• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzine verbruik opc

ben net terug va een korte vakantie roompot zeeland, en in zeeland mag je zowat nergens harder dan 80/100 :thumbdown

ring r.dam is ook drama..., A4 is drama, A5 euh.. vliegtuigen kijken :hmmz

OMG, ik kan op eens meer dan 700 km op een tank volgens BC :shock: :shock: :shock: :shock:

:D

Ik rijdt nu een tijdje in een Astra Coupe (geen OPC dus) met Z20LEt motor, ik moet zeggen, dat ik met korte stukken en stad zo'n 1 op 12 wel haal, als je maar gewoon lekker laag toeren en niet te hard accelereerd, dan is ie ineens zuiniger als de V6..

Willem

Ik rijdt nu een tijdje in een Astra Coupe (geen OPC dus) met Z20LEt motor, ik moet zeggen, dat ik met korte stukken en stad zo'n 1 op 12 wel haal, als je maar gewoon lekker laag toeren en niet te hard accelereerd, dan is ie ineens zuiniger als de V6..

Willem

zelf ben ik van oorsprong geen turbo-rijder, c20xe-GSi was meer mijn ding moet ik eerlijk zeggen!, met een OPC, zuinig rijden betekend gewoon niet op de turbo rijden, piano-an dus...

das mijn mening :thumb

zelf ben ik van oorsprong geen turbo-rijder, c20xe-GSi was meer mijn ding moet ik eerlijk zeggen!, met een OPC, zuinig rijden betekend gewoon niet op de turbo rijden, piano-an dus...

das mijn mening :thumb

Nee dat betekend de turbo voor de effeicientie rijden, t apparaat draait altijd mee, al hoeft deze geen overdruk te maken, iets verhogen van de druk zal ie zowiezo doen, en dat resulteerd in een gunstiger verbruik.

hoofdbedoeling van de uitvinding Turbo compressor is Meer efficientie Creëren.

Willem

Nee dat betekend de turbo voor de effeicientie rijden, t apparaat draait altijd mee, al hoeft deze geen overdruk te maken, iets verhogen van de druk zal ie zowiezo doen, en dat resulteerd in een gunstiger verbruik.

hoofdbedoeling van de uitvinding Turbo compressor is Meer efficientie Creëren.

Willem

gemiddeld verbruik hier is 8.8 op de bc

dat is met een nonturbo opc zonder cruisecontrol en een 'redelijk' zware rechtervoet

rijbereik bij volle tank idd rond de 700 maar uiteindelijk blijft er maar 500 van over. en dan rijd je met knipperend lampje zsm naar de pomp

zowieso is die rijbereikmeter niet te vertrouwen in de astra's :) als je lampje knippert geeft ie nog 40 km aan (yea right) maat van me geloofde zn bc en stond na 5 km al stil :)

gemiddeld verbruik hier is 8.8 op de bc

dat is met een nonturbo opc zonder cruisecontrol en een 'redelijk' zware rechtervoet

rijbereik bij volle tank idd rond de 700 maar uiteindelijk blijft er maar 500 van over. en dan rijd je met knipperend lampje zsm naar de pomp

zowieso is die rijbereikmeter niet te vertrouwen in de astra's :) als je lampje knippert geeft ie nog 40 km aan (yea right) maat van me geloofde zn bc en stond na 5 km al stil :)

@JoSchaap wrote:

lolz, ik heb dat zelfde idee bij de zafira-OPC!, BC klopt volgens mij niet met de analoge meter, om daar juist van te zijn bij de zaf OPC zou ik toch een op pad moeten op ze "reserve "met een jerrycan..

ik let er niet zoveel op, maar het viel mij wel op, op vakantie, vol met bagage, 3 kids, dat na tanken na ongeveer 100 km door france de benz.meter al op 3/4 staat, lijkt wel of de analoge tank-meter liniar is,, en de tank trechter-vormig..

ken je mij nog volgen? :hmmz

@JoSchaap wrote:

lolz, ik heb dat zelfde idee bij de zafira-OPC!, BC klopt volgens mij niet met de analoge meter, om daar juist van te zijn bij de zaf OPC zou ik toch een op pad moeten op ze "reserve "met een jerrycan..

ik let er niet zoveel op, maar het viel mij wel op, op vakantie, vol met bagage, 3 kids, dat na tanken na ongeveer 100 km door france de benz.meter al op 3/4 staat, lijkt wel of de analoge tank-meter liniar is,, en de tank trechter-vormig..

ken je mij nog volgen? :hmmz

3500 kilometer geredeen in de afgelopen vakantie, (Noorwegen)

Met een stevige rijstijl door de fjorden een gemiddelt verbruik van 1 op 12

Wel V-power racing getankt, dat viel dus erg mee thuis loopt ie gemiddelt 1 op 10 veel stad kilometers :wors :wors

3500 kilometer geredeen in de afgelopen vakantie, (Noorwegen)

Met een stevige rijstijl door de fjorden een gemiddelt verbruik van 1 op 12

Wel V-power racing getankt, dat viel dus erg mee thuis loopt ie gemiddelt 1 op 10 veel stad kilometers :wors :wors

Ik rijd gemiddeld met mijn astra zo'n 1 op 8,5, alleen korte stukjes en af en toe een keertje door de polder blazen. Na Augustus ga ik weer meer kilometers maken, zit nu op 1 tank per maand.... oftewel zo'n 400 km :angel Ik heb de auto puur voor de fun, en rijd alleen hard als de motor echt warm is.

Ik rijd gemiddeld met mijn astra zo'n 1 op 8,5, alleen korte stukjes en af en toe een keertje door de polder blazen. Na Augustus ga ik weer meer kilometers maken, zit nu op 1 tank per maand.... oftewel zo'n 400 km :angel Ik heb de auto puur voor de fun, en rijd alleen hard als de motor echt warm is.

Vindt de opc geen zuinige auto over het algemeen (maar dat had ik ook niet verwacht). Normaal woon-werk verkeer (korte stukjes) kan ik ongeveer 450 km rijden. Laatst naar Toscane 3 x getankt op de heenweg (1400 km en cruise op 160), op de terugweg Vpower 100 getankt en heb het toen met 2 tanken gered. (1e tank was bij vertrekpunt). Ben dus wel te spreken over Vpower 100! Na de 2e tankbeurt stond er zelfs een rijbereik van over de 1100 km op de BC!

Vindt de opc geen zuinige auto over het algemeen (maar dat had ik ook niet verwacht). Normaal woon-werk verkeer (korte stukjes) kan ik ongeveer 450 km rijden. Laatst naar Toscane 3 x getankt op de heenweg (1400 km en cruise op 160), op de terugweg Vpower 100 getankt en heb het toen met 2 tanken gered. (1e tank was bij vertrekpunt). Ben dus wel te spreken over Vpower 100! Na de 2e tankbeurt stond er zelfs een rijbereik van over de 1100 km op de BC!

Mijne Astra OPC turbo na chippen bij EDS verbruik van 9 ltr op 100 km ( 1 op 11 ). Geen autobaan ritten alleen 80 en 50 km wegen. Op de autobaan is ie wel zuiniger, bij gewoon rijden dan.

Terug
Naar boven