• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzine gutst uit manta en in kofferbak

kadettsr

Post weleens wat
Goeieavond mensen,

Zoals jullie weten heb ik onlangs een manta 400R gekocht.

Tijdens dit bezoek had ik al opgemerkt dat de auto enorm naar benzine stonk :pukeen tevens benzine morstte uit de tankklep. Dit bij bochie naar rechts zeg maar!

Zoals ik het nu bekijk lijkt er geen keerklep in te zitten :o

Hoe zit dit bij standaard manta's en hoe wordt dit opgelost bij een 400 replica?

Ik zit er namelijk behoorlijk mee, want de lak is al ernstig aangetast:wtf

Hopelijk hebben jullie voor mij een oplossing!

Ik wil binnenkort wel even foto's maken van hoe het nu is aangesloten en dergelijke!

Tankdop niet nee,dat klopt

Dat is gewoon een afdekschroef zeg maar,met kurkring/rubbere afdekring.

ah joh nu wordt dat ding meteen total loss verklaard

zal ik hem op komen halen voor een paar tientjes

:jerry

mmmmmm, en vreemd, dat het dan direct op het forum gepost word, in plaats van ff contact op te nemen met de verkoper.

krijg gelijk het idee, dat er weer onterecht iemand in de foute hoek word gezet, voor iets waar gewoon van verteld is dat er iets lekt, dus bekend was bij de verkoop

komt in mijn beleving steeds meer voor

toch jammer, dat heeft Louwe niet verdiend

Nee joh, het is gewoon een vraag.. ik lees nergens dat louwe in een boos daglicht gezet wordt hoor? (de meeste reacties zijn als gein bedoeld)

origineel gepost door mantarobin

Nee joh, het is gewoon een vraag.. ik lees nergens dat louwe in een boos daglicht gezet wordt hoor? (de meeste reacties zijn als gein bedoeld)

Precies, ze zijn allemaal loers op die mooie wagen :wub (inclusief ikke)

Ik heb ooit eens het zelfde mee gemaakt en heb als je de dop helemaal dicht draaid aan de bovenkant een klein gaaitje geboord zodat hij de kans kreeg om te ontluchten.

En altijd maar 3 kwart vol getankt, het probleem was toen verholpen :thumbup

origineel gepost door gt/w

mmmmmm, en vreemd, dat het dan direct op het forum gepost word, in plaats van ff contact op te nemen met de verkoper.

krijg gelijk het idee, dat er weer onterecht iemand in de foute hoek word gezet, voor iets waar gewoon van verteld is dat er iets lekt, dus bekend was bij de verkoop

komt in mijn beleving steeds meer voor

toch jammer, dat heeft Louwe niet verdiend

Pardon?

Ik zet er toch netjes bij dat ik al van het probleem wist!!

En ik zet Louwe niet in een kwaad daglicht. Probeer alleen een oplossing te vinden voor het probleem, zodat ik straks niet de hele auto hoef over te spuiten:wtf

Louwe is gewoon 100% eerlijk geweest en ik denk dat Louwe ook wel snapt hoe ik het bedoel.

Het is enkel om informatie in te winnen om deze manta weer netjes te krijgen:thumbup

oke, maar als je de eerste post leest, krijg je wel een beetje dat gevoel, duidelijk, is gewoon verkeerd overgekomen

gaan we nu kijken of er een oplossing komt

Gert

Oplossing --> andere tankdop.

De huidige dop heeft waarschijnlijk een ontluchtingsgaatje, dat hebben die doppen niet nodig bij Manta.

de manta b tank heeft toch een ontluchtingslangetje naar de chassisbalk rechts achteren liggen waardoor een ontluchting niet nodig is en zo te lezen zelfs ongewenst?

Mensen,

Ik ga de oplossing toch zoeken in een moderne vulhalsconstructie!

Dus ala kadett zeg maar, met een keerklep.

Zoek nu alleen een auto waar dit ingebouwd zit met een stalen vulhals!

Toevallig iemand die weet welke auto een stalen vulhals heeft?

E-kadett is allemaal van plastic namelijk:(

Wil het zo zien te constructueren dat de DTM-tankdop kan blijven zitten!

Morgen maar eens even de sloop overstruinen om te kijken of er wat staat!

D'r waren ook Manta tanks met een zg keerklep constructie, deze waren zeker niet afdoende dicht en puur en alleen bedoeld voor de smalle vulhals van de euro95.

De paar laatste jaren van de productie van de Manta B was er een ongeregelde katalysator met bijbehorende tank als optie verkrijgbaar.

Op zich heb ik nog wel ergens zo'n klepje liggen, misschien kun je daarmee iets doen.

Een andere optie is in de huidige tankdop het ontluchtingsgaatje even af te dichten, soms kan dat vrij vlot, en soms kun je het vergeten, dan heb je weinig keus. Pest is wel dat als je een deel van de hals gaat vervangen en met elkaar verbind meteen stukje slang dat dan de bensinelucht in de auto wat sterker kan worden.

Kijk wel even uit met tankaanpassingen, ik doe het wel eens, maar alleen met veel water en reinigingsmiddel, zeker niet zomaar in tank delen zomaar gaan slijpen, zagen of lassen.

Of je moet levensmoe zijn, dan heb ik niks gezegd.

Hoi henk,

Nog niet verder mee gegaan!! Loopt momenteel niet!

Volgende week ga ik hem weer aan het lopen zien te krijgen.

Dan weer verder met het klepje!

Maar jij hebt ook een soort van klepje liggen?

Het lassen moet geen probleem zijn als goed is, tank is los te koppelen, doordat men bij

verbouw een rubberen slang tussen het stalen buis naar de tank en de stalen buis in het uitbouwscherm hebben geplaatst.

Zal wel wat foto's maken binnenkort, misschien weten jullie nog wel een andere oplossing!

Ik zal dat ding even zoeken, dan plaats ik wel even een foto.

Als ik het goed begrijp is het deel naar de buitenkant verbonden dmv een slang met de tank? Dat zou op zich geen slecht punt zijn om dan even een klepje erin te bouwen, dan hoef je niet de gehele tank eruit te halen.

Terug
Naar boven