• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bandenspanningssensoren!

Edvries

Post veel
Vraag:

Is het te doen om de bandenspanningssensoren van de ene in de andere band te zetten en hoe doe ik dat? Ik heb geen idee..

Groet,

Leeric.

je kunt erbij door de banden leeg te laten lopen en dan de wangen in elkaar te drukken.

scheelt je weer balanceren:thumbup

en de sensoren niet te lomp vastdraaien:vertag

origineel gepost door gts power

je kunt erbij door de banden leeg te laten lopen en dan de wangen in elkaar te drukken.

En je denkt dat dat die sensoren niets wegen?

Balanceren moet je dus altijd.

origineel gepost door janneman vectra c

Sensoren? wil je die persè weer terug dan?

Jan

Nee, niet persee maar als ze makkelijk te wisselen zijn doe ik het wel ja. Heb er nooit problemen mee gehad. Vind het wel makkelijk. Liep een band leeg en dan geeft ie het toch aan.

origineel gepost door speaker

is dat niet makkelijker dan ????

geen idee, das juist waarom ik dit topicie heb geopend!!:P

origineel gepost door yzf1kr

origineel gepost door gts power

En je denkt dat dat die sensoren niets wegen?

Balanceren moet je dus altijd.

Ja idd,was in de war met verwisselen van de sensoren zelf.dat kan wel zonder balanceren.

ik schijn ook een bandenspanningscontrole systeem te hebben, maar ik twijfel over het feit dat de sensoren nog op de wielen zitten,hoe kan ik dat visueel nagaan?

origineel gepost door vecaggelen

ik schijn ook een bandenspanningscontrole systeem te hebben, maar ik twijfel over het feit dat de sensoren nog op de wielen zitten,hoe kan ik dat visueel nagaan?

Je kan toch een band laten leeglopen dan zie je wel of het werkt.

Jan

origineel gepost door vecaggelen

Dat kan je snel genoeg zien op je BC:thumbup

De ventielen zijn van metaal/aluminium of iets dergelijks. Dus niet de zwarte rubberen die je meestal ziet. Daar zou je het dus ook nog aan kunnen zien.

Weet je het dan nog niet, dan je band leeg laten lopen en de wang weg drukken, dan zit daar een sensor.

De bandenspannings sensoren zien er inderdaad metaal achtig uit.De beste manier om te kijken of je dit systeem hebt is 1 band tot ongeveer 1 a 1,5 bar leeg te laten lopen en dan rustig te rijden.bij een snelheid van ongeveer 30 km/uur zou dan iets in je display moeten verschijnen.dit kun je ook herhalen met de andere banden.En dan ff een vraagje van mijn kant, maar hoe drukken jullie de band/wang weg zodat je kunt kijken of er sensoren gemonteerd zijn.Want volgens mij heb je daar toch een bandenapparaat voor nodig?

Terug
Naar boven