• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bandenspanningssensoren!

origineel gepost door tuinmeubel

Hoe communiceert zo'n sensor eigenlijk met de BC ? Zal niet via een draadje zijn toch ? :o

Ja man met een haspel in ieder wiel :jerry:jerry

origineel gepost door vecaggelen

ik schijn ook een bandenspanningscontrole systeem te hebben, maar ik twijfel over het feit dat de sensoren nog op de wielen zitten,hoe kan ik dat visueel nagaan?

Heel simpel ,ik heb net ff gekeken,ik heb er nu nog mijn andere wielen,ZONDER bandenspanningssensoren op zitten ,als ik nu op mijn BC kijk bij autobanden ,staan er gewoon bij alle 4 de wielen een paar horizontale streepjes.

Als ik er mijn wielen MET bandenspanningssensoren op heb zitten geeft de BC meteen vanzelf aan wat de spanning is.

ps Ik heb er tot nu toe ook nog nooit problemen mee gehad

Mijn bc geeft ook niets aan als ik de winterwielen zonder sensoren eronder heb zitten. Zodra de zomerwielen met sensoren eronder zitten werkt alles weer prima.

Greetz Roel met een C.

origineel gepost door opel-limbo

Mijn bc geeft ook niets aan als ik de winterwielen zonder sensoren eronder heb zitten. Zodra de zomerwielen met sensoren eronder zitten werkt alles weer prima.

Greetz Roel met een C.

zelfde verhaal hier:thumbup

origineel gepost door ahrend

origineel gepost door tuinmeubel

Hoe communiceert zo'n sensor eigenlijk met de BC ? Zal niet via een draadje zijn toch ? :o

Ja man met een haspel in ieder wiel :jerry:jerry

Iedere km die je vooruit rijdt moet je ook achteruit rijden, anders draait de draad kapot :hmmz :angel :P

Ik had een tijdje terug een lekke band en werd keurig aangegeven in het BC display . Na montage van het reserve wiel geen storing of niks .

vriendin s'middags met de auto weg , 60 km gereden en ze is bijna op het punt van bestemming en toen gaf de BC aan dat ze de bandenspanning moest controleren :hmmz

terugreis ook geen meldingen meer , tot .... juist toen ze bijna thuis was en weer 60 km had gereden :P

Terug
Naar boven