• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bekend probleem?

DD1

Post weinig
bij het loshalen van een vacuum slang naar de magneet klep vlogen er een aantal zwarte korreltjes in de rondte. Bij het demonteren van de magneetklep zat deze helemaal verstopt met die korrels.

Na het volgen van de vacuum slang kwam ik rechts bij de A stijl een koolstof pot tegen. Hier de vacuum slang los gehaald en gepoogd deze door te blazen. Na veel remreiniger, en 10 bar lucht druk kwam het eindelijk allemaal los uit de slang en was die weer vrij.

Tijdelijk een filter tussen de vacuum slang en de pot en binnen 5 minuten zat er al een flinke hoeveelheid van de korrels in het filter. De pot is dus duidelijk kapot. Ik heb hem tijdelijk afgedopt maar moet nu opzoek naar een nieuwe.

deze pot kan je gewoon los laten is voor je tank dampen ofzo heb al 2 autos gehad waar bij hij niet aangesloten zat ivm 2 liter ombouw en nog nooit problemen gehad

altans geen merkbare:jerry

deze pot kan je gewoon los laten is voor je tank dampen ofzo heb al 2 autos gehad waar bij hij niet aangesloten zat ivm 2 liter ombouw en nog nooit problemen gehad

altans geen merkbare:jerry

met er tussen uit laten bedoelen jullie, de dikke slangen doorverbinden en de vacuum af te doppen? ik heb nu alleen het vacuum afgedopt en de pot laten zitten met de 2 slangen er nog steeds eraan.

met er tussen uit laten bedoelen jullie, de dikke slangen doorverbinden en de vacuum af te doppen? ik heb nu alleen het vacuum afgedopt en de pot laten zitten met de 2 slangen er nog steeds eraan.

Terug
Naar boven