• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bastos-Texaco 400rr manta19sr *opbouwen!

Slicks zijn wel erg platte bandjes zo onder de auto, trekt wel goed hard op met platte banden, dat weer wel natuurlijk :D

ja zijn wat aan de platte kant,maar ook lege tank enz,vanmiddag ff wat gewicht e rop gegooi om de tank/ruiten enz na te bootsen en dan komt eht al beter uit zeker straks de kasten weer dicht zijn en er dikke spatlappen aan hangen.

spoiler achter is nu echt helemaal klaar,strak spulletje:agent

ja kom maar showen op brabant weekend

zoals de planning is zijn wij der ook vandaag de sleurhut geregeld

maar komt er idd goed uit te zien

origineel gepost door manta19sr

rico:spoiler zit er idd netjes op alleen moet hij nu nog een keer strak worden geschuurt.

lambo: je kan er ook standaard velgen op kwijt,alleen dat ziet e rneit uit of 20 cm spoorverbreders maar dat is ook niet alles he:P

nu astra velgen die zijn uitgelast 15 inch zitten 220 banden op aan acvhterkant maar zijn slicks,straatmaat is ca 235-245

et valt erg mee,heb binnen zeide ook ca 12,5 cm zitten.

voorkant muah enige wat je merkt is zwaar sturen vanwege de breedte en kan gigantisch trillen bij hoge snelheden.ff wat meer bar er in en al stukken minder, staan nu op ca 1,4-1,5 bar ruim voldoende voor de slicks

Zijn er ook mogelijkheden om met bredere ophanging te gaan rijden? Of is daar niks ' kant en klaars ' voor te krijgen?

de velgen staan echt uitstekend ja!alleen beetje te lage band er op:P

lambo:

hoe bedoel je om de ruimte op te vullen?

nee denk neit dat er zo iets is,je zou assen er onder kunnen steken van volvo of bmw/mercedes maar die zijn ook geen decimeters breder.

en origineel 400 heeft ook dus een hoge j waarde,8-10J,volgens mij zijn er zelfs die 11J hebben.maar breek me daar de bek niet over.

spoorverbreders is een optie maar boven de 40mm,gaat dat wel heel erg veel vragen van je wiellagers,ik kan nu zonder rijden en lekker volle breedte.wl jaar opzoek geweest naar de juiste velgen hoor.had egen haast dus neit elke dag alles afstruinen.

Zou kunnen, maar doordat je dus als enige optie astronomisch brede wielen + banden kan monteren, kost zo'n verbredings kit een lieve duit. Zat voor mezelf een beetje te redeneren of ik dat ook ooit op de Ascona zou willen.

Daarbij komt ook nog dat zulke brede banden waarschijnlijk een krachtig motorblok vereisten om de rolweerstand etc te overbruggen.. ?

precies louwe, drm 9 en 10J:P

lambo:afhankelijk wat voor maat en type band je er op gooit,ga jij er 285 op gooien heb je stukken meer weerstand dan een getrokken 225 er omheen om een hoogtepercentage van 70 tegen over 1 van 40(momenteel zou het rond de 25 zitten denk ik:P,als jij een 15 inch band pakt met een laag hoogtepercentage is de krachtomzet van motor naar straat soepeler dan als je een 17 inch 60 hoog er op legt!maar al bij al is eht een aardige investering ja

uitbouw 400-2200 euro afhankelijk of je nieuw/2dehands wil

velgen 4x100 meot je uitgaan van normaal minimaal 300 voor leuke set tot 2500 ca voor 400 velgen(5x120)

banden 285/15/40 zit je zo rond de 350 per stuk(nieuw en michelin bijv ipv toyotroep)

en tja dikke auto en niet vooruit komen schiet ook neit op dus ga je autom je motoraanpassen:P

oftewel zo duur als je zelf wilt.

kga zo rond de 140 pk zitten met 8 kleppertje 2.0

origineel gepost door louwe 16 klepper

mc lambo

inderdaad is het niet goedkoop om n auto zo uit te bouwen

vaak is de uitbouw set zelf niet het duurst;)

maar de wielen en banden wel;)

de 285-40-15

is enkel nog leverbaar door yokohama

en ook nog in beperkte oplage,s

dus zelfs al heb je het geld er voor over

dan nog wil dat niet zeggen dat je maar zo ff die banden kan ophalen:o;)

ik heb nog n goed setje op de velgen en n nieuw setje op voorraad:o;)

een uitgeboude auto met smalle wielen en banden

is vergelijkbaar met:

alcoholvrij bier

douchen met een regen pak aan

zonder kloten naar de hoer*n

moet ik nog verder gaan;):jerry:jerry

er zijn wel alternatieven maar dan moet je al naar 16"gaan

en dan heb je in steek 5x120 weer meer keus

en wat goedkopere velgen en banden

maar dan moet je weer investeren in een 5 gaats onderstel

en das ook niet goedkoop

tjah t leven is vol dilemma,s:P

maar gaat t er goed uitzien manta 19sr:thumbup:wors

Thanks voor de info. Nou ja jammer maar helaas dan.

Het staat wel heel erg bruut.

Er is ook nog een tussenoplossing volgens mij, met wat smallere spatboard verbreders, denk dat ik daar maar eens naar ga kijken.. :hmmz

240 uitbouw is nog minder dan de helft,niet mijn smaak maar ook niet makkelijk te vinden

wietse:miss brabant weekend mocht dat zo zijn is hij nog niet bestickerd

hoop dat de lak er een beetje strak op komt;ook deze wordt simpel gespoten ivm gebruiksauto en komt nog wel eens onverharde grond tegen

de motorkap en kofferbak spoiler zijn nu klaar, en alles goed vast en strak, misschien het weekend spuiten!!

zie je wel verschijnen!!

tussen de koplampen/front en de bumper hou ik ca 2 tot 5 cm tussen ruimte?iemand enig idee hoe dit komt?het is niet op te lossen in ieder geval.

gister moest de auto even aan de kant ivm partij onderdelen,ff stukje gereden zonder ramen,op nieuwe velgen met slicks er onder, pff op grove straat stenen in 3 nog roken:P

origineel gepost door manta19sr

tussen de koplampen/front en de bumper hou ik ca 2 tot 5 cm tussen ruimte?iemand enig idee hoe dit komt?het is niet op te lossen in ieder geval.

ik weet dat de originele irmscher set ook wel zo,n ruimte had

kan je inderdaad niks aan doen

buiten andere voorschermen zoeken en evt een andere bumper maar ik denk dat het "probleem" in de voorschermen zit :hmmz

Terug
Naar boven