• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bekerhouder middenconsole

christiaan85

Post weinig
Goedenavond,

Ik heb een vraag en ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

In de middenconsole, vlak voor de handrem zit bij de Vectra c2 de bekerhouder(s). Netjes weggewerkt onder een mooi rolluikje. Alleen wat ik er ook inzet, bij remmen, wegrijden of bocht gaat gegarandeerd de beker om. Heeft iemand hier een oplossing voor? Kan je het gaatje bijvoorbeeld uitboren zodat bekers wat dieper staan en niet zo makkelijk omvallen of is er bijvoorbeeld een systeem voor wat je er in kan zetten? Mijn vw bora had houders die uit het dashboard schuiven met een soort van haak en een veer die de beker klem zetten. Vandaar deze vraag.

Alvast dank!

Eronder zit je op het tapijt van de middenconsole en een enkel snoertje. Niet zo fraai dat gezaag daar.

Ruimte zal ongeveer 2 1/2 a 3 1/2 CM zijn schat ik uit mijn geheugen. Kunt 'm er idd gewoon uittrekken.

Groet jraaf

Ik stop er zelf ook nooit een beker in. Mijn bekers en blikjes zet ik bij de achterbank, in die bekerhouder op kniehoogte zeg maar.

Wat je zou kunnen proberen is een antislip matje onder de beker en misschien de zijkanten ook van de bekerhouder?

Ik gebruik hem ook nooit als bekerhouder.

Sleutels en bonnetjes doe ik er in.

Wij hebben alleen flesjes water, die liggen in het (gekoelde) dashboard vak

@kadettgte@freeler.nl wrote::thumb Ik heb hem er nog niet zo lang in hij zat bij mn OPC interier Engelse kant uitvoering , weet eigelijk niet of die anders is , ik zet altijd mijn iPhone er in en beker of fles in de achterbank. :thumb

001_zpsjrjubw6p.jpg

Zie dat ook jij nog wel een upgrade kunt doorvoeren 1-2-3-4-5- :hmmz 6

Ik ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk, het enige wat er perfect in past is... Een blikje! Die vallen niet om en verschuiven niet, maarja. Het zou handig zijn als ze wat dieper zijn.

Heeft de Vectra daar geen verborgen ruimte zitten net als bij de Astra J?

Dat klap je weg en dan is die een stuk dieper.

Weet iemand of je dat bekerhouder gedeelte ook los kunt bestellen.

Ik heb daar dat stuk zitten waar je een tel. houder op kunt klikken maar daar heb ik toch niets aan.

@M.R. wrote:Weet iemand of je dat bekerhouder gedeelte ook los kunt bestellen.

Ik heb daar dat stuk zitten waar je een tel. houder op kunt klikken maar daar heb ik toch niets aan.

Zijn nieuw schreeuwend duur.

Op de sloop al gauw een tientje en makkelijk te krijgen.

Kleingunnewiek of Bedo of etc etc.....

Groet jraaf

Uitboren heeft geen zin. Sowieso zit de luchtpijp van je ventilatieroosters achter er vlak onder ...

En .... je rolklepje schuift onder het bakje .. dus heeft geen enkele zin !!

(Dat niemand dat bedenkt ?!?!?! :sleeping )

Dank je wel Peter. Dan ga ik dat niet proberen. Dacht alleen dat er wel ruimte zou zitten. Uiteindelijk hoef je maar een centimeter of 10 extra te hebben om bekers stabiel te laten staan.

@speaker wrote:Uitboren heeft geen zin. Sowieso zit de luchtpijp van je ventilatieroosters achter er vlak onder ...

En .... je rolklepje schuift onder het bakje .. dus heeft geen enkele zin !!

(Dat niemand dat bedenkt ?!?!?! :sleeping )

Daar hebben we JOU voor Peter :jerry

@GTS Power wrote:Zou je er geen ring in kunnen plaatsen waar je beker vast is klemt?

Of gewoon geen hoge beker nemen. Heb met kleine koffiebekkers en blikjes helemaal geen last

Terug
Naar boven