel ff of ze t cd'ke goed inpakken, de mijne was stuk gegaan onderweg :swear .

Ik heb hem ondertss via andere software (makkelijk te vinden) aan de praat, en werkt goed op mijn astra G, maar voor onze J heb ik hem nog niet echt naar behoren kunnen doen werken :hmmz .

Ligt mss aan mij :p.

In ieder geval, dit zou dus de juiste versie moeten zijn :thumb .

Terug
Naar boven