Eerst maar ff een paar pics van hoe de 6 pitter er nu bij ligt na de revisie.
Als nieuw
Het revisie bedrijf heeft ook alle benodigde pakkingen mee geleverd
Het enige waar het revisie bedrijf niet aan kon komen waren de distributie geleiders dus daar ben ikzelf achteraan gegaan.
Ik dacht zelf dat de geleider aan de kettingspanner kant de moeilijkste was om te krijgen aangezien deze bij de 24 kleppers een zwak punt zijn bij een hoge km stand breken doormidden ook die van mij was geen uitzondering.
Maar deze geleider kon nog gewoon geleverd worden door de Opel dealer (moest wel uit Duitsland komen) het was juist de geleider aan de andere kant welke een pain in the :ass bleek te zijn nergens meer te krijgen in Europa ik heb zelfs contact gehad met een Fins en Pools bedrijf waarbij dit onderdeel nog op hun site stond maar helaas ook daar niet meer leverbaar.
Uiteindelijk ben ik bij Uwe Bolz uitgekomen deze had de geleider nog wel maar verkoopt dit alleen in een complete revisie set en niet los natuurlijk de andere geleider wel maarja die had ik al en alle pakkingen,rubbers en distributie kettingen die in de revisie set zaten ook.
Maar goed ik had die geleider wel nodig anders houdt het feest op dus toch maar die complete revisie set gekocht en dan maar de komende jaren internet in de gaten houden of er zo'n geleider los wordt verkocht zodat ik de revisie set weer compleet heb zodat als de 24 klepper over een jaar of 20/30 weer aan een revisie toe is ik niet meer die frustratie hoef mee te maken om de benodigde onderdelen niet te kunnen vinden king: .
Maar ja ook met dit onderdeel was het zoals met alles wanneer je ernaar zoekt kun je het niet vinden maar zodra je de zoekactie hebt gestaakt struikel je er bijna over want zo'n 4 dagen nadat ik die revisie set had ontvangen liep ik tegen een marktplaats advertentie aan waarbij zo'n geleider nog nieuw in de verpakking te koop werd aangeboden voor een nette prijs :???:
Dus deze direct gekocht zodat nu mijn revisie set weer compleet is en wanneer het ooit in de toekomst nodig is direct ingezet kan worden.
Omdat het blok nu toch helemaal uit elkaar is en gereviseerd heb ik maar meteen de plannen die eigenlijk voor aankomende winter geplant stonden naar voren gehaald dus alle injectoren ultrasoon laten reinigen en een scherpere nokkenas set aangeschaft welke direct gemonteerd worden bij het weer in elkaar zetten van de motor.
Zoals ik en mantaei het nu geplant hebben beginnen we in de week van de 16de het blok weer in elkaar te zetten en hopen dan de 25ste of 26ste de boel weer aangesloten en wel weer in de manta te hebben

.
En daarna rijd ik voor het eerst in een manta waarbij de motor de eerste 1500 km ingereden moet worden king: .
Dus nu eerst maar weer eens centjes sparen zodat hopelijk tijdens de winterstop de evolution uitbouwset erop kan en gespoten inclusief interieur aanpassingen.
En dan nog ff een tripje naar een adresje hier in de buurt wanneer de motor is ingereden de software van de injectie afgesteld wordt om in combinatie met de scherpere nokkenassen een vermogensstijging naar de 240 tot 250 pk te bewerkstelligen.
@Ganz ik weet nog niet of we de komende weken er direct aan toe komen om het verenpakket aan te pakken eerst de boel maar weer eens aan het rijden krijgen en dan kijken we wel verder dus dat hou je nog even tegoed

.
Hopelijk over een paar weken weer een update .