• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

benzine meter

Ik zal me eerst eens voorstellen

Ik ben erik uit oud beijerland

Ik ben in het bezit van een corsa d uit 2007

Nu heb ik het probleem dat als ik getankt heb

me benzinemeter zeker 10 minuten duur voor hij vol aan geef

Haal ik het contact eraf en er weer op begin hij weer op 3/4

Iemand enig idee

Sinds gisteren heb ik dit probleem ook. Alleen is tot nu toe de meter niet naar vol gegaan. Bent u er nog iets meer over te weten gekomen?

Sinds gisteren heb ik dit probleem ook. Alleen is tot nu toe de meter niet naar vol gegaan. Bent u er nog iets meer over te weten gekomen?

Bij mijn corsa b C14NZ is het ongeveer een halve minuut. Wel kan hij niet helemaal vol, hij staat bij gevulde tank op 3/4.

Bij mijn corsa b C14NZ is het ongeveer een halve minuut. Wel kan hij niet helemaal vol, hij staat bij gevulde tank op 3/4.

Als het goed is wordt de weergegeven waarde sowieso altijd een beetje gematigd.

Bij mijn Calibra duurt het na het tanken ook altijd even om het laatste kwart te overbruggen. Geen 10 minuten, maar toch wel 1 a 2 minuten.

Heeft er alles mee te maken dat benzine lekker klotst en als je een bocht maakt, de sensor misschien wel direct naar 0 zou schieten.

Als het goed is wordt de weergegeven waarde sowieso altijd een beetje gematigd.

Bij mijn Calibra duurt het na het tanken ook altijd even om het laatste kwart te overbruggen. Geen 10 minuten, maar toch wel 1 a 2 minuten.

Heeft er alles mee te maken dat benzine lekker klotst en als je een bocht maakt, de sensor misschien wel direct naar 0 zou schieten.

Bij mijn B deed de tankmeter ook vreemd. Bleek uiteindelijk aan de vlotter en aan het metertje te liggen. Beide uitgewisseld, werkt weer als nieuw. Geeft juiste waarde aan en klimt na voltanken ook snel op.

Bij mijn B deed de tankmeter ook vreemd. Bleek uiteindelijk aan de vlotter en aan het metertje te liggen. Beide uitgewisseld, werkt weer als nieuw. Geeft juiste waarde aan en klimt na voltanken ook snel op.

Ja ben er wat mee opgeschoten

Ben bij de dealer geweest

Ze hebben bij mij een slangetje vervangen

Van tank naar vulopening

Heb er nu geen last meer van

Ja ben er wat mee opgeschoten

Ben bij de dealer geweest

Ze hebben bij mij een slangetje vervangen

Van tank naar vulopening

Heb er nu geen last meer van

[mierenneukmodus aan]Eigenlijk is het dan dus niet de tankONTluchting, maar de tankBEluchting[mierenneukmodus uit]

Bij m'n Astra was de ONTluchtingsslang verstopt, dan heb je dus problemen met tanken, slaat het vulpistool steeds af enzo.

[mierenneukmodus aan]Eigenlijk is het dan dus niet de tankONTluchting, maar de tankBEluchting[mierenneukmodus uit]

Bij m'n Astra was de ONTluchtingsslang verstopt, dan heb je dus problemen met tanken, slaat het vulpistool steeds af enzo.

Terug
Naar boven