• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzine prijs

Pittige prijs idd...

Maar jullie wisten vast ook wel dat benzinemotoren prima op allerlei soorten alcohol en olierafinaten draaien.

Kwestie van een goedkopere vloeistof vinden waarmee je je benzine kan aanlengen.

Een fles terpentine, thinner, etc in je tank kiepen schijnt geen kwaad te kunnen iig. En men is ook bezig met het zogeheten Bio-Ethanol, wat niks anders dan alcohol is die niet voor consumptie geschikt is.

Graan alcohol kunnen we drinken maar mais alcohol niet. Voordeel is dat het wel prima brandstof is.

Dus als iemand een goede ingeving heeft waar je ondrinkbare alcohol voor weinig vandaan kan halen, ik houd me aanbevolen. Wat kost spiritus tegenwoordig per liter? Das ook ondrinkbare alcohol...

Uiteraard op eigen risico, maar het moet prima kunnen...

Edit: Misschien moeten we allemaal maar weer terug aan de houtgas generator.

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Sodeju zie net litertje 95 aan de 1,51 bij BP !

Gister stond ie nog op 1,41 en met de kerst 09 op 1,38

:o

http://www.nu.nl/brandstof/

Waarom denk je dat ik in Belgie tank??

Daar stond ie de laatste keer op 1,19 de ltr ;)

Gas is nog leuker, 33 ct de ltr

origineel gepost door Freestyler

Ik denk niet dat hij vanuit het midden van het land eff naar Belgie gaat om te tanken...

Daar hebben wij geluk mee dat wij zo dicht bij de grens wonen..

sja, kan er niets aan doen dat hij ervoor kiest om in het verkeerde deel vna het land te wonen :wors

Tja.. kzou ook graag het dure hart van Nederland ontvluchten :) Nu kunnen wel allemaal in limburg gaan wonen, maar wat moeten we daar dan doen hè... ;)

Alleen al de taal leren wordt moeilijk! :P

Hier was 95 onlangs nog 1,39 bij de shell express. ergens anders tank ik niet echt..

Tsja, benzine.. Helaas reizen de prijzen de pan uit.. Kan wel lopen klagen, maar het tankie moet toch vol;)

origineel gepost door Fl!pke

origineel gepost door Freestyler

Ik denk niet dat hij vanuit het midden van het land eff naar Belgie gaat om te tanken...

Daar hebben wij geluk mee dat wij zo dicht bij de grens wonen..

Inderdaad.... Duitsland kan wel, maar scheelt niet zoveel als wat jij opnoemt. Gaat um dus niet worden :)

Ik hoorde laatst van iemand dat benzine bij 'goedkope' tankstations van slechtere kwaliteit zou zijn dan die van bijvoorbeeld BP of Shell (de gewone Euro98).

Is dit onzin of wat? Merk er zelf namelijk niks van.

net weer bij de shell express 95 getanked. 1,409 euro

Valt me nog reuze mee.. waar heb je die 1.51 gevonden dan? bij de snelweg zeker? Daar is het altijd stervensduur..

origineel gepost door Stender

Ik hoorde laatst van iemand dat benzine bij 'goedkope' tankstations van slechtere kwaliteit zou zijn dan die van bijvoorbeeld BP of Shell (de gewone Euro98).

Is dit onzin of wat? Merk er zelf namelijk niks van.

Vette onzin.

B.v. de Euro95 van de Tango is dezelfde als de Q8 pompt (beide Kuwait Oil Group, check de bonnetjes maar eens).

Shell Express pompt dezelfde Euro95 als de normale Shell. Firezone is onderdeel van Brand Oil die weer aan bepaalde andere stations levert, en dus hetzelfde pompt als de rest van de pompen.

Grote verschil is dat bemande stations meer geld kosten, omdat een pomp medewerker loon nodig heeft, er verwarming binnen moet zijn, extra elektra wordt gebruikt voor extra verlichting, etc etc.

Operationele kosten zijn gewoon hoger en daarom is een onbemand "goedkoop" station zo laag in prijs. Het volledige verschil tussen bemand en onbemand gaat op aan het runnen van de tent, en waarschijnlijk maakt een onbemande pomp zelfs nog iets meer winst...

Daarbij is de benaming Euro95 beschermd. Brandstof die zo heet moet voldoen aan een aantal richtlijnen. De meest kenmerkende is dat het octaangetal 95 moet zijn (vandaar Euro95).

Enige is dat je bij sommige pompen b.v. geen Euro98 kan krijgen.

Sowieso verdwijnt de Euro98 nogal uit het straatbeeld omdat VPower, Ultimate, en weetikwatvoorsoortenerzijn de Euro98 vervangen.

In Nederland zit er namelijk nagenoeg geen verschil tussen Euro98 en de dure broertjes. Dat heeft er mee te maken dat het octaangetal niet hoger mag zijn van de overheid.

In Duitsland zit er wel verschil tussen dure brandstof en Euro98, namelijk het feit dat het octaangetal 100 is.

En ja, een octaangetal van 100 merk je, mits je auto heel hard moet zwoegen. Bijvoorbeeld met een caravan heuveltje-op in Italie. Hij loopt dan wat rustiger en zal wat minder last hebben van kloppen/pingelen.

Verder zou de dure brandstof nog wat beter geschoond zijn van zwavel en wat andere reststoffen, maar om heel eerlijk te zijn geloof ik er geen flikker van dat dat nog met de huidige technologie verschil maakt. Brandstoffen zijn sowieso wel nagenoeg perfect gefilterd... Die 0.00001miligram minder CO2 die je auto theoretisch minder zou uitstoten is wat mij betreft verwaarloosbaar en de hogere prijs niet waard.

In Nederland heeft het dus geen ruk zin om dure brandstof te kopen. Je auto heeft het in princiepe niet nodig tenzij het in het boekje staat dat je minimaal Euro98 moet tanken, en dan nog is het lonender om gewoon te zoeken naar een pomp die nog normale Euro98 pompt.

Pff.. En dan liggen ze altijd over Limburgers te zeuren..:agent

Nu hebben we eens een keertje geluk:P

Nu willen ze wel Limburger zijn..

Terug
Naar boven