• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bandenvraag

a.s dinsdag gaan er dunlopjes onder de Dunlop Sportmaxx RT in 215/45R17, ben benieuwd naar het rijgedrag van de bandjes en hoop stiekem dat ze wat stiller zijn dan de huidige.

Toch nog ff een vraag, als ik op de twinspoke`s van 225/45/17 naar 215/45/17 heb ik dan nog last van afwijking op de kilometerteller? De monteur zei dat de 215/45/17 lager zijn dan de 225/45/17....?

volgens mij heeft dat niks met de breedte van de banden te maken.

dat heeft met de omtrek te maken.

bv dat je van 215/45/17 naar 215/50/17 gaat

@ Johan.

het getal midden, is het PERCENTAGE, dus het aantal Procenten %% van de Bandebreedte.

Dus een 215-45-17 is lager dan een 225-45-17.

215-45-17 is een standaard maat, en 225-45-17 kan gaan aanlopen (De 1.8 van Greg heeft een smaller spoor achter dan de 2.0 - 2.2 - V6 - 2.2DTi en heeft hier minder last van.

Willem

@ wim-v6

zo leer je nog eens wat, ik wist niet dat het een percentage was.

blij dat iemand zegt zoals het dan is.

gr. johan

Heb er nu 195 65 15 michelin energy saver onder zitten en dat zijn echte toppers.

Meer bochten snelheid, bij 130 lekker stil.

Top Wim, weer wat geleerd! Morgen worden ze gemonteerd ik laat jullie gauw weten wat ik van het rijgedrag van de banden vind.

Bandjes zijn gemonteerd......wat een verademing, wat een stilte en wat kleeft ie aan de weg zeg. Het is natuurlijk te vroeg om er wat over te vertellen,maar dit zijn mijn eerste indrukken. De band loopt nu vrij in de wielkast en het oogt ook nog eens superstrak. Wel denk ik dat het geen kilometervreters zijn want het rubber van de banden voelt erg zacht aan. De monteur gaf dit ook al aan, maarrrrrr.....lekker belangrijk, die stilte ik hoor het motorgeluid weer en het geroffel van de tweepijps uitlaat heerlijk.... :D

Voor mij op de eerste indrukken een aanrader!!!!!!

Terug
Naar boven