• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bedford 2.3 tdi

Hey thanks man,

Ik lag gisteren onder de bus en kan me herinneren dat er de opdruk O en P op stond en wat nummer dus volgens mij zit er nou een thm 180 onder voor een commodore 2.5 ? zal van de week ff de nummers bekijken.

maar dan weet ik dus nog niet wat er onder past?

Hey thanks man,

Ik lag gisteren onder de bus en kan me herinneren dat er de opdruk O en P op stond en wat nummer dus volgens mij zit er nou een thm 180 onder voor een commodore 2.5 ? zal van de week ff de nummers bekijken.

maar dan weet ik dus nog niet wat er onder past?

heb ff naar de nummers gekeken en het is een 03-71L Serialnummer 89E H 76415

Teilnummer is een beetje onduidelijk maar er staat iets van 90 335 en daar midden onder staat nog 350F

beetje raar want is die 03-71L geen 4 gang automaat? is er dan wat anders aan de hand dat hij niet naar de 4de gang overschakeld?

heb ff naar de nummers gekeken en het is een 03-71L Serialnummer 89E H 76415

Teilnummer is een beetje onduidelijk maar er staat iets van 90 335 en daar midden onder staat nog 350F

beetje raar want is die 03-71L geen 4 gang automaat? is er dan wat anders aan de hand dat hij niet naar de 4de gang overschakeld?

effe wat tekst gejat

Omega A / Senator B

Im Omega A / Senator B kamen baujahr- und motorabhängig unterschiedliche Getriebe zum Einsatz.

Schaltgetriebe: R25 / R28

Automatikgetriebe: AW03-71L, AW03-71LE, AR25, AR35

Getriebe-Steuergeräte für AW03-71 L und AW03-71 LE

23YDT / 23DTR 90 335 530 3,70 175 R 14 AU

zit er ook electronica op de bak aangesloten ?

theun

zal morgen even kijken of er elektronika aan zit, lopen wel een hoop kabels na de bak toe.

Maar op mijn pook zit ook nog een witte knop, echt op de pook zelf en die is niet aangesloten, weet niet wat dat is, maar mischien de 4de gang (overdrive) doorwijze van een schakelaar inschakelen?

effe wat tekst gejat

Omega A / Senator B

Im Omega A / Senator B kamen baujahr- und motorabhängig unterschiedliche Getriebe zum Einsatz.

Schaltgetriebe: R25 / R28

Automatikgetriebe: AW03-71L, AW03-71LE, AR25, AR35

Getriebe-Steuergeräte für AW03-71 L und AW03-71 LE

23YDT / 23DTR 90 335 530 3,70 175 R 14 AU

zit er ook electronica op de bak aangesloten ?

theun

zal morgen even kijken of er elektronika aan zit, lopen wel een hoop kabels na de bak toe.

Maar op mijn pook zit ook nog een witte knop, echt op de pook zelf en die is niet aangesloten, weet niet wat dat is, maar mischien de 4de gang (overdrive) doorwijze van een schakelaar inschakelen?

is er niet ergens een schema te vinden voor de omega? dus ook schema voor de automaatbak, volgens mij is de helft niet aangesloten en zit er niet bij, wat ik zo kan zien gaat er een kabelboom met dikke stekker vanaf de bak, en daar gaat het al fout volgens mij want na die stekker gaan er nog maar 2 kabeltjes verder ... 1 gaat een zekeringkast in die ze zelf hebben gemaakt.... in de kast zit een pulsgever???? en 2 relais.

Kabeltje gaat naar zekering en daarna volgens mij na een relais.... verder loopt er in kabeltje ergens na voren na het blok toe... lijkt mij niet goed allemaal en er hangen nog 2 stekkertje bij de bak los.

volgens mij kan ik beter een vraagbaak aanschaffen haha

is er niet ergens een schema te vinden voor de omega? dus ook schema voor de automaatbak, volgens mij is de helft niet aangesloten en zit er niet bij, wat ik zo kan zien gaat er een kabelboom met dikke stekker vanaf de bak, en daar gaat het al fout volgens mij want na die stekker gaan er nog maar 2 kabeltjes verder ... 1 gaat een zekeringkast in die ze zelf hebben gemaakt.... in de kast zit een pulsgever???? en 2 relais.

Kabeltje gaat naar zekering en daarna volgens mij na een relais.... verder loopt er in kabeltje ergens na voren na het blok toe... lijkt mij niet goed allemaal en er hangen nog 2 stekkertje bij de bak los.

volgens mij kan ik beter een vraagbaak aanschaffen haha

nou ik heb hier een paar stuureenheden liggen, die lagen los in de bus niet aan gesloten, weet niet of dit voor de automaatbak is.

staan wel onderdeelnummers op, kan iemand uitzoeken of dat van de automaat is?

eerste eenheid is een vdo met 16 polige stekker, waarvan 14 kabels aan zitten, onderdeel nummer is 90 247 654

er zitten 4 gele kabels tussen die ik volgens mij ook bij de bak heb gezien.

Tweede eenheid is een rechthoekig kastje met een dikke plus aansluiting en 6 aansluitingen.

onderdeelnummer is 90 247 644 PA6

dan heb ik nog een geval/fusebox waar een paar relais aan kunnen en een paar zekeringen.

wie o wie kan mij verder helpen???

Terug
Naar boven