• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ben ik nou kippig??

Of als iemand de voet op de rem houd, en je iets te blij weg rijd als slepende auto. Knal knak kabel naar de gort. Denk dat je zelfs zo'n staalkabel kapot krijgt. maar denk dat je eerder iets krom trekt! Het is niets voor niets dat ze er voor zorgen dat de sleeptouwen kunnen breken.

Schade herstellers trekken ook heel wat recht met een flinke ketting, dus om zelf nou voor hersteller te gaan spelen als er niet eens iets krom is :P

heb weleens achter een Vito 115 cdi gehangen met 110 over allerlei landweggetjes . . . geloof mij . . . het zweet staat in je handen (en op andere plekken ;))

je ziet niks achter een Vito, door de rook van deze diesel motoren :P :jerry en de omvang van de bus.

Mijn Staalkabel tek je niet zomaar kapot hoor, denk je eerder de auto sloopt dan de kabel.

is een kabel met een dikke centimeter doorsnee en 15ton hijsgewicht.

heb buiten het sleepoog van de golf nog niks gehad met deze kabel.

Willem

origineel gepost door wim-v6

je ziet niks achter een Vito, door de rook van deze diesel motoren :P :jerry en de omvang van de bus.

Mijn Staalkabel tek je niet zomaar kapot hoor, denk je eerder de auto sloopt dan de kabel.

is een kabel met een dikke centimeter doorsnee en 15ton hijsgewicht.

heb buiten het sleepoog van de golf nog niks gehad met deze kabel.

Willem

Net als in die reclame: "koppeling langzaam op komen lat'n !

( en dan die bmw in stukken trekken. )

De kunst met het slepen is dat je als 'gesleepte' er voor moet zorgen dat de kabel STRAK blijft . Op het moment dat ie gaat hangen en de voorste auto trekt en beetje te hard op op , dan krijg je een knal met alle gevolgen van dien. ( kabel knapt , vliegt door je ruit ! / komplete sleepoog er uit getrokken en nog veel meer. Heb ze allemaal al een keertje voorbij zien komen !! )

zelfs toen de sleepoog brak geen schade opgelopen gelukkig.

maar denk toch dat ik een keer zo'n sleeplint ga halen.

en de kunst is dat de gesleepte veel blijft remmen, om de kabel strak te houden.

hoeft niet hard te remmen, maar een beetje is genoeg.

sprek ook manieren af om aan te geven dat je gaat remmen enzo.

Willem

Terug
Naar boven