• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

benzine verbruik 1.8 GSI KAN DICHT!!!!

Robert Smit 8v

Post weinig
ik ben gisteren de hele dag met mijn kadett weg geweest. (1.8 GSI) Heb rustig gereden. Ongeveer 200 km. Nu is er bijna 3 kwart uit de tank. Ook kan ik hem soms een beetje ruiken. (benzine of uitlaat gassen) Er is geen leiding of zoiets lek want dat is allemaal nagekeken. Ook lekt hij nergens. Kan dit door de temp. sensor van de auto komen omdat hij op het dashbord ook niet goed warm word. Of heeft dit een andere oorzaak.

groeten Robert

de sencor voor het dash is een andere als voor de computer / thermostaat meen ik.

maar dan nog, als die sensor wel goed is en hij komt niet op temp zou het wel kunnen zijn dat door wat voor reden dan ook de motor niet op temp komten daar door kan gaan zuipen?

nou kunnen wel 200 man hier hun vermoedens gaan posten/ maar kan je hem niet uit laten lezen oid, dan kan en welke dingen heb je recent vervangen, dan kun je dingen gaan uitsluiten.

Als ie niet warm wordt op het dashboard is het meestal je thermostaat.

Die zal wel niet dicht gaan. Dan blijft ie maar gekoeld worden door de radiator.

Ik had het begin winter en scheelt best wat.

Alhoewel die van mij er niet zoveel extra om ging zuipen.

iig. die thermostaat heb je er zo uit en kost ook maar een tientje ofzo.

Je kan testen of ie iets doet in een pannetje kokend water.

thermostaat heb ik na gekeken, zit nog niet zolang een nieuwe in. Hij werkte nog perfect. Ik zal is eerst even de sensor gaan vervangen. weet iemand waar die zo zit.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties

ja het gaat hier om een 18E.

Hebben beide standaard 115 pk.

mijn kadett rijd gemiddeld 1:8,5

Als hij goed warm is loop de motor ook iets te hoog stationair (1300 touren), daarom vermoed ik ook dat hij te veel benzine krijgt.

de sensor zit toch op het thermostaathuis ofniet?

groeten en bedankt

origineel gepost door astra tje

ik heb een 1.8gsi in mijn combo gehad en die liep op goede dagen gewoon 1 op 6 ;)

1.8 gsi verbruikt gewoon veel hoor :D

ja maar dat ding liep wel ey :P

nog streeds jammer dat we dat ding gesloopt hebben haha

geweldig apparaat en veel mee gelachen

hoe hard liep die kadett dan? van mij 1x 220 op de klok gehad. :) maar dit verbruik is dus niet echt bijzonder. Van mij is ook een duitser geweest, maar is helemaal 100%. zowel de buitenkant als de motor.

Heb waarschijnlijk het probleem met niet warm worden verholpen. Zat allemaal aanslag (corrogie) om mn sensor.:P

groeten

mijn astra c20xe bleef ook op 1200-1300 toeren hangen en ook stinken naar benzine, bleek de motortemperatuur sensor voor de ecu -10 graden aangaf

Terug
Naar boven